A technológiai vállalatok újabban már azon versenyeznek, hogy milyen szolgáltatásokon keresztül tudják kiegészíteni meglévő termékeiket termékeiket a generatív mesterséges intelligenciával, ez pedig különösen látványos azokban az alkalmazásokban, amelyek célja a vállalati megbeszélések hatékonyabbá tétele. A Google és a Microsoft is MI-funkciókat ad a piacon versengő termékeihez, de az Otter.ai is kijött például a Zoom, a Teams vagy a Meet alatt megtartott értekezletek leiratának és tartalmi összegzésének lehetőségével, ami lassan alapvető elvárás lesz az ilyen megoldások esetében.
A Google éppen a múlt héten mutatott be a Workspace-en egy MI-funkciókból álló csomagot, megteremtve többek között annak lehetőségét, hogy a májusban megjelent Duet AI bot részt vegyen a konferenciákon, és akár rövid összegzést adjon a késve bekapcsolódó résztvevőknek az addigi történésekről. Tegnap aztán a Zoom is bejelentette, hogy új MI-asszisztenst integrál kommunikációs platformjába: az AI Companion (korábban Zoom IQ) vadonatúj képességeket egyesít néhány olyan funkcióval, amelyeknek a tesztelése már egy ideje zajlott a vállalat szoftvereiben.
Nekik is muszáj kapaszkodniuk
A fentiekhez hasonló új képességek, melyekről bővebben a Zoom keddi blogbejegyzésében lehet olvasni, ingyenesek lesznek a fizető felhasználók számára, jobban mondva nem növelik a szolgáltatások eddigi díjait. A közlemény alapján a Zoom saját szabadalmaztatott mesterségesintelligencia-modelljei mellett a Meta Llama 2-re, illetve az OpenAI és az Anthropic modelljeire is támaszkodik. Ezek révén jövőre már olyan eszközök bevezetését is ígéri, amelyekkel a teljes Zoom platformon kereshetővé válnak a korábbi értekezletek, chatek és harmadik féltől származó alkalmazások, vagy amelyek az értékesítőknek nyújtanak virtuális felkészítéseket, sőt riasztanak az elakadt ügyletek esetében.
Az Axios beszámolója arra is kitér, hogy a Zoom az utóbbi időben nem mindig pozitív értelemben került a figyelem középpontjába. A társaságnál röhejes módon a hatékonyságra hivatkozva kezdték visszarendelni a távmunkában dolgozókat, korábban pedig az keltett széles visszhangot, hogy a Zoom az ügyfelek beszélgetéseinek felhasználását tervezte MI-rendszereinek betanítására. A vállalat vezérigazgatója, Eric Yuan utóbb egyértelművé tette, hogy ilyesmire mégsem kerül sor, és azt is közölte, hogy az MI-alapú szolgáltatások alapértelmezés szerint ki lesznek kapcsolva, az ügyfelekre vagy rendszergazdákra bízva engedélyezésüket.
A Bloomberg ugyancsak tegnapról idézi Yuan megszólalását a Goldman Sachs egyik konferenciáján, ahol a Zoom vezetője azt javasolta az amerikai versenyfelügyeletnek, hogy az európai uniós szabályozás mintájára vizsgálja meg alaposabban a Microsoft üzleti gyakorlatát annak üzleti kommunikációs platformját illetően. Szerinte ugyanis a versenytárs az Office csomagokon és a Windows 11-es frissítéseken keresztül próbálja felpörgetni a Teams használatát, hasonlóan az Edge vagy a Bing kapcsán már ismerős nyomulásához.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak