Elon Musk a Twitteren jelezte, hogy a Teslának nem okozna problémát a lélegeztető eszközök gyártása, a Ford és a GM pedig már egyeztet a kormánnyal, hogy szükség esetén termelőkapacitását egészségügyi eszközök előállítására fordítja.

A Teslával kapcsolatban az elmúlt napokban arról szóltak a hírek, hogy társaság bezárta, majd időközben ismét megnyitotta új sanghaji gyárát, a kaliforniai központban azonban egy pillanatra sem állt le a termelés. Sőt a vállalat alapító tulajdonosa, Elon Musk a dolgozóknak írt levelében ki is fejtette, hogy szerinte a koronavírus-járvány kapcsán a pánik sokkal nagyobb károkat okoz, mint maga a betegség. A hétfői üzenetben azt írta, hogy ő a maga részéről dolgozni fog, de arról is beszélt, hogy aki aggódik, az tényleg jobban teszi, ha otthon marad; a Los Angeles Times beszámolója ehhez hozzátette, hogy a váltott műszakban dolgozókat ezek után is tömött buszok szállítják ide-oda a gyár és a különböző távolabbi lokációk között.

A hatóságok először arról beszéltk, hogy a Tesla-gyár simán létfontosságú üzemnek minősülhet, később azonban már másképp látták a dolgot, és az Alameda megyében érvényes egészségügyi rendelkezések értelmében a fremonti autógyárat is arra szólították fel, hogy állítsa magát takarékra, és az üzletmenet fenntartásához szükséges minimális kapacitással működjön tovább. Az majd később derül ki, hogy ez a gyakorlatban pontosan mit jelent, azonban a cég rakétázó részvényárfolyama egyből 5 százalékot csökkent a nyilatkozatok hatására.

A Teslának egyébként 56 ezer munkatársa van világszerte, és szakszervezet egyáltalán nem működik a cégnél; a kritikusok ezzel párhuzamosan nevetségesnek tartják azt a laza felszólítást, hogy maradjon otthon, aki aggódik, ezzel pedig válasszon az egészsége és a biztosnak gondolt munkahelye között. Ezzel a lap által megszólaltatott, természetesen névtelenségben hagyott dolgozók is egyetértettek, bár volt közöttük, akinek mindennél fontosabb, hogy fizetni tudja a számláit. A mostani helyzetben hozott biztonsági szabályok állítólag annyiról szólnak, hogy a szünetekben mindenki hidratálja magát, ne álljon a levegőt keringető ventilátorok elé, ha pedig betegnek érzi magát, szóljon a műszakvezetőjének.

Autós légkondik helyett lélegeztetők

Elon Musk szerencsére soha nem hagyja, hogy egy-egy megnyilvánulásán túl sokat lovagoljon a közönség: szerdán a szokásos Twitter-üzenetekben arról értekezett, hogy a Tesla vagy a szintén általa vezetett SpaceX szükség esetén át tud állni a lélegeztető eszközök gyártására is, ha hiány lép fel ezekből a készülékekből. Szerinte a szofisztikált fűtő, szellőztető és légkondicionáló (HVAC) rendszereket előállító autógyárnak és az életfenntartó rendszereket is fejlesztő űrvállalatnak nem okozna gondot az ilyen típusú termékek előállítása, bár a termelést nyilván nem lehet egyik percről a másikra beindítani.

Márpedig a hírek szerint a hiányra érdemes lenne felkészülni: bár az Egyesült Államokban több százezer lélegeztető eszközt lehetne üzembe állítani, a pesszimista előrejelzések azt sem zárják ki, hogy akár egymillió amerikai polgárnak is szüksége lehet majd rájuk – a kérdés nyilván az, hogy az eseteknek milyen lesz az időbeni eloszlása. Annyi biztos, hogy már több másik amerikai járműgyártó is tárgyalásokat folytat a Fehér Házban a válságforgatókönyvekről: a CNBC szerint a General Motors és a Ford is arról egyeztet a kormányzattal, hogy adott esetben milyen módon tudnak majd beszállni az orvosi segédeszközök gyártásába.

A The Detroit News a Ford közleményét is idézi, amely szerint a vállalat vezető autógyártóként és az egyik legnagyobb foglalkoztatóként is készen áll arra, hogy termelőkapacitását a kormányzat által meghatározott feladatok szolgálatába állítsa. A héten már mindkét társaság közölte, hogy a járványra és a piaci helyzetre való tekintettel visszafogja észak-amerikai termelését; ennek kifutása még bizonytalan, de a The New York Times szerint a központi adminisztráció azzal számol, hogy a járvány lecsengése akár másfél évig is eltarthat, figyelembe véve, hogy a fertőzés több hullámban is terjedhet majd, az időleges hiányok pedig a kritikus infrastruktúra több elemét is érinthetik.

Piaci hírek

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.