Folytatódik az árverseny a felhő alapú tárhelyet kínáló vállalatok között és most végre a Dropbox gondolta úgy, hogy utána ered a konkurencia agresszív árpolitikájának. A Google és a Microsoft is nemrég tette még barátságosabbá az árait, és a jelek szerint a Dropbox annak ellenére kénytelen követni a példájukat, hogy a cég többször egyértelműsítette: nem az árban szeretnének elsősorban versenyezni.
Még szofisztikáltabb a megosztás
Szerencsére a piac ezt mégis másként gondolja, ezzel együtt örömteli változásokat jelentett be a Dropbox az elérhető funkciók terén is. Az alapfelállás, vagyis a három különböző előfizetési konstrukció nem változott. Az ingyenes, úgynevezett Basic csomag továbbra is 2 GB-ot ad ingyen, ami mellé egyszerű megosztási lehetőségeket, valamint az asztali és mobilos klienseket biztosítja a cég.
Az igazi és radikális változás a Pro csomagban fedezhető fel, ahol mostantól 1 terabájt tárhelyet kapunk havi 9,99 dollárért. Az árcsökkentés, illetve a tárhely növelése valóban jelentős, mivel korábban ugyanezért az összegért csak 100 GB járt az előfizetőknek. Ezzel párhuzamosan a Pro csomag olyan hasznos funkciókkal bővül, mint a megosztott fájlokra mutató linkek jelszóval való ellátása, a linkek beállítható lejárati ideje, vagy az, hogy igény szerint a megosztott könyvárakat szerkeszthetik, vagy csak megtekinthetik a címzettek.
Egy másik, az adatvédelmet elősegítő funkció az ellopott, vagy elvesztett készülékek távoli elérése, és az azon lévő érzékeny adatok törlése. A funkció aktiválása után ahogy a kérdéses mobileszköz fellép a netre, a Dropbox nem szinkronizál többé, és a róla elérhető könyvtár azonnal törlődik. Ez a lehetőség egyébként akkor is áll, ha valamelyik eszközt leválasztjuk a Dropbox fiókról.
Végül a kisebb vállalkozásoknak szánt Business előfizetés maradt, amelynél alkalmazottakként kell 12 dollárt fizetni havonta, amiért az előbb felsorolt tárhely és funkciókínálat jár kiegészülve néhány extra lehetőséggel (pl. központosított admin eszközök).
Kiegyensúlyozta magát a piac
Összehasonlításként a Google esetében 15 giga ingyen tárhelyen osztozik a Gmail és a Drive, 100 gigabájtért havonta 2 dollárt (kb. 500 Ft-ot) kell fizetni, az egy terabájtos opció havi 10 dollárt kóstál. Az ennél is méretesebb, 10-20–30 TB-os csomagok havi előfizetési díja 100, 200 és 300 dollárba kerülnek. A Microsoft OneDrive kínálata is kísértetiesen hasonló: itt is 15 GB jár ingyen, 100 giga 2 dollár, 200 gigabájt 4 USD havonta, 1 terabájt pedig egy havonta 10 dolláros Office 365 előfizetéssel szerezhető társaságában meg.
(Sajnos a magyra előfizetők számára nem ennyire kedvezményes a Dropbox ajánlata, mivel nekik euróban kell fizetniük, aminek az egy az egyben való számítása nem előnyös a dollárhoz képest - a szerk.)
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak