Elképesztő lökést kapott a Bluesky azt követően, hogy múlt hét végén a rivális X-et (leánykori nevén Twittert) egy bírói döntés értelmében elérhetetlenné tették Brazíliában. A domináns mikroblogplatform egykori alapítója által életre hívott ellen-Twitter tábora négy nap alatt több mint 2 millió fővel gyarapodott.
Hogy honnan is jött ez a sok ember, arról a fejleményekkel elbüszkélkedő bejegyzés sem titkolózik: az új felhasználókat üdvözlő szöveg ugyanis az angol mellett portugál nyelven is olvasható.
TWO MILLION new people in the last week! a very warm welcome!
Hogy ez a bő 2 millió fő mennyire komoly teljesítmény, azt jól mutatja, hogy a "brazilok bejövetelét" megelőzően ugyanennyi idő alatt mindössze 26 ezerrel nőtt a tábor. A Bluesky egyébként egy folyamatosan frissített számlálót is üzemeltet, amely jelenleg már 9 millió környékén jár. Ez egyben azt is jelenti, hogy néhány nap alatt közel annyival gyarapodott a felhasználói szám, mint amennyit az idén februári hivatalos indulás óta sikerült összeszorgoskodni.
Tekintettel arra, hogy az X-nek több mint 20 millió brazil felhasználója van, a Bluesky akár meg is duplázhatja jelenlegi közösségét, amennyiben az X és a brazil igazságszolgáltatás közötti konfliktus nem rendeződik záros határidőn belül.
Szegény Gazdag embert még az ág is húzza
A multimilliárdos Elon Musk birtokolta közösségi platformnál ráadásul nem is csak a brazíliai fejlemények miatt van min aggódni. Egy frissen nyilvánosságra hozott kutatás szerint a nagy hirdetők továbbra sem bíznak az X-ben, és folyamatosan csökkentik az ott elköltött reklámbüdzséket. Úgy tűnik, nem sok pozitív foganatja lett annak, hogy tavaly év végén Musk káromkodva kommentálta azt, hogy egyes márkák leállították kampányaikat az X-en.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak