Az AWS is beindította mesterségesintelligencia-üzletét: vállalatoknak kínál intelligens chatbotot és még sok mást.

Új vállalati generatív mesterséges intelligenciával gazdagodott világunk. Az Amazon Web Services tegnap jelentette be Las Vegas-i Reinvent konferenciáján a vállalati piacra szánt chatbotját, a Q-t. (A név nem is burkolt utalás a James Bond csodakütyüit készítő MI6-részlegre, illetve annak vezetőjére – bár egyes AWS-vezetők szerint a Star Trek-karakterről kapta a nevét).

A chatbothoz kizárólag az AWS Bedrock nevű MI-platformján elérhető LLM-ek (large language model) és egyéb alapmodelleket lehet használni. Ez probléma lehet az értékesítésnél, mivel egyre több vállalatnál merül fel, hogy saját adatokra alapozva építenének nyelvi modellt.

A chatbot feladata a termelékenység javítása lenne, mondta a bemutatón Adam Selipsky, az AWS vezérigazgatója (a fenti képen): például összefoglalókat lehet vele készíttetni a fontos dokumentumokból, segít feldolgozni a támogatási ticketeket, de a Q-t a Slacken folyó kommunikációba is be lehet kapcsolni. Az AWS állítása szerint a Q támogatja a belső szoftverfejlesztéseket, képes például automatikusan módosítani az ilyen szoftverek forráskódját.

A fő vonal azonban az ügyfélkiszolgálás magasabb szintre emelése. Értékesítőknek, ügyfélszolgálatosoknak ad valós időben javaslatot, hogy milyen választ adjanak, hogyan reagáljanak az ügyfelek kérdéseire-kéréseire. A Lex funkcióval az Amazon Connectben lehet létrehozni olyan természetes nyelvű súgót (lényegében chatbotot), amely folyamatosan csiszolja a gyakran elhangzó kérdésekre adható válaszokat.

A Connect Customer Profiles az értékesítőket segíti a gyorsabb, személyre szabottabb ügyfélkiszolgálásban azzal, hogy egységes ügyfélprofilokat hoz létre a különböző SaaS-alkalmazásokból és adatbázisokból.

Van olyan funkció is (Connect Contact Lens), amely a call centerek munkatársai által folytatott beszélgetéseket elemzi, összefoglalókat készít a lényeges részletekről, képes azonosítani az érzelmeket, sőt azt is, hogy a beszélgetés a szabályzatoknak megfelelően zajlott-e le.

Nem kell hozzá informatikus

Az AWS legfontosabb ígérete, hogy a Q használatához nem kell mély technikai szakértelem, elég az iparági tudás. Utóbbival pedig leginkább az üzleti vezetők rendelkeznek. Az ígéret az, hogy az Amazon rendszerével akár egy nem műszaki beállítottságú üzleti vezető is percek alatt létrehozhat például egy MI-képességekkel bíró, felhőalapú contact centert. (A részletekben itt lehet elmélyedni.)

A Q egyelőre preview-ban érhető el – több funkciója ingyenesen. A preview időszak után kétszintű hozzáférést lehet majd vásárolni: az üzleti szint havi 20 dollár, a fejlesztői szint 25 dollár lesz. Az AWS láthatólag ügyelt arra, hogy a konkurensei alá ígérjen: a Microsoft (Copilot for Microsoft 365) és a Google (Duet AI for Google Workspace) egyaránt havi 30 dollárt kér hasonló szolgáltatásáért.
 

(Nyitókép forrása: Amazon)

Cloud & big data

Hadat üzent az adatporszívózó MI-fejlesztőknek a Cloudflare

A cég alapból kitiltja ügyfelei oldaláról a minél több internetes információt felszippantani akaró MI-botokat. A tartalomgyártó weboldalak üzemeltetői pedig egy új szolgáltatásnak köszönhetően "belépő díjat" szedhetnek a webet pásztázó robotoktól.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.