Herbert Diess szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy az Apple fizikai járművet tervezne eladni. A világ egyik legnagyobb autógyártójának vezetője inkább a CarPlay koncepciójában hisz.

Tegnapi nyilatkozatával kicsit hűtötte az Apple esetleges autógyártói belépőjéről évek óta keringő pletykákat a Volkswagen vezérigazgatója. A Reuters beszámolója szerint Herbert Diess nincs meggyőződve arról, hogy ezek a néha egészen konkrét dátumokat és lehetséges partnereket emlegető piaci értesülések valaha is megvalósulnak. A legendás autóipari óriás feje a berlini hub.berlin technológiai konferencián beszélt minderről, ahol egyébként az Apple is magas szinten képviseltette magát (a környezetvédelemért, politikáért és társadalmi kezdeményezésekért felelős alelnök, Lisa Jackson személyében).

Diess szerint túl nagy erőfeszítést jelentene az Apple-nek, hogy valódi autógyártóvá váljon, ezért sokkal esélyesebb, hogy Cupertino inkább arra fog koncentrálni, amiben már most is aktívan érdekelt: az autók vezérléséért, az utasok tájékoztatásért és szórakoztatásért felelős szoftverplatformra.

Utóbbi kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az Apple alig néhány héttel ezelőtt, a WWDC 2022 keretében mutatta be a CarPlay új generációját, amely többek között számos nagyméretű kijelzőt kezel, mutatja a jármű kulcsfontosságú adatait, szabályozza a klímát és egyéb funkciók támogatásával is elboldogul egyszerre. A felhasználók mindezt a saját ízlésük szerint szabhatják egyedivé. Bár az úgynevezett CarPlay-élményt úgy tervezték, hogy a felhasználóknak soha ne kelljen kilépniük a rendszerből, az Apple szerint az autógyártók ennek ellenére megőrizhetik majd márkaidentitásukat. (Hogy miként, azt nem különösebben fejtették ki a bemutató során.)

Sosem lesz belőle semmi?

Lassan közel egy évtizede annak, hogy felröppentek az első híresztelések arról, hogy az Apple saját kocsi piacra dobásán dolgozik. Mi is többször foglalkoztunk a néha teljesen elhaló, olykor pedig hirtelen felpörgő pletykafolyammal. Legutóbb nagyjából fél évvel ezelőtt, amikor is a Bloomberg arról írt, hogy Cupertinóban újratervezték a célokat, de a 2025-re kitűzött határidőre elkészülhet egy természetesen elektromos hajtású, maximálisan fejlett önvezető képességekkel rendelkező modell.

Ha nem is holnap, de előbb-utóbb biztosan eldől, hogy a debütálást híresztelők, avagy a Volkswagen vezetője mondta meg előre a tutit.

Konzumer tech

El az útból! Érkezik az OpenAI legújabb üdvöskéje

Ha van is fék az MI-vonaton, azt senki nem akarja használni. A ChatGPT fejlesztője az emberi szintű problémamegoldásra képes o3 modell beharangozásával zárta az évet.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.