A Nikkei Asia hétfőn közölt összeállítást a Sony tokiói virtuális produkciós központjában használt technológiáról, amelyet már a legkülönfélébb alkotások elkészítése során vetnek be a hirdetésektől a filmdrámákig. A megoldás elvileg megszünteti az utazás és a költséges távoli felvételek, az időigényes green screen kompozitok vagy az időjárás okozta csúszások problémáit. A Sony mindezt egy 5 méter magas és 15 méter széles, hajlított, nagy felbontású Crystal LED képernyővel és egy Venice digitális mozikamerával próbálja kiváltani, amelyek segítségével nem csak megjeleníti a kívánt háttereket, de képet a kamera mozogásával együtt mozgatja, mintha a felvételek tárgya egy virtuális térben utazna.
A cikk szerint a vállalat ehhez hasonló rendszert építe a Sony Pictures Entertainment kaliforniai stúdiójában, sőt a nyáron egy másik virtuális produkciós stúdiót telepít a Dél-kaliforniai Egyetem híres School of Cinematic Arts iskolájába is. Ahogy a riportból kiderül, a virtuális gyártási technológiák ebben az ágazatban is fellendültek a koronavírus-járvány idején, mivel a lezárások sokszor megnehezítették vagy lehetetlenné tették a hagyományos filmezést: a Deloitte szerint már több mint 100 ilyen kölönféle méretű, speciális stúdió működik világszerte, amelyeknek 70 százaléka Európában és az Egyesült Államokban található.
Olcsóbb és gyorsabb, nagyjából ennyit tud
A virtuális gyártáshoz szükséges LED-képernyőket egyébként más gyártók is készítenek, a Sony azonban annyival előnyösebb helyzetben van, hogy a társaság a hardverek mellett a tartalomelőállítással is foglalkozik, ennek a belső szinergiának a jegyében a fenti megoldás fejlesztésekor például felhasználták a Sony Pictures visszajelzéseit is. A Sony az új stúdiókat persze nem csak saját produkcióihoz használja, hanem más cégeknek is bérbe adja, hogy további bevételt generáljon – itt a nagyságrendeket jól szemlélteti, hogy Research and Markets előrejelzése alapján a virtuális gyártás forgalma 2030-ig csaknem a jelenlegi négyszeresére, a 6,8 milliárd dollár környékére növekedhet
A Sony technológiája ebben a környezetben ígér valós időben megtekinthető, akár utómunkálatok nélküli felvételeket, amelyeket zárt térben is el lehet végezni az időjárástól és a napszakoktól függetlenül. A Nikkei Asia itt a Mazda CX-5 reklámfilmjeit idézi, amelyekhez nem kellett a járműveket a célállomásra (ebben az esetben a tengerentúlra) szállítani, és a Sony stúdiójában úgy készültek el két nap alatt a hirdetések, hogy különösebb csúszásoktól sem kellett tartani, ráadásul sokkal olcsóbban kijött a dolog. A Mazda merketingesei szerint ez azért lényeges, mert a tévéreklámok egyre gyorsabban használódnak el, és ha egy gyártó nem szórja ki rendszeresen az újabb és újabb filmeket, akkor elveszti a fogyasztók figyelmét.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak