A vállalat Japánban működő stúdiója egy helyen boronál össze minden digitális és a fizikai elemet, felgyorsítva és olcsóbbá téve a filmgyártást.
Hirdetés
 

A Nikkei Asia hétfőn közölt összeállítást a Sony tokiói virtuális produkciós központjában használt technológiáról, amelyet már a legkülönfélébb alkotások elkészítése során vetnek be a hirdetésektől a filmdrámákig. A megoldás elvileg megszünteti az utazás és a költséges távoli felvételek, az időigényes green screen kompozitok vagy az időjárás okozta csúszások problémáit. A Sony mindezt egy 5 méter magas és 15 méter széles, hajlított, nagy felbontású Crystal LED képernyővel és egy Venice digitális mozikamerával próbálja kiváltani, amelyek segítségével nem csak megjeleníti a kívánt háttereket, de képet a kamera mozogásával együtt mozgatja, mintha a felvételek tárgya egy virtuális térben utazna.

A cikk szerint a vállalat ehhez hasonló rendszert építe a Sony Pictures Entertainment kaliforniai stúdiójában, sőt a nyáron egy másik virtuális produkciós stúdiót telepít a Dél-kaliforniai Egyetem híres School of Cinematic Arts iskolájába is. Ahogy a riportból kiderül, a virtuális gyártási technológiák ebben az ágazatban is fellendültek a koronavírus-járvány idején, mivel a lezárások sokszor megnehezítették vagy lehetetlenné tették a hagyományos filmezést: a Deloitte szerint már több mint 100 ilyen kölönféle méretű, speciális stúdió működik világszerte, amelyeknek 70 százaléka Európában és az Egyesült Államokban található.

Olcsóbb és gyorsabb, nagyjából ennyit tud

A virtuális gyártáshoz szükséges LED-képernyőket egyébként más gyártók is készítenek, a Sony azonban annyival előnyösebb helyzetben van, hogy a társaság a hardverek mellett a tartalomelőállítással is foglalkozik, ennek a belső szinergiának a jegyében a fenti megoldás fejlesztésekor például felhasználták a Sony Pictures visszajelzéseit is. A Sony az új stúdiókat persze nem csak saját produkcióihoz használja, hanem más cégeknek is bérbe adja, hogy további bevételt generáljon – itt a nagyságrendeket jól szemlélteti, hogy Research and Markets előrejelzése alapján a virtuális gyártás forgalma 2030-ig csaknem a jelenlegi négyszeresére, a 6,8 milliárd dollár környékére növekedhet

A Sony technológiája ebben a környezetben ígér valós időben megtekinthető, akár utómunkálatok nélküli felvételeket, amelyeket zárt térben is el lehet végezni az időjárástól és a napszakoktól függetlenül. A Nikkei Asia itt a Mazda CX-5 reklámfilmjeit idézi, amelyekhez nem kellett a járműveket a célállomásra (ebben az esetben a tengerentúlra) szállítani, és a Sony stúdiójában úgy készültek el két nap alatt a hirdetések, hogy különösebb csúszásoktól sem kellett tartani, ráadásul sokkal olcsóbban kijött a dolog. A Mazda merketingesei szerint ez azért lényeges, mert a tévéreklámok egyre gyorsabban használódnak el, és ha egy gyártó nem szórja ki rendszeresen az újabb és újabb filmeket, akkor elveszti a fogyasztók figyelmét.

Piaci hírek

Kiderült, hogy a legjobb MI-ügynök is tök béna lenne távmunkásnak

Egy frissen közölt kutatásban azt próbálták értékelni, hogy a mesterséges intelligencia ágensei mennyire képesek automatizálni a gazdaságilag értékes feladatokat. Az eredmények alapján nem valami fényesen.
 
Hirdetés

Az end-to-end védelmeké a jövő

A kódbiztonság integrálásával új fejlődési szakaszukba léptek a felhős védelmi platformok. Werner Obringot, a Clico Hungary cloud security architektjét kérdeztük a miértekről és hogyanokról.

A biztonsági megoldásszállítók érthető módon egy irányba mozdulnak, hiszen ugyanazoknak a támadásoknak az ellenszerét keresik. Megoldási javaslataikban sokszor csak árnyalatnyiak a különbségek, ami egyszerre könnyíti és nehezíti a választást.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.