A Slack eddigi rövid története során álomszerűen lépdelt egyre feljebb. A 2015 nyarán debütált kommunikációs platform már a kezdetektől sok rajongót nyert meg magának, elsősorban a technológiára fogékonyak, például programozók, mérnökök, szoftverfejlesztők között. A cég 2019-ben sikeres tőzsdei belépőt abszolvált, majd tavaly decemberben végleg megnyugodhattak a megélhetésükkel kapcsolatban az alapítók, hiszen a Salesforce közel 28 milliárd dollárt ajánlott az alig több mint 5 éve működő vállalkozásért.
Ám mint ahogy az alábbi történet mutatja, mindez nem jelenti azt, hogy a Slacknél nem tudnának hibázni.
Csak jót akartak
A cég még tavaly októberben jelentette be, hogy komoly nyitást tervez a rendszerében azzal, hogy lehetővé teszi a különböző cégeknél, szervezeteknél tevékenykedők közös munkáját. Az alapötlet látszólag teljesen rendben van, hiszen így szükség szerint bevonhatók a partnerek, ügyfelek is egy-egy projektbe.
A beharangozott új funkció tegnap állt éles üzembe. A Slack Connect keretében akár 20 különféle vállalat, csoport tagjai is egyetlen Slack csatornába terelhetők. Ehhez előzetesen levélben kell engedélykérő meghívót küldeni a kiszemeltnek, amihez alapesetben szöveges megjegyzést is lehetett fűzni. A közös csetelést lehetővé tevő funkció a platform minden csomagjában, így az ingyenes verzióban is működik, bár utóbbinál lényegesen limitáltabbak a beállítási, finomhangolási lehetőségek.
A kapcsolatfelvételhez a Slack asztali kliensében elég a Compose gombra kattintani a munkaterület bal felső sarkában, be kell írni a címzett címét, illetőleg opcionálisan az üzenetetet. A címzett erre elektronikus levélben kap egy egyedi linket, amelyet élesítve máris kezdődhet a közös munka.
Lassan a testtel!
Ugyanakkor a szerdán érkező újtásoknak messze nem örültek egyöntetűen a felhasználók. A Twittert pillanatok alatt elárasztották a fejlesztéssel kapcsolatos különböző negatív megjegyzések. A legtöbben azt kifogásolták, hogy pontosan azért választották a Slack platformját, mert az a lehetőségekhez képest a legvédettebb, zavarótényezőktől mentes kommunikációt biztosít. Legalábbis mostanáig, mivel a bárki által küldözgethető meghívók simán kihasználhatók spamek terítésére is.
It could potentially suck. The only reason I pay for and use @SlackHQ is b/c it’s a closed system with my students / lab. The very first sign of getting an unsolicited a message from anyone outside my lab (aka Spam) I’ll cancel and just switch to Teams https://t.co/Rh3InCfLJX
— John Paul Minda (@PaulMinda1) March 24, 2021
A Slack csapatát dícséri, hogy ezekre a felvetésekre, kritikákra igyekeztek gyorsan reagálni. A fenti, egyetemi professzor által írt bejegyzésre például azt válaszolták, hogy ezt a funkciót teljesen ki lehet kapcsolni. Ez ugyan az oktatót megnyugtatta, de mások pedig éppen azon húzták fel magukat, hogy mindez csak a fizetős változatokban lehetséges. Leegyszerűsítve: ha nem akarsz spamet, fizess!
Visszavesznek
A növekvő népharag láttán a Slack meglehetősen gyorsan visszavonulót fújt. Ha nem is teljeset. A vállalat ugyanis kikapcsolta azt a lehetőséget, hogy a meghívó mellé szöveges üzenetet lehessen küldeni. Azaz ez a felület önmagában már nem képes kéretlen tartalom, egyéb zavaró információk közvetítésére.
Kicsivel később aztán egy hivatalos tájékoztatás is érkezett az ügyben. Ebben a cég megköszöni az "értékes visszajelzéseket", és elismeri, hogy az emailes meghívókkal potenciálisan kellemetlen, zaklató dolgok is érkezhetnek a felhasználókhoz. A már említett szöveges körítés lehetőségének megszüntetése mellett pedig a vállalat kommunikációs vezetője személyesen is elismerte, hogy hibát követtek el, amikor olyan funkciót építettek a rendszerbe, amelyik ellentétes a termék alapvető szellemiségével (azaz a zavaró tényezőktől mentes közös munka biztosításával).
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak