A német vállalatnál nem csak autók, de erős technológiai hátterű megoldások is születnek. A cég kutatói épp a csomagszállítást igyekeznek felokosítani.

Az autóipar és a technológiai cégek között egyre inkább elmosódik a határvonal, ami leginkább az önvezető autók körüli, partnerségekkel spékelt versenyfutásnál érhető tetten. De vannak más példák is a két iparág közeledésére. Egy ilyen a Mercedes nemrégiben bemutatott logisztikai megoldása, amelyet elsősorban kisebb szállítmányozási cégeknek szánnak.

Regisztrál, irányít, figyelmeztet

A CoROS (Cargo Recognition and Organization System) a hagyományos áruszállító teherautókat egy intelligens rendszerré alakítja, ahol a kézbesítést végző munkatársnak tényleg alig van dolga. A szenzorokkal és mesterséges intelligencia vezérelte algoritmussal ellátott járműben már a berakodásnál látszik a különbség. A raktérbe érkező csomagokat a vonalkódok leolvasásával automatikusan azonosítja a rendszer, majd a napi feladatok figyelembevételével fényjelzés segítségével megmondja a munkásnak, hova kerüljön a pakk, hogy optimális legyen a hely- és időkihasználás.

Amennyiben a csomagtérbe olyan cikk kerülne, ami nincs a feladatok között, akkor a gép meglehetősen erős figyelmeztetésbe kezd: hanggal és vörös fénnyel is utalva arra, hogy annak semmi keresnivalója a teherautón.
 


A csomagtérben egy esetleges vészfékezés miatt elmozduló tárgyakat a program folyamatosan követi, így mindig pontosan tudja, mi hol van. Kirakodásnál ez jól jön, hiszen a sofőrnek ismét fényjelzéssel segít gyorsan a nyomára akadni a doboznak. Innen már csak ki kell emelni a csomagot, a szenzorok önállóan regisztrálják a munkafolyamatot és frissítik a logisztikai cég rendszerét.

Kicsiknek kulcsrakészen

A megoldást jelenleg is tesztelik egy meg nem nevezett logisztikai partnerrel, és az ott összegyűjtött tapasztalatokkal felvértezve várhatóan a közeljövőben kereskedelmi forgalomba kerül a gyakorlatilag kulcsrakész megoldás. A rendszer része egy fejlesztői készlet is, amellyel a cégek saját rendszereikhez tudják drótozni a CoROS-t.

A német vállalat mindezt nem az olyan, amúgy is magas fokon automatizált, saját fejleszői részleggel bíró óriás logisztikai vállalkozásoknak szánja, mint például a FedEx és a UPS. A kisebb vállalkozásoknak (akiket egyébként olyan mamutok is foglalkoztatnak, mint mondjuk az Amazon) azonban jól jöhet egy ilyen készen kapható rendszer, amellyel az ígéretek szerint időt, üzemanyagot és erőforrásokat lehet megspórolni.

Cloud & big data

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.