Az OTP reprezentatív felmérése szerint az iPhone-osok a legnyitottabbak a telefonos fizetési megoldásokra.

A 18 év feletti magyarok körében végzett felmérést az OTP Bank a hazai mobilfizetési megoldások elterjedtségével, népszerűségével kapcsolatban. A több mint 1100 fő bevonásával idén májusban végzett kutatás eredményeiből az egyik legfontosabb megállapítás az, hogy immár honfitársaink kétharmada használ telefonján valamilyen mobilfizetési megoldást vagy pénzügyi alkalmazást.

A válaszadók 39 százaléka a bank saját megoldását, a Simple by OTP-t használja, de jönnek fel a mobil operációs rendszerekhez köthető globális alkalmazások is. A Google Pay 21, az Apple Pay pedig 12 százalékos használati arányt mutat a magyar mobilosok körében. Az almás márka különleges erejét mutatja, hogy az iOS operációs rendszert használók az átlagnál lényegesen magasabb arányban fizetnek mobillal (96 százalék).

Demográfiai bontásban borítékolható eredmények születtek. Minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, annál jellemzőbb, hogy használja a mobilját fizetésre: az alapfokú végzettségűek 60 százaléka, míg a középfokú és felsőfokú végzettségűek 74 százaléka fizet rendszeresen a telefonjával. Mobilos fizetésre a városban élők közel háromnegyede nyitott, a községekben élőkre ez kevésbé jellemző.

Az sem hat meglepetésként, hogy a 18-39 éves korosztály körében igazán népszerű ez a fizetési forma, míg a 60 év felettiek bonyolultnak, nehézkesnek érzik a megoldást, ezért meg sem próbálkoznak vele. Az életkori sajátosságok azt is befolyásolják, kik és mit vásárolnak mobilon vagy pénzügyi appokon keresztül. A 60 év felettiek jellemzően élelmiszerre, míg a 18-39 évesek ruházatra, sportfelszerelésekre, szórakozásra és vendéglátásra költenek ilyen módon. A mobillal fizetők általában élelmiszerre költenek a leggyakrabban – a válaszadók 58 százaléka mondta ezt. A túlköltekezés azonban egyik korosztályban sem jellemző, a válaszadók 81 százaléka állította azt, hogy nem költ többet amióta mobillal fizet.

A kutatásból az is kiderült, hogy az okosórák megjelenése egyelőre nem hozott jelentős változást a mobilfizetési szokásokban. Mindössze a válaszadók 5 százaléka fizet gyakrabban az órájával, mint a telefonjával, és csupán 4 százalék szereti jobban az órás fizetést, mint a telefonos megoldást.

Bárhogy kérdezik, ugyanaz jön ki

A fenti megállapítások egybecsengenek az alternatív fizetési megoldásokkal kapcsolatos más nemzetközi és hazai kutatások eredményeivel. Ahogy arról korábban beszámoltunk, egy európai felmérés szerint az elektronikus fizetési megoldásokhoz való hozzáállás (pozitív) változása mindenhol érzékelhető a régióban. De említhető az a magyar kutatás is, amelyik szerint lassan tényleg nagyítóval kell keresni azokat, akik a digitális megoldások helyett még mindig a jó öreg készpénzben bíznak.

Konzumer tech

Az EU-ban sem áll túl jól a TikTok szénája

Miközben az USA-ban a teljes betiltás fenyegeti, az öreg kontinensen bizonyos elemeit iktatnák ki a kínai tulajdonú alkalmazásnak, mert a gyanú szerint rossz hatással van a fiatalokra.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.