Úgy tűnik, lassan, de biztosan omlanak le az interneten keresztül bonyolított vásárlásokat gátló falak. Egy a PayPal megbízásából készült friss felmérés szerint a magyar netezők 53 százaléka vásárolt online az elmúlt egy évben.

Az Ipsos által készített, nyolcszáz, 18 éven felüli magyar fogyasztó megkérdezésén alapuló online felmérés szerint az internetet használók 47 százalékának van okostelefonja, 9 százalékának pedig táblagépe - ismerteti az MTI-hez eljuttatott közleményében a PayPal.

Nagyvásár a weben  Az eBay érdekeltségébe tartozó pénzügyi szolgáltató által megrendelt kutatás eredményeit minden bizonnyal elégedettséggel nyugtázták a főhadiszálláson, hiszen az adatok szerint az internetet egyre nagyobb arányban használják vásárlásra a magyar netezők. Csak az e-mailezés, a közösségi hálózatok használata és a hírek olvasása előzi meg a világhálón bonyolított vásárlást a legkedveltebb tevékenységek listáján.

A magyar netezők 53 százaléka vásárolt online az elmúlt egy évben. A költések arányait figyelembe véve az utazás vezet, ezt követi a számítógéppel kapcsolatos vásárlás, majd a ruházat, ami nagyjából egybecseng az eNET hasonló témában tavasszal publikált kutatásával.

Mobil vásár ■ A megkérdezettek 8 százaléka használja okostelefonját online vásárlásra, ami kifejezetten magas értéknek tűnik, tekintettel arra, hogy az internetezők között még bőven akadnak olyanok, akiknek nincs is ilyen készüléke. A válaszadók 47 százaléka azonban úgy nyilatkozott, hogy mobiltelefonjának kijelzője nem elég nagy a kényelmes vásárláshoz. 

70 százaléka
a neten vásárló magyaroknak még mindig utánvéttel egyenlíti ki a számlát.

A belföldről megrendelt termékek és szolgáltatások esetében az őskövületnek számító utánvét még mindig elsöprő népszerűségnek örvend. A vásárlók 70 százaléka választja ezt, és csak az átvételkor egyenlíti ki a számlát. Az utánvétet messze lemaradva követi a bankkártyával történő fizetés és az átutalás. A kutatást megrendelő cég számára azért maradt egy kifejezetten jó adat is a végére. Azok körében, akik külföldi weboldalakról vásárolnak, a PayPal a legkedveltebb fizetési mód, a válaszadók 51 százaléka használja legszívesebben, ezzel megelőzi a kártyás fizetést és az utánvétet - áll a PayPal közleményében.
 

Recesszióban sem lassít a netes vásárlás
Egyre többet vásárolunk mobilról

CIO Hungary: így változik meg az ember és a technológia viszonya

Beszámolónk utolsó része a tizenötödik CIO Hungary konferenciáról, ahol a technológiai témákon túl számtalan megközelítésből vizsgáltuk az emberi tényező szerepét is.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.