Az X (korábban Twitter) video- és audiohívások indítását tervezi, újabb lépést téve az Elon Musk által megálmodott "szuperalkalmazás" felé, nem mellesleg állva hagyva a Meta nemrég elindított Twitter-klónját, az utóbbi időben nagyon igyekvő Threads-et. Musk szerint a felhasználóknak nem lesz szükségük telefonszámra az iOS és Android rendszerek alatt, illetve személyi számítógépeken is elérhető funkciókhoz, amelyek a kínai Tencent WeChat alkalmazásának irányába viszik majd el az X-et. Utóbbi a mindennapi élet szinte minden területén jelen van Kínában az üzenetküldéstől a közösségi hálózatokon át a peer-to-peer fizetésekig, bár sokan figyelmeztetnek rá, hogy a nyugati felhasználási szokások, és még inkább a nyugati szabályozási keretek között nem feltétlenül lesz egyszerű dolog egy hasonló "szuperapp" felépítése.
Mint kiderült, az X felvenné a versenyt a LinkedInnel is, ennek érdekében pedig álláshirdetéseket és más szolgáltatásokat is kínálna – osztotta meg egy másik ötletét is a társaság vezetője egy másik bejegyzésében. A szolgáltatásban új adatvédelmi szabályokat vezettek be, amelyek révén információt gyűjthetnek a felhasználók állásáról és oktatási előzményeiről, sőt a Bloomberg beszámolója szerint biometrikus adatokat is kérhetnek "biztonsági és azonosítási célból". Musk arról ír, hogy időnként küldenek neki LinkedIn-es hivatkozásokat, de annyira cikinek tartja az egész LinkedIn-t, hogy egyszerűen nem tudja rávenni magát a használatára, ezért inkább e-mailben kéri az anyagokat.
Ez is rázós menetnek ígérkezik
"Gondoskodni fogunk róla, hogy a LinkedIn X-es versenytársa menő legyen" – olvasható a bejegyzésben, de a szabályzat frissítésének megerősítésén túl az X egyelőre nem közölt részleteket. Az Engadget riportjából azért kiderül, hogy egyes ellenőrzött szervezetek, köztük a Workweek, korábban már képesek voltak álláshirdetéseket közzétenni a bemutatkozások alatt, mások pedig arról számoltak be, hogy az Egyesült Államokban a szóban forgó céges ügyfelek már ATS vagy XML feedeken keresztül importálhatják állásajánlataikat az X-re. A vállalat egyébként májusban felvásárolta a Laskie nevű toborzó alkalmazást, ami az első akvizíciója volt Musk irányítása alatt.
A frissített új szabályzat alapján az X gyűjtheti a felhasználók foglalkoztatási múltját és preferenciáit, tanulmányi előzményeit, készségeit és képességeit, álláskeresési tevékenységét és elköteleződését, amit aztán felhasználhat rá, hogy állásokat ajánljon nekik "relevánsabb hirdetések megjelenítésével". A biometrikus adatok ezzel összefüggésben arra lehetnek jók, hogy megszabadítsák az X-et a a kamu fiókoktól – ez nyilván alapvető dolog lenne, ha komolyan gondolják a fizetős álláshirdetéseket, de valószínűleg a szabályozók figyelmét is felkelti majd. A Bloomberg szerint az X ellen már egy csoportos bírósági kereset is fut a biometrikus jellemzők engedély nélküli begyűjtése miatt a hálózatba feltöltött arcképekről.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak