A Decentralizált életmód: karanténszokásokból új életforma elnevezést kapta az a Samsung által rendelt kutatási anyag, amelynek során több mint 10 ezer felhasználót faggattak arról, miként változott meg az otthoni életvitel azzal, hogy a globális járvány miatt a legtöbbeknek szokatlan korlátok között kellett élniük, dolgozniuk. Úgy tűnik, számos, lezárásokhoz köthető szokás a felhasználók életének része maradhat, nem csak a pandémia idején, de hosszabb távon is.
Szívesebben költünk kütyükre
A válaszokból kiderült, hogy az emberek többségénél felértékelődött az otthon szerepe, egyfajta biztonságos menedékként tekintünk a lakásunkra, házunkra. Ennek megfelelően az otthon fejlesztése is magasabb prioritást kapott. Ezzel kapcsolatban érdekes, hogy a megkérdezettek spórolt pénzüket sokkal nagyobb valószínűséggel költenék a megadott lehetőségek közül új technológiákra vagy otthoni okoseszközökre (38%), mint dizájner ruhadarabokra (4%) vagy kiegészítőkre (3%).
A több otthon töltött idővel nőtt a beltéri testmozgást végzők aránya is. Ennek megfelelően a megkérdezettek harmada állítja, hogy várhatóan a következő 12 hónapban vásárol egészségügyi vagy fitnesz készüléket. A tanulmányt publikáló Samsung ezzel kapcsolatban hozzáteszi, hogy aktivitásmérőinek használata 17 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi szinthez képest.
Személyes (virtuális) közeg
Az online felületekre való átállás a felhasználók széles körét érintő tendencia. Európa-szerte a 25-34 éves korosztály, valamint a szülők csaknem kétharmada (64%) érzi úgy, hogy a technológia megkönnyítette számukra a barátokkal és családjukkal való értékes kapcsolatok fenntartását, majdnem minden harmadik 35 éven aluli (31%) szerint pedig a technológia lehetővé tette számára, hogy a járvány alatt is randizzon. A tanulmány készítői szerint mindez azt jelenti, hogy a virtuális kapcsolatokra korántsem hideg, barátságtalan szokásként gondolnak, hanem egy olyan lehetőségként, amely fontos szerepet játszik a kapcsolatok megőrzésében és a családok összetartásában. Egyelőre semmi nem utal arra, hogy ez a szokás eltűnne az életünkből. A világjárvány idején videohívást kezdeményező európaiak 50 százaléka a jövőben is szeretné folytatni ezt szokást, akkor is, ha már az összes lezárást és korlátozást feloldottak.
Talán az online társasági életnek, vagy „virtualizálásnak”, köszönhetően a világjárvány kezdete óta tízből majdnem három (29%) videóhíváshoz nagy képernyős eszközöket használnak. A lehetőség, hogy virtuálisan is részt vehetnek egy eseményen, sokak számára növelheti a részvétel valószínűségét, legyen szó barátai összejövetelekről (53%), születésnapokról (50%) vagy munkahelyi eseményekről (41%). Érdekes adalék, hogy a megkérdezettek ilyen esetekben akkor is megfontolnák a virtuális részvételt, ha személyesen semmikép sem mennének el.
A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött
A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak