A kritikus infrastruktúrák üzemeltetésében még járványkor is minden kicsit másként van.

Magyar CIO-k kérdeznek egymástól. A központi téma: kinek mi volt a legnagyobb kihívás a koronavírus okozta helyzetben, és azt hogyan, milyen eszközökkel, módszerekkel sikerült kezelni. (A korábbi kérdéseket és válaszokat itt gyűjtöttük össze.) Fazekas Ferenc az Uniqa Biztosító CIO-ja és a CHERRISK helyettes ügyvezetője kérdezte Bognár Ádámtól, az MVM/NKM csoportszintű informatikai igazgatójától:

Hogyan készül egy közműszolgáltató informatikailag a járvány következő szakaszára?

A veszélyhelyzet alatt hozott intézkedések minden esetben a kormányzati előírásoknak megfelelően történtek, a munkavállalók, fogyasztók személyes biztonságának érdekében lettek bevezetve.

Ahogy a sorozat egy korábbi elemében elhangzott a Bonafarm CIO-jától, Ábrahám Pétertől, hogy a COVID jelentősen felgyorsította a digitális transzformációt a vállalatban, ez a kijelentés az MVM és NKM csoportra is igaz, hiszen a digitalizálódás útján mi is elindultunk. Folyamatosan újítjuk meg digitális eszközeinket, melyek segítségével munkatársaink képesek távoli munkavégzésre, a fogyasztóink sokkal hatékonyabban végezhetik közművel kapcsolatos ügyeik intézését.

Munkatársaink számára egyre bővülő digitális eszköztár áll rendelkezésre a távoli munkavégzéshez. Eszközcseréink ütemezetten folynak, ahol már a mobil eszközöket részesítjük előnyben. A csoportban bevezettük a Microsoft Teams és a Cisco Webex megoldásokat, emellett megkezdődött a digitális aláírás bevezetése is.

A személyes ügyfélszolgálatokat ügyfeleink és munkavállalóink biztonsága érdekében, és amennyiben az Operatív Törzs országos szabályozása is úgy rendelkezik, ismét be fogjuk zárni, de mindent megteszünk, hogy ezt a helyzetet elkerüljük átmeneti korlátozó intézkedésekkel (pl. a helyiségben tartózkodó személyek létszámának korlátozásával) vagy kényelmi szolgáltatások hangsúlyozásával (pl. ügyintézések biztosítása előre történő időpontfoglalással).

Az ügyfélszolgálati területen tovább bővítjük a telefonos és online kapacitásokat. Az internetes felületeken új eszközök fognak hamarosan megjelenni, új weboldal és új mobilalkalmazások, amelyek segítségével a fogyasztók otthonról, kényelmesen intézhetik mérőállás-bejelentésüket (akár fényképpel együtt), számláikat fizethetik be vagy szerződésmódosításokat indíthatnak. Emellett videós ügyfélszolgálati rendszer kialakításán is dolgozunk, tovább könnyítve fogyasztóink számára a távoli ügyintézést.

A közmű-infrastruktúra – áram-, és gáz hálózat – üzemeltetésében szintén magas fokú biztonságra törekszünk. A központi felügyeletet, irányítást végző szervezeteket szinte hermetikusan elszigeteljük a külvilágtól, ahogy korábban Gál István is kifejtette, ezzel is biztosítva a távmunkához feltétlenül szükséges villamosenergia és gázhálózati rendszer zavartalan működését.

Bognár Ádám kérdése Budai J. Gegőnek a Vodafone Magyarország igazgatóságának alelnökének szól:

Milyen kihívásokat támasztott a pandémia okozta forgalomnövekedés a hálózatüzemeltetésben és -fejlesztésben?

A sorozatban megjelent kérdéseket és válaszokat ezen az oldalon találja egybegyűjtve.

Piaci hírek

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.