Egymásnak dobálják a kérdéseket a CIO-k: kinek milyen problémát okozott a járvány, és azon hogyan sikerült úrrá lenni. A sort a Budapest Bank CIO-ja, Alföldi Ferenc folytatja.

Magyar CIO-k kérdeznek egymástól. A központi téma: kinek mi volt a legnagyobb kihívás a koronavírus okozta helyzetben, és azt hogyan, milyen eszközökkel, módszerekkel sikerült kezelni. Néz Péter, a MOL Csoport CIO-ja, Alföldi Ferenctől, a Budapest Bank CIO-jától kérdezte:

Mennyire gyorsan sikerült a rendszerekben lekövetni azokat a változásokat (pl. hiteltörlesztés felfüggesztése, személyes ügyintézés lehetőségének csökkenése stb.) melyeket a krízis, illetve az annak hatására hozott intézkedések okoztak. Hogyan sikerült ezeket a home office-szal együtt kezelni?

2020 tavasza tagadhatatlanul mozgalmas időszak volt a Budapest Bank számára, rengeteg olyan kihívással, amelyek gyors reakciót követeltek IT szempontból is. A széleskörű otthoni munkavégzés biztosítása, valamint a digitális szolgáltatások körének gyors bővítése mellé ráadásul a bankszektor további sürgős feladatokat kapott a kormány gazdaságvédelmi intézkedéseivel összefüggésben.

Egy bankban minden körülmények között elsődleges prioritás a folyamatos banküzem biztosítása. A vírushelyzet miatt szükségessé vált az IT és a banki dolgozók otthoni munkavégzésre történő átállítása. Ezen a területen a teljes eszközkészletünk már megvolt, csupán a kapacitásokat és licenceket kellett nagyon gyorsan bővítenünk, hisz a "békeidőszakhoz" képest tízszeresére ugrott a VPN-felhasználók száma. Az IT 90+ százalékban home office-ból dolgozott. Fontos tanulság, hogy a teljes home office időszak alatt is folyamatosan magas színvonalon hoztuk az IT-vel szembeni KPI-elvárásokat, sőt több esetben meghaladtuk a békeidős teljesítményünket.

A folyamatdigitalizáció területén legfontosabb prioritásaink azok a fejlesztések voltak, amelyek a kontaktmentes ügyintézést tették lehetővé. Már március első felében elkezdtük megtenni a járványhelyzet miatt szükséges lépéseket, ügyfeleink figyelmét pedig több csatornán is felhívtuk arra, hogy lehetőség szerint válasszák az online ügyintézést. A Budapest Bank ezen a területen is széles palettával rendelkezik az online számlanyitástól kezdve a felhasználóktól kiemelkedően magas minőségi értékelést kapott mobilappig, így volt mit ajánlani. Több folyamatot viszonylag gyorsan sikerült digitalizálnunk, köszönhetően a jogszabályalkotók, a jogászok és az üzleti területek hirtelen megnövekedett kompromisszumképességének. Nyugodtan kijelenthetem, hogy három hónap alatt egyévnyi munkát sikerült elvégeznünk ezen a területen.

Annak ellenére, hogy a megszokott állapothoz képest most a kollégáink nagy része nem egy helyen dolgozott, rekord gyorsasággal sikerült reagálnunk a törlesztési moratórium bevezetése miatt felmerült üzleti igényekre is. Az elsődleges feladatunk az volt, hogy minél több olyan lehetőséget teremtsünk ügyfeleink számára, amelyek segítségével bárhonnan, a bankfiók felkeresése nélkül nyilatkozhatnak a törlesztés folytatásáról, összességében pedig egy-két héten belül minden lehetőséget elérhetővé tettünk. Szintén jelentős fejlesztési eredmény, hogy a Budapest Bank elsőként jött ki a piacon számos gazdaságélénkítő hiteltermékkel.  

Összességében úgy vélem, sikeresen megküzdöttünk a kihívásokkal, erősebben kerültünk ki a vészhelyzetből, csapat pedig bebizonyította, hogy hiába kell egyszerre több jelentős projekten dolgozni, a megfelelő munkamegosztással és fegyelemmel a fizikai távolság sem jelent problémát.

Alföldi Ferenc kérdése Fazekas Ferencnek, az Uniqa Biztosító CIO-jának szól:

Mi olyat tanult a COVID-19 okozta vészhelyzetből, ami alapvetően megváltoztatja a munkáját a jövőben?

Piaci hírek

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.