Magyar CIO-k kérdeznek egymástól. A központi téma: kinek mi volt a legnagyobb kihívás a koronavírus okozta helyzetben, és azt hogyan, milyen eszközökkel, módszerekkel sikerült kezelni. Néz Péter, a MOL Csoport CIO-ja, Alföldi Ferenctől, a Budapest Bank CIO-jától kérdezte:
Mennyire gyorsan sikerült a rendszerekben lekövetni azokat a változásokat (pl. hiteltörlesztés felfüggesztése, személyes ügyintézés lehetőségének csökkenése stb.) melyeket a krízis, illetve az annak hatására hozott intézkedések okoztak. Hogyan sikerült ezeket a home office-szal együtt kezelni?
2020 tavasza tagadhatatlanul mozgalmas időszak volt a Budapest Bank számára, rengeteg olyan kihívással, amelyek gyors reakciót követeltek IT szempontból is. A széleskörű otthoni munkavégzés biztosítása, valamint a digitális szolgáltatások körének gyors bővítése mellé ráadásul a bankszektor további sürgős feladatokat kapott a kormány gazdaságvédelmi intézkedéseivel összefüggésben.
Egy bankban minden körülmények között elsődleges prioritás a folyamatos banküzem biztosítása. A vírushelyzet miatt szükségessé vált az IT és a banki dolgozók otthoni munkavégzésre történő átállítása. Ezen a területen a teljes eszközkészletünk már megvolt, csupán a kapacitásokat és licenceket kellett nagyon gyorsan bővítenünk, hisz a "békeidőszakhoz" képest tízszeresére ugrott a VPN-felhasználók száma. Az IT 90+ százalékban home office-ból dolgozott. Fontos tanulság, hogy a teljes home office időszak alatt is folyamatosan magas színvonalon hoztuk az IT-vel szembeni KPI-elvárásokat, sőt több esetben meghaladtuk a békeidős teljesítményünket.
A folyamatdigitalizáció területén legfontosabb prioritásaink azok a fejlesztések voltak, amelyek a kontaktmentes ügyintézést tették lehetővé. Már március első felében elkezdtük megtenni a járványhelyzet miatt szükséges lépéseket, ügyfeleink figyelmét pedig több csatornán is felhívtuk arra, hogy lehetőség szerint válasszák az online ügyintézést. A Budapest Bank ezen a területen is széles palettával rendelkezik az online számlanyitástól kezdve a felhasználóktól kiemelkedően magas minőségi értékelést kapott mobilappig, így volt mit ajánlani. Több folyamatot viszonylag gyorsan sikerült digitalizálnunk, köszönhetően a jogszabályalkotók, a jogászok és az üzleti területek hirtelen megnövekedett kompromisszumképességének. Nyugodtan kijelenthetem, hogy három hónap alatt egyévnyi munkát sikerült elvégeznünk ezen a területen.
Annak ellenére, hogy a megszokott állapothoz képest most a kollégáink nagy része nem egy helyen dolgozott, rekord gyorsasággal sikerült reagálnunk a törlesztési moratórium bevezetése miatt felmerült üzleti igényekre is. Az elsődleges feladatunk az volt, hogy minél több olyan lehetőséget teremtsünk ügyfeleink számára, amelyek segítségével bárhonnan, a bankfiók felkeresése nélkül nyilatkozhatnak a törlesztés folytatásáról, összességében pedig egy-két héten belül minden lehetőséget elérhetővé tettünk. Szintén jelentős fejlesztési eredmény, hogy a Budapest Bank elsőként jött ki a piacon számos gazdaságélénkítő hiteltermékkel.
Összességében úgy vélem, sikeresen megküzdöttünk a kihívásokkal, erősebben kerültünk ki a vészhelyzetből, csapat pedig bebizonyította, hogy hiába kell egyszerre több jelentős projekten dolgozni, a megfelelő munkamegosztással és fegyelemmel a fizikai távolság sem jelent problémát.
Alföldi Ferenc kérdése Fazekas Ferencnek, az Uniqa Biztosító CIO-jának szól:
Mi olyat tanult a COVID-19 okozta vészhelyzetből, ami alapvetően megváltoztatja a munkáját a jövőben?
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak