Egymásnak dobálják a kérdéseket a CIO-k: kinek milyen problémát okozott a járvány, és azon hogyan sikerült úrrá lenni. A sort a Budapest Bank CIO-ja, Alföldi Ferenc folytatja.

Magyar CIO-k kérdeznek egymástól. A központi téma: kinek mi volt a legnagyobb kihívás a koronavírus okozta helyzetben, és azt hogyan, milyen eszközökkel, módszerekkel sikerült kezelni. Néz Péter, a MOL Csoport CIO-ja, Alföldi Ferenctől, a Budapest Bank CIO-jától kérdezte:

Mennyire gyorsan sikerült a rendszerekben lekövetni azokat a változásokat (pl. hiteltörlesztés felfüggesztése, személyes ügyintézés lehetőségének csökkenése stb.) melyeket a krízis, illetve az annak hatására hozott intézkedések okoztak. Hogyan sikerült ezeket a home office-szal együtt kezelni?

2020 tavasza tagadhatatlanul mozgalmas időszak volt a Budapest Bank számára, rengeteg olyan kihívással, amelyek gyors reakciót követeltek IT szempontból is. A széleskörű otthoni munkavégzés biztosítása, valamint a digitális szolgáltatások körének gyors bővítése mellé ráadásul a bankszektor további sürgős feladatokat kapott a kormány gazdaságvédelmi intézkedéseivel összefüggésben.

Egy bankban minden körülmények között elsődleges prioritás a folyamatos banküzem biztosítása. A vírushelyzet miatt szükségessé vált az IT és a banki dolgozók otthoni munkavégzésre történő átállítása. Ezen a területen a teljes eszközkészletünk már megvolt, csupán a kapacitásokat és licenceket kellett nagyon gyorsan bővítenünk, hisz a "békeidőszakhoz" képest tízszeresére ugrott a VPN-felhasználók száma. Az IT 90+ százalékban home office-ból dolgozott. Fontos tanulság, hogy a teljes home office időszak alatt is folyamatosan magas színvonalon hoztuk az IT-vel szembeni KPI-elvárásokat, sőt több esetben meghaladtuk a békeidős teljesítményünket.

A folyamatdigitalizáció területén legfontosabb prioritásaink azok a fejlesztések voltak, amelyek a kontaktmentes ügyintézést tették lehetővé. Már március első felében elkezdtük megtenni a járványhelyzet miatt szükséges lépéseket, ügyfeleink figyelmét pedig több csatornán is felhívtuk arra, hogy lehetőség szerint válasszák az online ügyintézést. A Budapest Bank ezen a területen is széles palettával rendelkezik az online számlanyitástól kezdve a felhasználóktól kiemelkedően magas minőségi értékelést kapott mobilappig, így volt mit ajánlani. Több folyamatot viszonylag gyorsan sikerült digitalizálnunk, köszönhetően a jogszabályalkotók, a jogászok és az üzleti területek hirtelen megnövekedett kompromisszumképességének. Nyugodtan kijelenthetem, hogy három hónap alatt egyévnyi munkát sikerült elvégeznünk ezen a területen.

Annak ellenére, hogy a megszokott állapothoz képest most a kollégáink nagy része nem egy helyen dolgozott, rekord gyorsasággal sikerült reagálnunk a törlesztési moratórium bevezetése miatt felmerült üzleti igényekre is. Az elsődleges feladatunk az volt, hogy minél több olyan lehetőséget teremtsünk ügyfeleink számára, amelyek segítségével bárhonnan, a bankfiók felkeresése nélkül nyilatkozhatnak a törlesztés folytatásáról, összességében pedig egy-két héten belül minden lehetőséget elérhetővé tettünk. Szintén jelentős fejlesztési eredmény, hogy a Budapest Bank elsőként jött ki a piacon számos gazdaságélénkítő hiteltermékkel.  

Összességében úgy vélem, sikeresen megküzdöttünk a kihívásokkal, erősebben kerültünk ki a vészhelyzetből, csapat pedig bebizonyította, hogy hiába kell egyszerre több jelentős projekten dolgozni, a megfelelő munkamegosztással és fegyelemmel a fizikai távolság sem jelent problémát.

Alföldi Ferenc kérdése Fazekas Ferencnek, az Uniqa Biztosító CIO-jának szól:

Mi olyat tanult a COVID-19 okozta vészhelyzetből, ami alapvetően megváltoztatja a munkáját a jövőben?

Piaci hírek

Rasszista, gyűlölködő, Hitler-imádó posztokat tolt Musk "javított" chatbotja

A Grokot fejlesztő xAI alig győzi törölni az alig néhány nappal ezelőtt továbbfejlesztett generatív algoritmusból áradó szemetet.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.