Az amerikai akciós napok mintájára egy ideje Kínának is van saját online vásárlós ünnepe. A szinglibüszkeség napján már délben sikerült minden tavalyi rekordot megdönteni.

Ma van Kínában az egyedülállók nem hivatalos ünnepe. A szinglik kényeztetésére szolgáló alkalmat az azóta világszintű terjeszkedésbe kezdő Alibaba lovagolta meg elsőként sikeresen az e-kereskedelemben, de mostanra az ország szinte valamennyi online áruháza kiveszi a részét a különleges akciós napból. A számokon ez meg is látszik.

Nagyban játszanak

A távol-keleti ország lakossága önmagában is képes lenne döbbenetes forgalmat generálni, de a november 11-én tartott Singles' Day idején adott jelentős online kedvezmények jó részét a nemzetközi vásárlók is kihasználhatják. Ennek következtében évről évre újabb és újabb, szinte felfoghatatlanul hatalmas rekordokat hoz a nap. Tavaly egyedül az Alibabánál 9,3 milliárd dollár értékben csörgött a kassza, miközben az Egyesült Államok hasonló eseménye, a Cyber Monday összességében nem generált 2,7 milliárdos forgalmat.

Ehhez képest idén az Alibabánál már délben jelezték, hogy biztosan új csúcsot érnek el, mivel a 2014-es eredményt már akkorra túllépték. Duplázásra azért valószínűleg nem kerül sor, mert a vásárlók többsége rögtön "nyitáskor", azaz a nap legelső óráiban igyekszik megszerezni az áhított termékeket. Az Alibabánál például 5 milliárdos forgalom keletkezett az első másfél órában. Az ország másik jelentős e-kereskedője, a JD.com sem panaszkodhat. Náluk délre a 10 milliós rendelésszámot sikerült túllépni, ami szintén azt jelenti, hogy 12 óra alatt megvolt a tavalyi teljesítmény.

Mobil Kína

Úgy tűnik tehát, hogy a kínai vásárlásokat egyelőre nem fogja vissza az ország gazdasági növekedésének utóbbi időszakban tapasztalt lassulása. (Kína tavaly "csak" 7,3 százalékkal bővült, ami 24 éves mélypontot jelent.) Ráadásul a lakosságnál a mobil eszközök elterjedtsége, illetve az új technológiák használata már hasonlít, vagy éppen jobb is a fejlett nyugati országokban tapasztalt állapotoknál. Ezt mutatja, hogy az említett internetes kereskedők forgalmának több mint 70 százalékát a mobilról érkező megrendelések tették ki.

Piaci hírek

Big4-tanácsadó lesz a ChatGPT: az adóbevallást is megcsinálja

Megállapodott az OpenAI és a PwC: első körben a Big4 továbbértékesíti a ChatGPT-t, illetve százezer alkalmazottja használhatja a munkájához.
 
Bejelentési kötelezettségük elmulasztása, és a szabályoknak való sorozatos meg nem felelés komoly pénzbírságot vonhat maga után.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.