A Continental a Google-lel közösen épít generatív mesterséges intelligenciát (MI), amit az autóipari beszállító közvetlenül a járművezérlő rendszereibe integrál majd. A fejlesztés, amit hivatalosan a müncheni IAA Mobility rendezvényen jelentettek be, a sofőröket támogatja hangos információkkal az autó állapotáról, de az uzatók az útvonalon található látnivalókról is érdeklődhetnek az MI-től.
A közös projekt hasonló koncepció alapján született, mint amit júniusban jelentett be a Mercedes. Az autógyártó kísérleti jelleggel három hónapra integrálta az USA-ban futó autóiba a ChatGPT-t a MBUX nevű infotainment rendszerén keresztül. A Mercedes szórakoztató beszélgetőtársnak és nem mellesleg pénzköltési segédnek (étteremfoglalás, mozijegy vásárlása stb.) szánja a generatív MI-t. A Continental ennél némileg komolyabb szerepet is el tudna képzelni az MI-jének: az nemcsak a nyaralás során meglátogatandó nevezetességek kiválasztásában segíthetne, hanem szükség esetén az autó különböző funkcióiról, beállításairól is tájékoztathatna.
A megoldást a Continental júniusban bemutatott Smart Cockpit nevű fedélzeti számítógépére fejlesztik. Ez egy olyan HPC (high-performance computer), amely cluster-, infotainment-technológiák mellett ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) funkciókat is kínál. A HPC-t a Continental egy olyan software-defined vehicle koncepció alapelemeként kínálja, amelynek két fontos ígérete van. Integráltsága révén egyszerűsíti azt az architektúrát, ami a járművek pilótafülke-funkcióinak a megvalósításához kell (kevesebb alkatrész, kábel, csatlakozó stb., így a hibalehetőség is kevesebb), valamint maximum 18 hónap alatt eljuttatható a gyártásig bármilyen új funkció.
Az egyébként némileg kézenfekvő, hogy a Continental a Google Cloud ún. "conversational AI" eszközeit használja. A Smart Cockpitban az infotainment funkciókat ugyanis egy Androidhoz illeszkedő interfésszel valósították meg.
Az autógyártók tölthetik meg tartalommal
A Continental csak a HPC-t és az azon futó integrált keretrendszert (meg természetesen a valós idejű tartalmakat) szállítja a Google-lel közösen. Az már az autógyártókon múlik, hogy mit valósítanak meg a lehetőségek közül. A rendszer mindenesetre kellően rugalmas ahhoz, hogy megfeleljen a legkülönbözőbb gyártói igényeknek, állítja a Continental.
A környezeti információkat (pl. időjárás, helyadatok stb.) a Google felhős MI-je biztosítja valós időben és kontextusérzékenyen (pl. figyelembe veszi az előző kérdést: ha esetleg az autóvezető vagy az utas a válasz egy részletére kérdezne rá, nem ismétli el a már elhangzottakat, hanem csak a releváns részt fejti ki bővebben). Az autóra vonatkozó belső információkhoz való hozzáférés (pl. a kezelési útmutató) a Continental terepe. Meg lehet kérdezni az autótól például, hogy hol találunk az utasfülkében egy kapcsolót vagy csatlakozót, vagy azt is, hogy milyen terhelésnél mekkora az optimális abroncsnyomás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak