Az autóipari beszállító a járművezérlő rendszerbe építi a sofőrt segítő generatív mesterséges intelligenciát.

A Continental a Google-lel közösen épít generatív mesterséges intelligenciát (MI), amit az autóipari beszállító közvetlenül a járművezérlő rendszereibe integrál majd. A fejlesztés, amit hivatalosan a müncheni IAA Mobility rendezvényen jelentettek be, a sofőröket támogatja hangos információkkal az autó állapotáról, de az uzatók az útvonalon található látnivalókról is érdeklődhetnek az MI-től.

A közös projekt hasonló koncepció alapján született, mint amit júniusban jelentett be a Mercedes. Az autógyártó kísérleti jelleggel három hónapra integrálta az USA-ban futó autóiba a ChatGPT-t a MBUX nevű infotainment rendszerén keresztül. A Mercedes szórakoztató beszélgetőtársnak és nem mellesleg pénzköltési segédnek (étteremfoglalás, mozijegy vásárlása stb.) szánja a generatív MI-t. A Continental ennél némileg komolyabb szerepet is el tudna képzelni az MI-jének: az nemcsak a nyaralás során meglátogatandó nevezetességek kiválasztásában segíthetne, hanem szükség esetén az autó különböző funkcióiról, beállításairól is tájékoztathatna.

A megoldást a Continental júniusban bemutatott Smart Cockpit nevű fedélzeti számítógépére fejlesztik. Ez egy olyan HPC (high-performance computer), amely cluster-, infotainment-technológiák mellett ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) funkciókat is kínál. A HPC-t a Continental egy olyan software-defined vehicle koncepció alapelemeként kínálja, amelynek két fontos ígérete van. Integráltsága révén egyszerűsíti azt az architektúrát, ami a járművek pilótafülke-funkcióinak a megvalósításához kell (kevesebb alkatrész, kábel, csatlakozó stb., így a hibalehetőség is kevesebb), valamint maximum 18 hónap alatt eljuttatható a gyártásig bármilyen új funkció.

Az egyébként némileg kézenfekvő, hogy a Continental a Google Cloud ún. "conversational AI" eszközeit használja. A Smart Cockpitban az infotainment funkciókat ugyanis egy Androidhoz illeszkedő interfésszel valósították meg.

Az autógyártók tölthetik meg tartalommal

A Continental csak a HPC-t és az azon futó integrált keretrendszert (meg természetesen a valós idejű tartalmakat) szállítja a Google-lel közösen. Az már az autógyártókon múlik, hogy mit valósítanak meg a lehetőségek közül. A rendszer mindenesetre kellően rugalmas ahhoz, hogy megfeleljen a legkülönbözőbb gyártói igényeknek, állítja a Continental.

A környezeti információkat (pl. időjárás, helyadatok stb.) a Google felhős MI-je biztosítja valós időben és kontextusérzékenyen (pl. figyelembe veszi az előző kérdést: ha esetleg az autóvezető vagy az utas a válasz egy részletére kérdezne rá, nem ismétli el a már elhangzottakat, hanem csak a releváns részt fejti ki bővebben). Az autóra vonatkozó belső információkhoz való hozzáférés (pl. a kezelési útmutató) a Continental terepe. Meg lehet kérdezni az autótól például, hogy hol találunk az utasfülkében egy kapcsolót vagy csatlakozót, vagy azt is, hogy milyen terhelésnél mekkora az optimális abroncsnyomás.

Cloud & big data

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.