Rosszul járhatnak az Egyesült Királyság és Íroszág SAP-t használó vállalatai azzal, hogy az SAP "cloud first"-ről "cloud only"-ra vált, derül ki a brit és írországi SAP-felhasználókat tömörítő UKISUG (UK & Ireland SAP User Group) egy felméréséből.
Christian Klein SAP-vezér a nyáron jelentett be, hogy az SAP a jövőben nem kínál mesterségesintelligencia-, generatív MI- és fenntarthatósági funkciókat az S/4HANA on-premise változataihoz. A német nyelvű régió SAP-ügyfeleit tömörítő DSAG (Deutschsprachige SAP Anwendergruppe) augusztus elején közleményben kifogásolta a döntést. A szervezet szerint ugyanis sokan már áttértek az on-premise S/4HANA-ra annak tudatában, hogy Walldorfból 2040-ig ugyanúgy teljes támogatást kapnak, mint a felhős ügyfelek.
A brit szervezet leköszönőben lévő elnöke, Paul Cooper úgy fogalmazott egy nyilatkozatában, hogy az on-prem és hosztolt ügyfelek finoman szólva is elégedetlenek. És meglehetősen sokan is vannak: a migrációt már megkezdő UKISUG-tagok 79 százaléka választotta az on-premise vagy hostolt változatot, utalt az elnök a belső felmérésükre. Az átállást még csak tervezők többsége (70 százalék) szintén ezt az utat követné – már ha Klein bejelentése után lenne bármiféle választása.
Rombolják az informatikai vezetők hitelét
Mind a DSAG, mind a UKISUG felemlegette, hogy 2020-ban, amikor a német szoftverfejlesztő meghosszabbította két évvel, 2027-ig a Business Suite 7 csomag támogatását, Thomas Saueressig, az SAP igazgatóságának termékfejlesztésért felelős tagja arról beszélt, hogy az ügyfelek választhatnak a felhőalapú és a helyben történő telepítés között. De arról nem beszélt, hogy ez azt jelenti, hogy az on-premise-t választóknak le kell mondaniuk az új innovációkról (pl. a beépített MI-alapú megoldásokról).
Cooper szerint tagjaik joggal reklamálnak: miért nem a kezdetekkor tette világossá az ügyfeleinek az SAP, hogy az új innovációkat már csak a felhőben akarja megvalósítani? Ez sokak számára lett volna fontos döntési szempont. Ez különösen nehéz helyzetbe hozza azokat az informatikai vezetőket, akik az elsők között győzték meg a főnökeiket a váltás mielőbbi végrehajtásáról, és az akkori információk birtokában az on-premise út mellett döntöttek. Most mit mondjanak a menedzsmentnek? Kellene még egy kis (sok) pénz, mert mégis a felhős út az igazi, és amire eddig elköltött a cég sok-sok pénzt, az hosszabb távon zsákutca? Sok informatikai vezető így ártatlanul keveredik kabátlopási ügybe: személyes szakmai hitele, de magának az informatikai vezetői pozíciónak a hitele is súlyos csorbát szenved, véli a UKISUG-elnök.
A bizalomvesztés az SAP-ra is visszaüthet: a döntéshozók sokkal óvatosabbak lesznek, ha meghallják a német szoftvergyártó nevét, és kétszer is megnézik, adnak-e pénzt egy SAP-megoldás bevezetésére. Klein szeptemberben, amikor egyeztetett a DSAG-tagokkal, ígéretet tett arra, hogy egyetlen ügyfelüket sem hagyják hátra; a stratégiai innovációk (pl. az MI) azonban a felhőre korlátozódnak, erősítette meg korábbi kijelentését.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak