Akár a brit és ír SAP-ügyfelek háromnegyedét is hátrányosan érintheti, hogy bizonyos fejlesztések már nem lesznek elérhetők az on-premise S/4HANA-n.
Hirdetés
 

Rosszul járhatnak az Egyesült Királyság és Íroszág SAP-t használó vállalatai azzal, hogy az SAP "cloud first"-ről "cloud only"-ra vált, derül ki a brit és írországi SAP-felhasználókat tömörítő UKISUG (UK & Ireland SAP User Group) egy felméréséből.

Christian Klein SAP-vezér a nyáron jelentett be, hogy az SAP a jövőben nem kínál mesterségesintelligencia-, generatív MI- és fenntarthatósági funkciókat az S/4HANA on-premise változataihoz. A német nyelvű régió SAP-ügyfeleit tömörítő DSAG (Deutschsprachige SAP Anwendergruppe) augusztus elején közleményben kifogásolta a döntést. A szervezet szerint ugyanis sokan már áttértek az on-premise S/4HANA-ra annak tudatában, hogy Walldorfból 2040-ig ugyanúgy teljes támogatást kapnak, mint a felhős ügyfelek.

A brit szervezet leköszönőben lévő elnöke, Paul Cooper úgy fogalmazott egy nyilatkozatában, hogy az on-prem és hosztolt ügyfelek finoman szólva is elégedetlenek. És meglehetősen sokan is vannak: a migrációt már megkezdő UKISUG-tagok 79 százaléka választotta az on-premise vagy hostolt változatot, utalt az elnök a belső felmérésükre. Az átállást még csak tervezők többsége (70 százalék) szintén ezt az utat követné – már ha Klein bejelentése után lenne bármiféle választása.

Rombolják az informatikai vezetők hitelét

Mind a DSAG, mind a UKISUG felemlegette, hogy 2020-ban, amikor a német szoftverfejlesztő meghosszabbította két évvel, 2027-ig a Business Suite 7 csomag támogatását, Thomas Saueressig, az SAP igazgatóságának termékfejlesztésért felelős tagja arról beszélt, hogy az ügyfelek választhatnak a felhőalapú és a helyben történő telepítés között. De arról nem beszélt, hogy ez azt jelenti, hogy az on-premise-t választóknak le kell mondaniuk az új innovációkról (pl. a beépített MI-alapú megoldásokról).

Cooper szerint tagjaik joggal reklamálnak: miért nem a kezdetekkor tette világossá az ügyfeleinek az SAP, hogy az új innovációkat már csak a felhőben akarja megvalósítani? Ez sokak számára lett volna fontos döntési szempont. Ez különösen nehéz helyzetbe hozza azokat az informatikai vezetőket, akik az elsők között győzték meg a főnökeiket a váltás mielőbbi végrehajtásáról, és az akkori információk birtokában az on-premise út mellett döntöttek. Most mit mondjanak a menedzsmentnek? Kellene még egy kis (sok) pénz, mert mégis a felhős út az igazi, és amire eddig elköltött a cég sok-sok pénzt, az hosszabb távon zsákutca? Sok informatikai vezető így ártatlanul keveredik kabátlopási ügybe: személyes szakmai hitele, de magának az informatikai vezetői pozíciónak a hitele is súlyos csorbát szenved, véli a UKISUG-elnök.

A bizalomvesztés az SAP-ra is visszaüthet: a döntéshozók sokkal óvatosabbak lesznek, ha meghallják a német szoftvergyártó nevét, és kétszer is megnézik, adnak-e pénzt egy SAP-megoldás bevezetésére. Klein szeptemberben, amikor egyeztetett a DSAG-tagokkal, ígéretet tett arra, hogy egyetlen ügyfelüket sem hagyják hátra; a stratégiai innovációk (pl. az MI) azonban a felhőre korlátozódnak, erősítette meg korábbi kijelentését.

Cloud & big data

A magyar fiataloknak bejön a mesterséges intelligencia

Egy tavaly ősszel végzett kutatás eredményei szerint a 13–16 éves fiatalok alapvetően pozitívan állnak hozzá a generatív algoritmusokhoz. A nagy többség nemcsak ismeri, de rendszeresen használja is a technológiát.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.