A DocSend dokumentum-megosztó platform saját felhasználói statisztikáinak feldolgozásával közvetett módon igazolta, hogy a tisztán nőkből álló csapatoknak mennyivel nehezebb dolguk lehet a potenciális befektetők meggyőzésével. Eközben a kizárólag férfiak által alapított startupok sokkal könnyebben veszik azt a lépcsőfokot, amikor a befektetők az ötleteken vagy az üzleti terveken túl szembesülnek a tulajdonosok kilétével – derül ki a szolgáltató nemrég közzétett tanulmányából.
A társaság egy opt-in programon keresztül több száz startup vállalkozás és több ezer leendő befektető szokásait vizsgálta meg a pitch-deck dokumentumok áttekintésekor. Ezek azok a befektetők számára összeállított rövid prezentációk, amelyekben az induló cégek igyekeznek minél tisztábban és látványosabban bemutatni saját magukat, meggyőzve az érdeklődőket az invesztíció megtérüléséről a fejlődésük korai szakaszában – gyakran csak az elképzelések szintjén – járó startupokban.
A DocSend értelemszerűen az egyes anyagok megtekintéséhez kapcsolódó felhasználói akciókat elemezte, hasonlóan például a weboldalak esetében már jól ismert metrikához. Ezek között olyan szempontok szerepeltek, mint hogy melyik dia fölött milyen hosszan időznek el a befektetők vagy melyikhez lapoznak vissza gyakran, ami egyfajta képet fest a reakcióikról a dokumentumok megtekintésekor. Könnyű belátni például, hogy nem jó jel, ha a legtöbbet a pénzügyi tervek fölött időznek.
Csak a férfiaknak lehet víziója
Az összeállításból kiderül, hogy a felhasználók akciói akkor is mérhető eltéréseket mutatnak, ha a startup csapatát bemutató részben kizárólag nők vagy férfiak szerepelnek, ráadául a ténylegesen megvalósuló befektetések arányai a DocSend szerint simán alá is támasztják ezeket a megfigyeléseket. Abból kiindulva, hogy egy jól muzsikáló prezentációt a legtöbben tempósan és egyenletes ütemben lapoznak végig, ez a lendület azonban megakad, amikor belefutnak a női team bemutatkozásába.
A DocSend úgy találta, hogy az ilyen startupok esetében a befektetők másfélszer annyit időznek a tranzakciós résznél, és negyedével hosszabban vizsgálgatják a termékeket bemutató diákat. Még érdekesebb, hogy a női csapatok anyagaiban 30 százalékkal kevesebb időt töltenek azokon az oldalakon, amelyeken a startupok a befektetők támogatását kérik, ez pedig általában is az a rész lenne, amelynek a megtekintési ideje statisztikailag igazolt módon összefügg a siker esélyével.
A 2018 és 2019 között begyűjtött felhasználási adatok egyébként 465 bemutatkozó prezentáció és 6 248 olvasó interakcióját írják le, és a pre-seed fázisban járó cégekről szól, amelyek tulajdonképpen az ötleten és a cégalapításon túl még nem sok mindent tettek le az asztalra – vagyis egy jól kitalált benyomáson kívül nincs más eszközük, hogy felkeltsék a befektetők érdeklődését. A DocSend elemzése erre a szakaszra nézve közvetetten igazolja, hogy a sikertelenséget az alapítók nemi, kisebbségi vagy más megkülönböztetésére visszavezető lamentálás korántsem mindig alaptalan.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak