Ami több mint 15 ezer milliárd forintnak felelne meg. 2017-ben a harmadával bővült a forgalom a két legnagyobb alkalmazásáruházban.

A mobil alkalmazások ökoszisztémájában mozgó SensorTower piackutató a múlt hét végén tette közzé 2017-es összefoglalóját. Ennek alapján az appokból származó összes bevétel (alkalmazásokon belüli vásárlások, előfizetések, prémium alkalmazások) tavaly már elérte 58,6 milliárd dollár volt a két legnagyobb alkalmazásáruházban, ami 35 százalékos éves növekedést jelent a 2016-os 43,5 milliárdhoz képest.

A felhasználók 38,5 milliárd dollárt hagytak ott az Apple App Store-ban, míg a Google Play ennek alig több mint fele annyit, 20,1 milliárdot szedett össze, nagyjából ugyanolyan arányú növekedés mellett. (Érdemes ugyanakkor azt is megjegyezni, hogy a Google szolgáltatása nincs jelen az irdatlan méretű kínai piacon.)

Elképesztő sok letöltés

Az appok első telepítésének száma 91,5 milliárd volt, vagyis 13,5 százalékkal több, mint a tavaly előtti 80,7 milliárd. Itt számszerűen és a növekedés ütemét tekintve is a Google Play vezet. Tőlük majdnem 68 milliárd alkalmazást töltött le első ízben egy-egy felhasználó, míg az Apple 28 milliárdot mutathatott fel.

forrás: SensorTower Store Intelligence


A nagyságrendet összefüggésbe helyezi, hogy a comScore szeptemberi közlése alapján a valamivel több mint 7,5 milliárd emberből 3,88 milliárd szokott kisebb-nagyobb rendszerességel fellépni a világhálóra, a felhasználók már több mint negyed része pedig kizárólag mobil készülékeken volt aktív világszerte.

Az Android vezető pozíciója a SensorTower szerint az Android magasabb telepített bázisának köszönhető a fejlődő piacokon, mint ahogy az is, hogy a Google letöltéseinek száma 16,7 százalékkal bővült 2016-hoz képest, az Apple ugyanakkor csak 6,7 százalékot növekedett. Ettől persze, ahogy a fentiekből kiderül, a jól jövedelmező nyugati piacokon stabil a helyzete.

A mobil játékokból származó bevételek a két alkalmazáspiacon és összesítésben is 30 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi szintet, ami alacsonyabb tempót jelent a teljes piac növekedésénél, de a játékok még így is az appok forgalmának 82 százalékát adják.

Honnan jön a növekedés?

Mindez jól illeszkedik az Apple szintén nemrég napvilágot látott adataihoz. A vállalat ugyanis arról számolt be, hogy 2017-ben összesen 26,5 milliárd dollárt fizetett ki az iOS rendszer alá fejlesztőknek, ami a társaság 30 százalékos jutalékát tekintve nagyjából megfelel a SensorTower által közölt eredménynek.

A globális növeledést a különböző piackutatók szerint az ázsai piacok generálták. Kínában, Indiában és Délkelet-Ázsiában sorra dőltek a negyedéves rekordok; maga Kína már második éve a világ legnagyobb app-piacának számít. Az App Store és a Play áruház mellett egyébként több száz másik alkalmazáspiac működik világszerte, és a kínai szolgáltatók a hazai androidos piac nagyobbik részét már kézben tartják.

Mindzzel szemben Észak-Amerikában a felhasználók többsége, bár átlagosan még mindig a legtöbbet költi az alkalmazásokon keresztül, sokszor hónapokig nem tölt le újabb appot, vagyis az új termékeket itt már egyre kisebb eséllyel lehet sikerre vinni. A trendet a Sensor Tower statisztikája is jól mutatja: a Google telepített bázisa rohamosan növekszik ugyan, bevételeit tekintve azonban még nem sikerül csökkentenie az Apple-lel szembeni lemaradását.

Mobilitás

Lepacsizott az Amazon a német versenyhivatallal, de máris jön az újabb ügy

Az online birodalom megússza a bírságot, és 30 napon belül megteszi a szükséges változtatásokat, amelyekre az év eleje óta zajló trösztellenes vizsgálat értelmében szükség lehet. Ugyanakkor az EU pont ma indított újabb, drágának ígérkező aktát.
 
Könnyen érthető, de fejlett védelmi megoldások nélkül nehezen elhárítható módszert követnek a bizalmas információk ellopására utazó kiberbűnözők.
A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.