Hálózatfejlesztéssel, új márkabolttal, valamint az első közösségi autómegosztó rendszer kommunikációs szolgáltatójaként kívánja tovább erősíteni budapesti pozícióját a Vodafone Magyarország.
A korszerűsítéshez Budapesten is kellett a 900 Mhz-es frekvenciasáv
A mobilszolgáltató nemrégiben kinevezett vezérigazgatója Alexandre Froment-Curtil ennek kapcsán bejelentette, hogy júniustól november végéig Budapesten és az agglomerációban – beleértve Érdet, Budaörsöt és Szentendrét is – jelentősen fejlesztették 3G-s hálózatuk beltéri lefedettségét, ami a teljes bázisállomás-hálózat mintegy a negyedét érintette. (A fejlesztés összegét a vezérigazgató nem kívánta nyilvánosságra hozni.)
A korszerűsítéshez Budapesten is szükség volt a 900 Mhz-es frekvencia igénybevételére. A munkálatok nyomán ezen az alrendszeren javult a beltéri lefedettség, a 4G-s készüléket használók pedig a távközlési cég reményei szerint az eddiginél gyorsabb hívásfelépülést és jobb hangminőséget tapasztalhatnak. A kültéri lefedettség közel 100 százalékos lett, a beltéri pedig eléri a 97 százalékot.
Vevők az autós m2m-bizniszre
Újabb a dolgok internetéhez (IoT), illetve a gépek közötti kommunikációhoz (m2m) kapcsolódó szolgáltatásba is beszállt a Vodafone. A cég SIM kártyái és m2m megoldásai jelentik a fő kommunikációs csatornát az alig egy hete indult GreenGo, vagyis az első magyarországi elektromos autómegosztó rendszerében. Az autós "bubihálózat" egyelőre Budapesten és 45 autóval indult, a vállalkozás vezetői a viszonylag alacsony számot azzal indokolták, hogy még viszonylag kevés a fővárosban az elektromos autóknak szánt töltőállomás.
A Vodafone-nak, amelyet nemzetközi elemzők a legnagyobb gép-gép közötti szolgáltatónak tartanak a világon, nem ez az első autós m2m-biznisze Magyarországon. Szeptember óta nálunk is elérhető az Opel hálózatos autóinak online asszisztens szolgáltatása az OnStar, amely mögött globális szolgáltatóként a brit mobilcég áll.(Az Opel Magyarországtól kapott tájékoztatás szerint a hazai indulás óta 150-en váltak a szolgáltatás ügyfelévé.)
Még szükség van a hagyományosra is
Az egyre inkább online felületre terelődő ügyfélkapcsolatok ellenére a hazai mobilszolgáltatók még fontosnak tartják néhány, az átlagos elvárásnál nagyobb hozzáadott értékű márkaüzlet fenntartását. Így gondolják a Telenornál, de így van ezzel a Vodafone is, amely a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos bejelentését a budapesti WestEnd bevásárlóközpontban újonnan megnyitott eddigi legnagyobb márkaüzletében tette meg.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak