A svéd zenei szolgáltató legutóbbi negyedéve meglehetősen szép számokat hozott. Úgy tűnik, ez a piac azon kevesek egyike, ahol Amerika úgy táncol, ahogy Európa fütyül.

Igencsak odatette magát az idei harmadik negyedévben a Spotify. A streaming zenei szolgáltató jelentésének szinten minden adata eléri, sőt nem egy esetben jelentősen meg is haladja az elemzők által előzetesen várt szinteket. A részvényárfolyam természetesen szárnyal, a svédek pedig büszkén dörgölik a gigászi versenytársak orra alá az eredményeket.

Felcsavarták a hangerőt

A mostani számok azért is ütöttek ekkorát, mert az ezt megelőző negyedévben lassulni látszott a felhasználói tábor növekedése, amiből egyesek azt olvasták ki, hogy a Spotifyt kezdi maga alá gyűrni a konkurencia, jelesül az Apple és az Amazon. Úgy tűnik, erről egyelőre szó sincs, hiszen a fizetős ügyfelek száma szeptember végére elérte a 113 millió főt. Ez 26 millióval több, mint egy évvel korábban, és 15 millióval haladja meg a június végén közölt szintet, azaz az utóbbi három hónapban különösen nagy tömegek érkeztek.

A szolgáltató nem csak a fizetős ügyfelek, hanem az ingyenes verziót használó zenekedvelők esetében is uralja a piacot. A friss adatok szerint a havonta aktívak csoportja összevetésben 30 százalékkal hízott és már elérte a 248 milliót. A cég a jó eredményeket az ügyfélmegtartás javítását célzó fejlesztéseknek tudja be, melyek közül többet a harmadik negyedévben vetettek be. 

Ami az év végi hajrát illeti: a cég szilveszterre 120-125 millió prémium (azaz fizető) felhasználót vizionál, míg a havi aktív közönség tekintetében 255 és 270 millió között állhat meg az idei számláló. A fentebb sorolt adatok egyébként vagy egybevágnak, vagy enyhén meghaladják az elemzői várakozásokat.

A Spotify a jelentés kapcsán a részvényeseknek címzett tájékoztatójában nem felejti el párhuzamba állítani teljesítményét a két nagy versenytárséval. A nyilvános információk összevetéséből kiderül, hogy az Apple-höz képest nagyjából kétszer annyi előfizetőt tudnak toborozni a svédek, mint Cupertino. Plusz a cég becslése szerint az aktivitásban is nagyjából kétszer olyan jó statisztikával büszkélkedhetnek, miközben a lemorzsolódási arány csak fele akkora, mint az Apple Music táboránál. A zenére csak mostanság ráfekvő Amazonhoz képest a nagyobb felhasználóiszám-bővülést, a magasabb előfizetői arányt és a sokkal jobb aktivitási számokat emeli ki a levél.

Hol a pénz? Itt!

A gyorsan növekvő internetes vállalkozások közös ismérve, hogy a befektetők hajlamosak egy ideig teljesen figyelmen kívül hagyni a megtérülési mutatókat, és csak a felhasználói tábor bővülésére koncentrálnak. Egy idő után, különösen ha a kérdéses cég már tőzsdére is ment, már nem árt megmutatni, hogy miből lesz a profit.

A Spotify is sokáig szenvedett ezen a téren, és az utóbbi időszak legnagyobb eredménye az volt, hogy sikerült minimalizálni a negyedévente rendszeresen keletkező veszteségeket. Ehhez képest a mostani jelentés legnagyobb meglepetését pont ez a sor hozta. A vállalat ugyanis az 1,73 milliárd eurós forgalmából 241 milliós nettó nyereséget tudott villantani, miközben egy éve ilyenkor még 43 millió mínusz csúfította az összképet. A siker értékét tovább növeli, hogy piaci elemzők nemhogy ennyi profitra nem számítottak, de még a tavalyinál is komolyabb veszteséget prognosztizáltak.

Piaci hírek

Lecsapott az FBI az alvilági online bazárra (megint)

A hekkerek körében igen népszerű BreachForums oldalát egyszer már megszerezte a hatóság, de az rövidesen újraindult. A mostani akcióval a fórum mellett annak Telegram-csatornája is az FBI irányítása alá került.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.