A cég társvezérigazgatója szerint néhány hónap múlva szinte minden Oracle-termék elérhető lesz a felhőből.

A szolgáltatásként, az aktuális szükséglet szerinti mértékben és formában igénybe vett informatika térnyerése a hagyományos, on-premise rendszerekkel szemben vitathatatlan. Elég csak az IDC friss felmérését említeni, hogy lássuk, a szerverek, tárolók, hálózati eszközök piacából már mekkora szeletet mozgat a szoftverszolgáltatások és egyéb cloud megoldások iránti kereslet. Nem csoda, hogy a nagy szállítók, melyek korábban szinte kizárólag licencek eladásából és megújításából éltek, igyekeznek a lehető leggyorsabban és legteljesebb módon átköltözni a cloudba.

Mindent felvisznek

A témába vágó friss és érdekes nyilatkozatott adott Mark Hurd a Bloombergnek. Az Oracle egyik első számú embere szerint ugyanis idén októberre termékeik legalább 95 százaléka elérhető lesz a számítási felhőből. Igaz, a cég portfóliójának jelenleg mintegy kétharmada már cloudos változatban is elérhető, de a maradék harmada beterelése az új modellbe nem tűnik könnyű menetnek ilyen rövid idő alatt.

A teljes felhős bevételek ugyanis még mindig eltörpülnek a hagyományos bevételek mellett – bár Larry Ellison tavaly év végén úgy nyilatkozott, hogy a növekedés üteme minden várakozását felülmúlja. A február végével zárult negyedév 9,3 milliárd dolláros nettó bevételéből mindössze 527 milliót tettek ki. Összehasonlításképpen: az Amazon legutóbbi negyedévében közel 1,6 milliárd nettó dollár bevételt könyvelt el felhőszolgáltatásaiból. Ugyanakkor az is kétségtelen, hogy míg az Oracle-nél az egyéb üzletek bevételei csak kis mértékben nőttek vagy stagnáltak, addig a felhős szegmens összességében 30 százalékhoz közeli növekedést ért el.

Ennek fényében nem meglepő, hogy Hurd finomította hangzatos kijelentését az októberre elérendő célról. Hangsúlyozta: az on-premise termékek fejlesztéseket sem fogják háttérbe szorítani.

A PwC egy jelentése szerint a cloudos rendszerek jobban teljesítenek az on-premise megoldásoknál, de vannak hátrányaik is. Mert igaz ugyan, hogy a közvetlen költségek, a versenyképesség és a használhatóság tekintetében számtalan előnyük van, de ezzel szemben ott van a helyben telepített rendszerek jobb integrációs képessége, testre szabhatósága és a kiegyenlítettebb teljesítménye. És akkor még nem beszéltünk a biztonság és a compliance kérdésköréről.

Új értékesítési stratégia kell

Az új üzleti modellhez új értékesítési stratégiai is kell. Ennek kialakítását már három éve elkezdték az értékesítés korszerűsítésével, képzéssel és új kompenzációs modellekkel. Erre már csak azért is szükség van, mert mint azt Safra Catz, a cég társ-vezérigazgatója mondta korábban, a felhős modellben más összetételben alakulnak a bevételek, mint az on-premis licencek értékesítésénél. Míg egymillió dollárnyi licenc értékesítése öt év alatt hoz újabb 1 milliót a terméktámogatásból, addig 1 millió dollárnyi értékesített platformszolgáltatás 5 millió dollárt hoz ugyanennyi idő alatt.

Ha mindez valóban igaz, akkor az utolsó negyedév félmilliárdos felhőbevétele is sokkal szebben mutat. Az már más kérdés, hogy ez egyben azt is jelenti, hogy az Oracle-ügyfelek öt év alatt az on-premis licencekre kiadott 2 millió dollár helyett 6 milliót fizetnek ki, amiből talán már az on-premishez szükséges infrastruktúrát is tudnák finanszírozni.

Cloud & big data

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.