Az Alipay és a WeChat Pay egy amerikai vállalattal együtt globálisan elterjesztené a távol-keleti digitális fizetési megoldásokat.

Jól jelzi a kínai gazdaság elmúlt két évtized alatt végbement erősödését, hogy az ország lakosságának közel tizede ment tavaly külföldre nyaralni, utazni, más kultúrákat megismerni. A UN World Tourism Organization adatai szerint 2016-ban 135 millió kínai döntött úgy, hogy hazáján kívül is eltölt egy kis időt.

Kínai behemótok a világban

Van ugyanakkor még hova izmosodnia a kínai vásárlóerőnek, mivel külföldi tartózkodásuk során mindössze 260 milliárd dollárnyit költöttek szuvenírekre, étkezésekre, múzeumi belépőkre, szállásra és egyebekre. Ezt pörgetheti fel, ha saját digitális pénztárcájukat szívesen látják más országokban is. A PayPal-hoz hasonló szolgáltatásaik ugyanis nagyon népszerűek a távol-keleti országban, de azon kívül már kevésbé használtak.

A kínai mobilpénztárca-piac 92 százalékán egyébként mindössze két cég, az Alipay és a WeChat Pay osztozik. Az ebben rejlő lehetőségeket ismerte fel a fintech iparban egyre inkább megkerülhetetlen tényezőnek számító Stripe: az amerikai startup nemrég hozott tető alá egy megállapodást a fent említett két szolgáltatóval, annak érdekében, hogy azok mobilfizetési szolgáltatásait a világ több mint 25 további országában is elérhetővé tehesse. Az Alipay Kína legismertebb elektronikus kereskedelemmel foglalkozó platformjának, az Alibabának a részlegeként biztosít digitális fizetési lehetőségeket a helyieknek, míg a WeChat Pay az országban népszerű WeChat azonnali üzenetküldő szolgáltatás hasonló célokból létrehozott üzletágát fedi le.

A bejelentés nyomán az 500 milliós táborral rendelkező Alipay-t és a 600 millió felhasználót tömörítő WeChat Pay-t is integrálják a Sourcesba, a Stripe egyesített API-jába, mely a különböző fizetési módszerek használatának megkönnyítését tűzte célul. A két kínai cég egyébként tavaly közel 3 ezer milliárd dollárnyi tranzakciót bonyolított le. Az Alipay valamivel több mint 1700 milliárd dolláros forgalmat tudhatott magáénak 2016-ban, a WeChat Pay rendszerén pedig nagyjából 1,2 ezermilliárd dollárnyi összeg áramlott át a tavalyi év során.

Szabad az út a havidíjas szolgáltatások előtt

Nem ismeretlenül ugrott be az üzletbe a Stripe. Az amerikaiak már korábban is kötöttek megállapodást az Alipay-jel, mely így hozzáférést kapott az amerikai piachoz. Az együttműködés új szintre emelésével azonban nem csupán az USA-ban nyílik lehetőség a kínaiak pénzköltésére, hanem számos egyéb országban is megnyílhat digitális pénztárcájuk.

Ráadásul a most tető alá hozott együttműködés révén már visszatérő fizetéseket (recurring payment) is kezdeményezhetnek az ügyfelek. Ezzel előfizetési szolgáltatásokat is igénybe vehetnek a kínai felhasználók, amitől az Alipay azt várja, hogy a SaaS és más szolgáltatások díjainak rendszeres kiegyenlítése szintén a saját rendszerén keresztül zajlik majd.

Nálunk nem megy a mobiltárca

Az idén világméretekben már 1350 milliárd dollárt költünk a mobilokba költöztetett virtuális bankkártyánk segítségével, ami 32 százalékkal több az egy évvel korábbinál – állapította meg egyik legutóbbi elemzésében a Juniper Research. A költések zöme a Távol-Keletre és Kínára koncentrálódik, köszönhetően az Alipay és a WeChat Pay sikerének, de a témában érintett társaságok erőteljesen nyomulnak az USA-ban is, ahol jelenleg a piac 77 százalékát a PayPal uralja.

Miközben a világban közel egyharmadával növekszik a mobiltárcás költés, nálunk egyelőre visszavonulót fújnak az eddigi szereplők - de Európa többi része is alulteljesít. Hazánkban a kereskedelmi szolgáltatást nyújtó két operátor, a Magyar Telekom és a Vodafone az év elején éppen arról tájékoztatta az ügyfeleit, hogy a jövőben más mobilfizetési megoldás után kell nézniük.

Piaci hírek

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.