Az elmúlt néhány évben a januári Consumer Electronics Show igazi aranybánya volt az okosórák, okoskarkötők és egyéb, viselhető termékek iránt érdeklődőknek. A Las Vegas-i rendezvényen például tavaly mutatkozott be a Fitbit Blaze, és 2015 volt az az év, amikor beindult a fitnesz termékek özöne. A pár nap múlva esedékes 2017-es CES-en azonban, az eddigi előrejelzések szerint, alig fog történni valami ezen a téren.
Válságban a piac?
Ennek persze részben az is az oka, hogy a mobileszközök egyre kevésbé a nevadai városban lépnek színre, hanem mindinkább Katalónia ad helyet nekik. Az új okostelefonok java a február végi barcelonai Mobile World Congress keretei között mutatkozik be, a piac igazán nagy szereplői – mint az Apple vagy a Google – pedig saját eseményt szerveznek a portfoliójuk frissülése köré.
Ráadásul a nyáron és az ősszel is jó néhány új viselhető termék került piacra, amik gyártói értelemszerűen nem akarnak alig negyed-fél évvel később termékpalettát újítani. Eközben az okosórák piaca beszakadt, még a piacot vezető Apple is nagy visszaesésről volt kénytelen számot adni. Az újgenerációs termékek nem jobbak annyival a korábbiakhoz képest, hogy a még mindig magas árukkal sok új felhasználót csábítsanak vásárlásra. A korábbi jóslatok ellenére tehát jelenleg nem tűnik fényesnek a jövő.
A viselhető elektronikai eszközök két legnagyobb szereplője, az Apple és a Google hivatalosan részt sem vesz a CES-en. Habár valószínűleg sok száz Apple kiegészítő és alkalmazás jelenhet meg a show-n, hivatalos termékbemutatóra biztosan nem kerül sor a Tim Cook vezette cégtől. A Google pedig már korábban jelezte, hogy az eszközök szoftveres hátterét biztosító platformja, az Android Wear 2.0 megjelenése csúszni fog. A Samsung a várakozások szerint más termékkategóriákra – tévék, okosotthon eszközök – fókuszál, viselhető elektronikai kütyüjei közül a már piacon levőket – Gear Fit 2, Gear S3 – fogja promótálni.
Esély a kicsiknek?
A Fitbit idén frissítette majdnem teljes termékvonalát – Blaze, Alta, Charge és Charge 2 -, egyedül a vállalat GPS sportórája, a Fitbit Surge maradt ki. A már két éves modell új változata talán megjelenik a Las Vegas-i shown-n, de ez közel sem biztos.
Ennél valamivel nagyobb az esélye annak, hogy a Garmin előrukkol valami újdonsággal. A vállalat azon kevesek egyike volt, amely növelni tudta értékesítéseit ebben a szegmensben, köszönhetően annak, hogy a sportórák jelentette piaci résre koncentrált. A Garmin amúgy gyakran időzíti új termékbejelentéseit a CES-re: Fenix 3 multisport órája 2015-ben a show-n mutatkozott be, melyet a Fenix 3 HR követett ugyanitt idén januárban. Pár nap múlva talán a nagyközönség is megismerheti a következő generációt.
És persze ott lesznek a nevenincs kínai gyártók termékei is, melyek zöme egyszeri bemutatkozó – az éppen aktuális piaci trendeket próbálja meglovagolni az alacsony árral (és többnyire satnya minőséggel). Ugyan ezek között is lehet turkálni, de olyan minőséget, felhasználói élményt, mint amit a nagyok eszközei nyújtanak, felesleges elvárni.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak