Nyakunkon a CES, de a viselhető elektronikai termékek területén óriási a csend. Pillanatnyi lélegzetvételnek vagyunk tanúi, vagy ez már a piac végét jelzi?

Az elmúlt néhány évben a januári Consumer Electronics Show igazi aranybánya volt az okosórák, okoskarkötők és egyéb, viselhető termékek iránt érdeklődőknek. A Las Vegas-i rendezvényen például tavaly mutatkozott be a Fitbit Blaze, és 2015 volt az az év, amikor beindult a fitnesz termékek özöne. A pár nap múlva esedékes 2017-es CES-en azonban, az eddigi előrejelzések szerint, alig fog történni valami ezen a téren.

Válságban a piac?

Ennek persze részben az is az oka, hogy a mobileszközök egyre kevésbé a nevadai városban lépnek színre, hanem mindinkább Katalónia ad helyet nekik. Az új okostelefonok java a február végi barcelonai Mobile World Congress keretei között mutatkozik be, a piac igazán nagy szereplői – mint az Apple vagy a Google – pedig saját eseményt szerveznek a portfoliójuk frissülése köré.

Ráadásul a nyáron és az ősszel is jó néhány új viselhető termék került piacra, amik gyártói értelemszerűen nem akarnak alig negyed-fél évvel később termékpalettát újítani. Eközben az okosórák piaca beszakadt, még a piacot vezető Apple is nagy visszaesésről volt kénytelen számot adni. Az újgenerációs termékek nem jobbak annyival a korábbiakhoz képest, hogy a még mindig magas árukkal sok új felhasználót csábítsanak vásárlásra. A korábbi jóslatok ellenére tehát jelenleg nem tűnik fényesnek a jövő.

A viselhető elektronikai eszközök két legnagyobb szereplője, az Apple és a Google hivatalosan részt sem vesz a CES-en. Habár valószínűleg sok száz Apple kiegészítő és alkalmazás jelenhet meg a show-n, hivatalos termékbemutatóra biztosan nem kerül sor a Tim Cook vezette cégtől. A Google pedig már korábban jelezte, hogy az eszközök szoftveres hátterét biztosító platformja, az Android Wear 2.0 megjelenése csúszni fog. A Samsung a várakozások szerint más termékkategóriákra – tévék, okosotthon eszközök – fókuszál, viselhető elektronikai kütyüjei közül a már piacon levőket – Gear Fit 2, Gear S3 – fogja promótálni.

Esély a kicsiknek?

A Fitbit idén frissítette majdnem teljes termékvonalát – Blaze, Alta, Charge és Charge 2 -, egyedül a vállalat GPS sportórája, a Fitbit Surge maradt ki. A már két éves modell új változata talán megjelenik a Las Vegas-i shown-n, de ez közel sem biztos.

Ennél valamivel nagyobb az esélye annak, hogy a Garmin előrukkol valami újdonsággal. A vállalat azon kevesek egyike volt, amely növelni tudta értékesítéseit ebben a szegmensben, köszönhetően annak, hogy a sportórák jelentette piaci résre koncentrált. A Garmin amúgy gyakran időzíti új termékbejelentéseit a CES-re: Fenix 3 multisport órája 2015-ben a show-n mutatkozott be, melyet a Fenix 3 HR követett ugyanitt idén januárban. Pár nap múlva talán a nagyközönség is megismerheti a következő generációt.

És persze ott lesznek a nevenincs kínai gyártók termékei is, melyek zöme egyszeri bemutatkozó – az éppen aktuális piaci trendeket próbálja meglovagolni az alacsony árral (és többnyire satnya minőséggel). Ugyan ezek között is lehet turkálni, de olyan minőséget, felhasználói élményt, mint amit a nagyok eszközei nyújtanak, felesleges elvárni.

Mobilitás

El az útból! Érkezik az OpenAI legújabb üdvöskéje

Ha van is fék az MI-vonaton, azt senki nem akarja használni. A ChatGPT fejlesztője az emberi szintű problémamegoldásra képes o3 modell beharangozásával zárta az évet.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.