Nyakunkon a CES, de a viselhető elektronikai termékek területén óriási a csend. Pillanatnyi lélegzetvételnek vagyunk tanúi, vagy ez már a piac végét jelzi?

Az elmúlt néhány évben a januári Consumer Electronics Show igazi aranybánya volt az okosórák, okoskarkötők és egyéb, viselhető termékek iránt érdeklődőknek. A Las Vegas-i rendezvényen például tavaly mutatkozott be a Fitbit Blaze, és 2015 volt az az év, amikor beindult a fitnesz termékek özöne. A pár nap múlva esedékes 2017-es CES-en azonban, az eddigi előrejelzések szerint, alig fog történni valami ezen a téren.

Válságban a piac?

Ennek persze részben az is az oka, hogy a mobileszközök egyre kevésbé a nevadai városban lépnek színre, hanem mindinkább Katalónia ad helyet nekik. Az új okostelefonok java a február végi barcelonai Mobile World Congress keretei között mutatkozik be, a piac igazán nagy szereplői – mint az Apple vagy a Google – pedig saját eseményt szerveznek a portfoliójuk frissülése köré.

Ráadásul a nyáron és az ősszel is jó néhány új viselhető termék került piacra, amik gyártói értelemszerűen nem akarnak alig negyed-fél évvel később termékpalettát újítani. Eközben az okosórák piaca beszakadt, még a piacot vezető Apple is nagy visszaesésről volt kénytelen számot adni. Az újgenerációs termékek nem jobbak annyival a korábbiakhoz képest, hogy a még mindig magas árukkal sok új felhasználót csábítsanak vásárlásra. A korábbi jóslatok ellenére tehát jelenleg nem tűnik fényesnek a jövő.

A viselhető elektronikai eszközök két legnagyobb szereplője, az Apple és a Google hivatalosan részt sem vesz a CES-en. Habár valószínűleg sok száz Apple kiegészítő és alkalmazás jelenhet meg a show-n, hivatalos termékbemutatóra biztosan nem kerül sor a Tim Cook vezette cégtől. A Google pedig már korábban jelezte, hogy az eszközök szoftveres hátterét biztosító platformja, az Android Wear 2.0 megjelenése csúszni fog. A Samsung a várakozások szerint más termékkategóriákra – tévék, okosotthon eszközök – fókuszál, viselhető elektronikai kütyüjei közül a már piacon levőket – Gear Fit 2, Gear S3 – fogja promótálni.

Esély a kicsiknek?

A Fitbit idén frissítette majdnem teljes termékvonalát – Blaze, Alta, Charge és Charge 2 -, egyedül a vállalat GPS sportórája, a Fitbit Surge maradt ki. A már két éves modell új változata talán megjelenik a Las Vegas-i shown-n, de ez közel sem biztos.

Ennél valamivel nagyobb az esélye annak, hogy a Garmin előrukkol valami újdonsággal. A vállalat azon kevesek egyike volt, amely növelni tudta értékesítéseit ebben a szegmensben, köszönhetően annak, hogy a sportórák jelentette piaci résre koncentrált. A Garmin amúgy gyakran időzíti új termékbejelentéseit a CES-re: Fenix 3 multisport órája 2015-ben a show-n mutatkozott be, melyet a Fenix 3 HR követett ugyanitt idén januárban. Pár nap múlva talán a nagyközönség is megismerheti a következő generációt.

És persze ott lesznek a nevenincs kínai gyártók termékei is, melyek zöme egyszeri bemutatkozó – az éppen aktuális piaci trendeket próbálja meglovagolni az alacsony árral (és többnyire satnya minőséggel). Ugyan ezek között is lehet turkálni, de olyan minőséget, felhasználói élményt, mint amit a nagyok eszközei nyújtanak, felesleges elvárni.

Mobilitás

Nálunk még mindig nagyon megy a Firefox

Megnéztük, honnan kellene felkapaszkodnia a Mozilla böngészőjének a legújabb és leggyorsabb verzióval. Elég mélyről.
 
Hirdetés

Üzleti sikerek az unalom ellen

A budapesti gasztroforradalom két jellegzetes vállalkozását, a Budapest Bakeringet és a Budapest Makeryt egy képzőművész alapította, ám a sikerhez nagy szükség volt a digitális technológia teremtette lehetőségekre is.

Hirdetés
A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.