Bajban vannak a viselhető elektronikai eszközök rajongói?

Megjelent az IDC piackutató vállalat legfrissebb, viselhető elektronikai eszközöket felmérő jelentése, mely az idei harmadik negyedévre durván romló eredméyneket volt kénytelen megállapítani. Eszerint a tavalyi, július és szeptember közti időszakhoz képest drámai mértékben zuhantak az okosórák eladásai: 52 százalékkal adtak el kevesebbet 2016 harmadik negyedévében az előző év megfelelő három hónapjához képest.

Ennek tükrében már nem is annyira meglepő, hogy Redmond nemrég bedobta a törölközőt: a Microsoft Online Store-ból a hónap elején eltűnt a Band nevű okoskarkötő második generációja. A vállalat emellett fejlesztői oldaláról eltávolította a Band szoftverfejlesztő készletét, és annak a szoftverfejlesztő csapatnak is útilaput kötött a talpára, amelynek korábban a Windows 10 Bandre való átültetése volt a feladata.

A zuhanórepülés királya

Továbbra is az Apple maradt a piac ura, még mindig a cég Apple Watch termékeiből fogyott a legtöbb. Azonban ezekből az okosórákból is kevesebb talált gazdára, mint 2015 harmadik negyedévében. Sokkal nagyobb bukóban van a Garmin, a vállalat ugyanis egyre nagyobb mértékben bízott ebben a szegmensben, folyamatosan bővítette a fitnesz-irányultságú okosórák kínálatát.

Igaz, a két társaság egymáshoz képest jelentős pozícióerősödést/gyengülést könyvelhetett el. Míg 2015-ben több mint 70 százalékos részesedéssel bírt az Apple, a Garmin pedig csupán a piac 2 százalékát tudhatta magáénak, addig idén ez az arány 41-20 százalékosra változott.

Nagyjából változatlan maradt a Samsung részesedése, pedig a dél-koreaiak legújabb terméke, a Gear S3 még meg sem jelent. A Motorola viszont saját sikerének áldozatává vált: az első és második generációs Moto 360 okosóráiból kifogytak a kereskedők, a vállalat pedig nem ad(ott) ki új változatot az ünnepi időszakra.

A Google tehet róla

A visszaesés fő okát a Google háza táján kell keresni: az amerikai keresőóriás úgy döntött, hogy egyelőre nem adja ki az Android Wear 2.0-s változatát, nyilatkozta Ramon LLamas, az IDC viselhető elektronikai termékek piackutatását végző kutatási vezető. Ez oda vezetett, hogy a gyártók továbbra is kénytelenek a korábbi, öregedő eszközökre támaszkodni az ügyféligények kielégítése érdekében – fogalmazta meg a piaci folyamatok fő mozgatórugóját Llamas.

Mindez kiegészül az Apple analóg döntésével. Az almás vállalat szintén elhalasztotta WatchOS operációs rendszere legújabb kiadásának megjelentetését, amíg a Watch Series 2 névre keresztelt új generációt szeptember végén be nem mutatták. Vagyis az év végére javulhatnak a piaci számok, és különösen akkor kaphat új lendületet a szegmens, ha az Android Wear 2.0 végre megjelenik.

Konzumer tech

A törvényhozóknak sem tetszik, hogy már a gondolatokból is árucikket faragnak

Nem újdonság, hogy folyamatosan gyűjtik és értékesítik az emberek személyes adatait azok a cégek, amelyeknek az alkalmazásait használják, de még ebben is szintlépést jelenthet, amit a neurotechnológiai vállalatok művelnek.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.