Megjelent az IDC piackutató vállalat legfrissebb, viselhető elektronikai eszközöket felmérő jelentése, mely az idei harmadik negyedévre durván romló eredméyneket volt kénytelen megállapítani. Eszerint a tavalyi, július és szeptember közti időszakhoz képest drámai mértékben zuhantak az okosórák eladásai: 52 százalékkal adtak el kevesebbet 2016 harmadik negyedévében az előző év megfelelő három hónapjához képest.
Ennek tükrében már nem is annyira meglepő, hogy Redmond nemrég bedobta a törölközőt: a Microsoft Online Store-ból a hónap elején eltűnt a Band nevű okoskarkötő második generációja. A vállalat emellett fejlesztői oldaláról eltávolította a Band szoftverfejlesztő készletét, és annak a szoftverfejlesztő csapatnak is útilaput kötött a talpára, amelynek korábban a Windows 10 Bandre való átültetése volt a feladata.
A zuhanórepülés királya
Továbbra is az Apple maradt a piac ura, még mindig a cég Apple Watch termékeiből fogyott a legtöbb. Azonban ezekből az okosórákból is kevesebb talált gazdára, mint 2015 harmadik negyedévében. Sokkal nagyobb bukóban van a Garmin, a vállalat ugyanis egyre nagyobb mértékben bízott ebben a szegmensben, folyamatosan bővítette a fitnesz-irányultságú okosórák kínálatát.
Igaz, a két társaság egymáshoz képest jelentős pozícióerősödést/gyengülést könyvelhetett el. Míg 2015-ben több mint 70 százalékos részesedéssel bírt az Apple, a Garmin pedig csupán a piac 2 százalékát tudhatta magáénak, addig idén ez az arány 41-20 százalékosra változott.
Nagyjából változatlan maradt a Samsung részesedése, pedig a dél-koreaiak legújabb terméke, a Gear S3 még meg sem jelent. A Motorola viszont saját sikerének áldozatává vált: az első és második generációs Moto 360 okosóráiból kifogytak a kereskedők, a vállalat pedig nem ad(ott) ki új változatot az ünnepi időszakra.
A Google tehet róla
A visszaesés fő okát a Google háza táján kell keresni: az amerikai keresőóriás úgy döntött, hogy egyelőre nem adja ki az Android Wear 2.0-s változatát, nyilatkozta Ramon LLamas, az IDC viselhető elektronikai termékek piackutatását végző kutatási vezető. Ez oda vezetett, hogy a gyártók továbbra is kénytelenek a korábbi, öregedő eszközökre támaszkodni az ügyféligények kielégítése érdekében – fogalmazta meg a piaci folyamatok fő mozgatórugóját Llamas.
Mindez kiegészül az Apple analóg döntésével. Az almás vállalat szintén elhalasztotta WatchOS operációs rendszere legújabb kiadásának megjelentetését, amíg a Watch Series 2 névre keresztelt új generációt szeptember végén be nem mutatták. Vagyis az év végére javulhatnak a piaci számok, és különösen akkor kaphat új lendületet a szegmens, ha az Android Wear 2.0 végre megjelenik.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak