Úgy tűnik, egyáltalán nem lőttünk mellé, amikor azt írtuk, hogy az eddig értékesített 1 millió Pebble alaposan előzi a hordható eszközök teljes mezőnyét. Már az is árulkodó, hogy a piaci szereplők közül egyedül a Kickstarter projektből kinőtt vállalkozás közölt hivatalos adatokat az értékesítésről, a többiek helyzetéről pedig a Canalys által kiadott számokból tájékozódhatunk.
Érdeklődés van, lojalitás még nincs
A helyzet letisztázása a hordható eszközök terén nem mindig egyszerű, mivel ez a halmaz tartalmazza a valódi okosfunkciókkal ellátott órákat és az inkább sportos kiegészítőként meghatározott fitneszkarkötőket (smartband). A Canalys számai könnyedén értelmezhetők az viselhető okoseszközök eddigi kudarcaként, mivel az eddig egekbe dicsért termékkategóriából mindössze 4,6 millió darabot adtak el 2014-ben.
Ebbe már beleértendő a Pebble 1 milliója, és a további lebontás szerint a maradék 3,6 millióból mindössze 720 ezer darab volt olyan termék, amelyen a Google Android Wear rendszere futott. A Canalys közleménye ennél részletesebb adatokat nem közölt, de annyit megtudhatunk belőle, hogy a Wear alapú mezőny legjobba egyértelműen a Moto 360 volt, amit az LG szintén kerek kijelzős G Watch R modellje követ.
A Pebble sikerét abban látja az elemző cég, hogy a többiekkel ellentétben a rendszeres szoftverfrissítésekkel, az alkalmazásbolt egyre nagyobb kínálatával, illetve több árcsökkentéssel sikerült folyamatosan fenntartani a figyelmet a Pebble modellek körül. Ezzel szemben a Samsung 14 hónap alatt hat eszközt is piacra dobott, amelyek eltérő platformon működnek, és vezetik ugyan a smartband piacot, mégsem voltak képesek arra, hogy a vásárlókban elkötelezzék a kategória iránt.
Mindenki az Apple Watch eljövetelére vár
A Canalys elemzői egyetértenek a piaccal abban a tekintetben, hogy hatalmas jelentősége lesz az Apple Watch áprilisi megjelenésének. Ez az óra nagy eséllyel új lendületet adhat a piacnak, és várhatóan fejlesztések terén is megindul a versenyfutás, amiben egyértelműen az Android Wearnek van, lesz bepótolni valója. Az Apple Watch bejelentése, és piacra dobása között eltelt 8 hónap alatt a gyártónak bőven lehetett ideje a szoftvert és a hardvert összecsiszolni, tökéletesíteni, így 2015 lehet az első év, amikor végre bekövetkezik a sokat várt robbanás a hordható eszközök piacán.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak