Az okosóra piac felfutását, sőt, berobbanását várják az elemző cégek erre az évre, a Pebble azonban már jócskán előrefutott és letarolta a piacot. A teljesen egyedi oprendszerrel és app ökoszisztémával dolgozó Pebble vezérigazgatója a The Verge-nek adott interjújában elárulta, hogy tavaly december végére összesen 1 millió órát adtak el, és az igazi nagy dolgok még csak most érkeznek.
Új alapok, új órák
A gyártók még csak éppen hogy pedzegetik az okosóra piacot, a Pebble azonban már kiforrott, több szériás termékkel van jelen. Eric Migicovsky tavaly márciusban 400 ezer eladott óráról számolt be, azóta azonban árcsökkentésekkel, illetve az alapmodellek új színvariációival sikerült több mint a duplájára feltornászni az eladásokat. A CEO az interjúban azt ígéri, hogy 2015-ben egy teljesen új alapokra helyezett szoftver platformmal rukkol ki a vállalat, ami mellé persze új modellválaszték is társul.
Pebble Steel fekete bőrszíjjal
Migicovsky természetesen nem árulta el pontosan, hogy miről van szó, arra azonban utalt, hogy az új keretrendszer nem az alkalmazásokat fogja fókuszba helyezni, ahogy teszi ezt az Android Wear, vagy éppen az Apple Watch, hanem egy merőben új interakciós modellen alapszik majd. Az appok ezek után is megtalálhatók lesznek az Pebble modelleken, de „nem úgy fog kinézni, ahogy most ismerjük őket és nem úgy, ahogy azok az okostelefonokon megtalálhatók”, tette még talányosabbá a várható újdonságot a vezérigazgató.
A CEO arról is beszámolt, hogy 2014 a befektetés és fejlődés éve volt a cégnél, aminek következtében a létszám 30-ról 100-ra emelkedett. Az új kollégák egy része az LG webOS alapú tévéket fejlesztő csapatától érkezett, és közülük többen az előbb említett szoftverplatformon dolgoznak. A Pebble körüli élet egyre csak pezseg: az óra web alapú emulátorának kiadásán kívül fontos és beszédes adat, hogy jelenleg 6000 alkalmazás és óralap érhető el az órákra, és nagyjából 25 ezer fejlesztő dolgozik ezeken szerte a világban.
Idén jönnek a többiek is
Az igazi megmérettetés persze csak most következik, hiszen az Apple Watch áprilisi megjelenésétől sok függ majd. Elsősorban az, hogy mennyire lesz életképes az okosóra elképzelés akkor, ha abból egy magas árkategóriájú luxusterméket faragnak, ami minden elemében szöges ellentéte a közösségi finanszírozásból kinőtt, kifejezetten olcsón árusított, akár egy hétig is „elketyegő” Pebble-nek. De ott van a Google és az Android Wear is, amiben egyelőre csak a nagyobb gyártók látnak fantáziát, viszont amíg ők kóstolgatják a piacot, addig a Pebble egy millió eladott órával épp most kezd hozzá a második fogáshoz.
A Pebble első kiadásáról szóló tesztünket itt, a Pebble Steellel foglalkozó írásdunkat pedig ide kattintva olvashatják el.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak