A vállalati alkalmazásfejlesztők elég lomhán adoptálják a mobil alkalmazásfejlesztői eszközöket, főleg, hogy negyed részük egyáltalán nem használ ilyesmit. Ez nyilvánvaló lehetőségeket tartogat mindazoknak a szállítóknak, akik ilyen típusú termékekkel akarják megtámadni a nagy társaságok költségvetését – derül ki a VisionMobile piackutató 2014 első negyedévében kiadott Developer Economics jelentéséből. A State of the Developer Nation alcímet viselő felmérés hatodik kiadása ezúttal 127 ország több mint 7 ezer fejlesztőjének bevonásával igyekezett meghatározni az aktuális alkalmazáspiaci trendeket. A VisionMobile 68 milliárd dollárosra becsülte 2013-ban az iparág globális forgalmát, ami 2016-ra több mint kétszeresére növekedhet, a fejlesztői közösségben pedig már 2,3 millióan tevékenykednek.
Két és fél pólusú világ
Miután az okostelefon-piac 94 százalékát az Android és az iOS uralja, a fejlesztők 71, illetve 55 százaléka célozza meg termékeivel a két vezető ökoszisztémát. A HTML5 37 százalékuknál a böngészőből futó alkalmazások (mobilos oldalak vagy webes appok) választott platformja, és hibrid vagy natív appokat is már 15 százalékuk készít az új szabvány alapján. A konszolidáció jele, hogy átlagosan 2,5 platform alá dolgoznak egy adott pillanatban, szemben a fél évvel ezelőtti 2,9-cel. Ezen jelentősen változtathat a cégméret, és a pillanatnyi céloknak megfelelően az egyes környezetek között is folyamatos a hullámzás. A VisionMobile által meghatározott fejlesztői szegmenseben a digitális kiadók mindig az elérésre fókuszálnak, a vállalati IT a gyorsaságra és a költségekre figyel, másokat csak a várható bevétel mozgatja stb.
A több platformra fejlesztők a legnagyobb arányban, 59 százalékban az Apple rendszerét priorizálják, amely Európában (ahol már 680 ezren foglalkoznak mobil alkalmazások fejlesztésével) és Észak-Amerikában amúgy is a legnépszerűbbnek számít. Más régiókban az Android vezet, érdekes módon Ázsiában 46 százalékkal előzi meg a mindössze 28 százalékon álló iOS-t. A HTML5 elsődleges környezetként erős korlátokba ütközik, ugyanakkor a keresztplatformos megközelítés miatt a HTML5 technológiában is utazó vállalkozások az átlagnál több környezetre koncentrálnak. A készülékeket tekintve most is és a jövőben is az okostelefon az alfa és az ómega. Ötből négy fejlesztő már a tabletekben is érdekelt, bár elsődleges hardverplatformként aktuálisan csak 12 százalékuk választja a táblagépeket. Többségük itt is az iOS-t favorizálja, az Androidot csak 28 százalékuk tekinti elsődleges platformnak.
Alkalmazás-létminimum
A pénzügyekről szólva a VisionMobile megállapítja, hogy a fejlesztők 60 százaléka dolgozik az "app-létminimum" szintje alatt, ami a piackutató meghatározásában az 500 dollár per alkalmazás per hónap bevételi küszöböt jelenti. Az 500 és 10 ezer dollár közé belőtt "középosztály" az Apple ökoszisztémájában a legszélesebb, miután a közvetlen vásárlásban igen gyenge Android vagy Windows Phone esetében a hirdetéseken alapuló modellt érdemes erőltetni. Ez azt jelenti, hogy az iOS alatt működő appok medián jövedelme 500 és 1000 dollár közé esik, míg az Android háza táján ugyanez a 100 és 200 dollár, a Windows Phone esetében pedig az 50 és 100 dollár közötti sávban van.
A legjobban egyébként nem a felhasználók vagy a hirdetők fizetnek: a megbízásos fejlesztések az alkalmazáspiac forgalmának 56 százalékát adják, és a válaszadók 26 százaléka a felmérés elkészítésekor is éppen valamilyen külső megrendelésre dolgozott. Az elektronikus kereskedelemből származó pénzek egyenletesen növekednek, bár még mindig csak az összes bevétel 8 százalékát teszik ki; ezzel szemben az innen befolyó összegek mediánja alkalmazásonként és havonta 2.750 dollárra rúg, amivel messze ez számít a legjövedelmezőbb bevételi modellnek. A tanulmány ezzel kapcsolatban felhívja rá a figyelmet, hogy a fejlesztők lassan levetik magukról az innovátor szerepét, és lassan, de biztosan értéknövelt viszonteladókká válnak.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak