Európában már 680 ezren foglalkoznak mobil alkalmazások fejlesztésével, és mindenki másnál jobban bíznak az iOS-ben.

A vállalati alkalmazásfejlesztők elég lomhán adoptálják a mobil alkalmazásfejlesztői eszközöket, főleg, hogy negyed részük egyáltalán nem használ ilyesmit. Ez nyilvánvaló lehetőségeket tartogat mindazoknak a szállítóknak, akik ilyen típusú termékekkel akarják megtámadni a nagy társaságok költségvetését – derül ki a VisionMobile piackutató 2014 első negyedévében kiadott Developer Economics jelentéséből. A State of the Developer Nation alcímet viselő felmérés hatodik kiadása ezúttal 127 ország több mint 7 ezer fejlesztőjének bevonásával igyekezett meghatározni az aktuális alkalmazáspiaci trendeket. A VisionMobile 68 milliárd dollárosra becsülte 2013-ban az iparág globális forgalmát, ami 2016-ra több mint kétszeresére növekedhet, a fejlesztői közösségben pedig már 2,3 millióan tevékenykednek.

Két és fél pólusú világ

Miután az okostelefon-piac 94 százalékát az Android és az iOS uralja, a fejlesztők 71, illetve 55 százaléka célozza meg termékeivel a két vezető ökoszisztémát. A HTML5 37 százalékuknál a böngészőből futó alkalmazások (mobilos oldalak vagy webes appok) választott platformja, és hibrid vagy natív appokat is már 15 százalékuk készít az új szabvány alapján. A konszolidáció jele, hogy átlagosan 2,5 platform alá dolgoznak egy adott pillanatban, szemben a fél évvel ezelőtti 2,9-cel. Ezen jelentősen változtathat a cégméret, és a pillanatnyi céloknak megfelelően az egyes környezetek között is folyamatos a hullámzás. A VisionMobile által meghatározott fejlesztői szegmenseben a digitális kiadók mindig az elérésre fókuszálnak, a vállalati IT a gyorsaságra és a költségekre figyel, másokat csak a várható bevétel mozgatja stb.

A több platformra fejlesztők a legnagyobb arányban, 59 százalékban az Apple rendszerét priorizálják, amely Európában (ahol már 680 ezren foglalkoznak mobil alkalmazások fejlesztésével) és Észak-Amerikában amúgy is a legnépszerűbbnek számít. Más régiókban az Android vezet, érdekes módon Ázsiában 46 százalékkal előzi meg a mindössze 28 százalékon álló iOS-t. A HTML5 elsődleges környezetként erős korlátokba ütközik, ugyanakkor a keresztplatformos megközelítés miatt a HTML5 technológiában is utazó vállalkozások az átlagnál több környezetre koncentrálnak. A készülékeket tekintve most is és a jövőben is az okostelefon az alfa és az ómega. Ötből négy fejlesztő már a tabletekben is érdekelt, bár elsődleges hardverplatformként aktuálisan csak 12 százalékuk választja a táblagépeket. Többségük itt is az iOS-t favorizálja, az Androidot csak 28 százalékuk tekinti elsődleges platformnak.

Alkalmazás-létminimum

A pénzügyekről szólva a VisionMobile megállapítja, hogy a fejlesztők 60 százaléka dolgozik az "app-létminimum" szintje alatt, ami a piackutató meghatározásában az 500 dollár per alkalmazás per hónap bevételi küszöböt jelenti. Az 500 és 10 ezer dollár közé belőtt "középosztály" az Apple ökoszisztémájában a legszélesebb, miután a közvetlen vásárlásban igen gyenge Android vagy Windows Phone esetében a hirdetéseken alapuló modellt érdemes erőltetni. Ez azt jelenti, hogy az iOS alatt működő appok medián jövedelme 500 és 1000 dollár közé esik, míg az Android háza táján ugyanez a 100 és 200 dollár, a Windows Phone esetében pedig az 50 és 100 dollár közötti sávban van.

A legjobban egyébként nem a felhasználók vagy a hirdetők fizetnek: a megbízásos fejlesztések az alkalmazáspiac forgalmának 56 százalékát adják, és a válaszadók 26 százaléka a felmérés elkészítésekor is éppen valamilyen külső megrendelésre dolgozott. Az elektronikus kereskedelemből származó pénzek egyenletesen növekednek, bár még mindig csak az összes bevétel 8 százalékát teszik ki; ezzel szemben az innen befolyó összegek mediánja alkalmazásonként és havonta 2.750 dollárra rúg, amivel messze ez számít a legjövedelmezőbb bevételi modellnek. A tanulmány ezzel kapcsolatban felhívja rá a figyelmet, hogy a fejlesztők lassan levetik magukról az innovátor szerepét, és lassan, de biztosan értéknövelt viszonteladókká válnak.

Mobilitás

Elon Musk váratlan kínai haknival próbálja egyenesbe hozni a Teslát

Az autógyártó vezérigazgatója eredetileg Indiában akart bejelenteni egy több milliárd dolláros beruházást, de aztán Pekingben bukkant fel, ahol még a miniszterelnökkel is találkozott.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.