Megtalálták a sharing economy egyik legfontosabb vállalata botrányból botrányba száguldó vezetőjének utódját.
Hirdetés
 

Az Expedia CEO-ja, Dara Khosrowshahi lett az Uber vezérigazgatója, azt követően, hogy a korábbi vezető és társalapító, Travis Kalanick otthagyta a társaságot. Mit jelent ez az utazni vágyók és a sofőrök szempontjából? Rövidtávon semmit, de a háttérben jelentős változásokra számítanak az új főnöktől.

Nehéz elválás

Amint arról két hónapja beszámoltunk, a közel 70 milliárd dollárra értékelt óriássá duzzadó egykori startup háza táján szinte semmi nincs rendben. Kalanick magánéleti problémákra hivatkozva mondott le vállalata igazgatásáról, ugyanakkor külső események is elősegítették döntésének meghozatalát. Ennek közvetlen előzménye az a független vizsgálati jelentés volt, amely a cégnél egyre gyakrabban felbukkanó krízishelyzeteket vizsgálta. Ezek palettája a szexuális zaklatástól a munkatársak megalázásán át a hatóságok megvezetéséig terjedt.

Az átfogó vezetési problémákat feltáró anyag kötelező tréning bevezetését javasolta a döntéshozói székekben ülő menedzsereknél, valamint azt, hogy írják újra az Uber deklarált vállalati kulturális értékeit. Ezzel elkerülhetők lennének az olyan botrányok, mint a munkahelyi szexizmus és a cégtől menekülő női munkatársak problémája vagy a vezérigazgató videóra vett bunkóskodása egy sofőrrel, aki a lehetetlenül alacsonyra vágott juttatások miatt panaszkodott. Utóbbi miatt egyébként később Kalanick nyilvánosan kellett, hogy bocsánatot kérjen. De az sem vetített volna túl jó fényt egy sok milliárd dolláros vállalkozás főnökére, ha abban a helyzetben kerestek volna mellé vezetési tanácsadót.

Travis Kalanick: nincs ok a vidámságra


Egy hosszú vitát követően június végén a főbb részvényesek végül távozásra bírták Kalanickot. Értesülések szerint a társalapító ultimátumot kapott, amelyben öt, nagy részesedéssel bíró befektető követelte azonnali lemondását. Kalanick végül hosszas tanácskozást követően beadta a derekát, és döntéséről értesítette a dolgozókat is. A még mindig csak 40 éves társalapító a megállapodás értelmében továbbra is az igazgatótanács tagja marad - egyelőre.

Kihívás lesz gatyába rázni az Ubert

Ebbe a környezetbe érkezik tehát a 48 éves Khosrowshahi. Elsődleges feladata a működés belső feltételeinek megváltoztatása, pontosabban helyretétele lesz. Javítania kell az Uberről kialakult képen, helyre kell állítania a befektetőkkel megromlott kapcsolatokat, újraépítenie az alkalmazotti morált és az sem lenne nagy baj, ha hét évnyi veszteséget hozó üzletmenet után végre némi nyereséget is fel tudna mutatni a vállalat. Az Expediánál több mint egy évtizedet eltöltő új CEO egyébként olyan emberek közül kellett, hogy kitűnjön az állás elnyerésének folyamatában, mint a General Electric korábbi vezetője, Jeff Immelt, vagy a Hewlett Packard Enterprise egykori főnöke, Meg Whitman.

Egyelőre nem ismert, hogy milyen szerepet fog a továbbiakban Kalanick betölteni a vállalat életében. Az új vezetés a befektetőkkel együttesen kell, hogy döntsön, és minden bizonnyal van is elképzelésük arról, hogy mit kezdjenek a leköszönő CEO-val úgy, hogy az az Uber előnyére legyen. Nem lesz egyszerű feladat, mert a hírek szerint Kalanick nem könnyű ember, szívesen tesz keresztbe ott, ahol csak tud. Az új igazgató keresését például azért próbálta meg szabotálni, hogy visszaszerezze korábbi ellenőrzését vállalata felett.

Minden probléma, nehézség és akadály ellenére az Uber még mindig növekvő pályán áll. A múlt héten közzétett beszámolója szerint a második negyedévben 17 százalékkal nőtt a vállalat bevétele az azt megelőző három hónaphoz képest. Ezzel párhuzamosan a társaság vesztesége is csökkent, 9 százalékos javulásról számolthatott be ezen a téren a taxisok nagy ellenfele.

Közösség & HR

Képzeljen el egy országot, ahol két emberre jut egy megfigyelőkamera

De nem is kell elképzelni: Kína hamarosan ilyen lesz. Már most is közel 170 millió kamera figyeli az embereket a távol-keleti országban.
 
A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.