Na jó, a cím kicsit túloz, de tény, hogy a Facebook virtuálisvalóság-eszközének ára rövid időn belül lefeleződött. Ettől függetlenül a fejlesztők bizakodóak.

Ha egy termék árát a gyártója negyedévente drasztikusan csökkenti, az ritkán jelent túl jót a forgalom alakulásáról. Márpedig a Facebook által megvásárolt Oculus sisakjával és kontrollerével pontosan ez történik. A tavaly még 800 dollárért kínált virtuálisvalóság-csomag a frissen meghirdetett akcióban már "csak" 400 dollárba kerül.

Nem úgy alakult...

A felezéshez alig több mint egy negyedév kellett, hiszen a Facebook először március elején vágott a készlet mindkét eleméből. Az eredetileg 600 dollárra belőtt headset és a 200 dolláros Touch mozgásérzékelő egyaránt 100-100 dollárral lett olcsóbb tavasszal. Nyári akció címén pedig most újabb 200 dolláros árleszállításnak lehetünk tanúi.

Mostanra tehát teljesen egyértelműnek látszik, hogy a virtuális valóság piacát egy jól sikerült Kickstarter kampánnyal úttörőként megindító Oculus még a hatalmas anyacég támogatásával sem képes lépést tartani a sorra felbukkanó riválisokkal. Egy idén korábban napvilágot látott elemzés szerint a Facebook eszköze a nagy játékosok közül messze a legkevesebb eladást produkálta tavaly, és várhatóan idén sem lesz ez másként. (Hacsak őszre nem tartogatnak egy még durvább akciót.)
 

 
VR-eszközök értékesítési darabszáma
Create your own infographics


SuperData anyaga szerint a többiek szinte állva hagyják a Facebook üdvöskéjét. Mondjuk a Google szerepeltetése ebben a listában kicsit félrevezető, hiszen a keresőóriás megoldásához nem kell sem PC, sem konzol, a Daydream elvan egy kompatibilis telefonnal is, ami miatt sokkal olcsóbb belépési pontot kínál. De hasonló helyzetben van a Samsung is. Ők ketten képviselik a megfizethető, ám minőségileg nem az elérhető legjobb élményt nyújtó kategóriát.

A többiek viszont mind a prémium kategóriára lőnek. Ebben az elit harcban jöhet jól a Facebooknak, hogy a nyári akcióval az Oculus ára már a HTC Vive alá ment, valamint nagyságrendileg ugyanannyiba kerül mint a Sony vr-eszközének legolcsóbb változata.

Megvan a tyúk, jöhet a tojás

Az Oculus tartalomfejlesztési vezetője korábban elismerte, hogy az olcsóbb versenytársak egy kicsit elhúztak mellettük (legalábbis az eladásokban), de a mostani áresés kapcsán kincstári optimizmussal nyilatkozott. Jason Rubin a CNET megkeresésére elmondta, hogy szerinte ez a 400 dolláros szint már az az összeg, amire kinyílnak a technológiai iránt érdeklődők pénztárcái. Az Oculus alelnöke azonban nem kívánt további információkat adni arról, hogy várhatók-e a közeljövőben újabb ármódosítások.

Rubin szerint a cég teljesen elégedett a dolgok eddigi alakulásával, hiszen a virtuális valóság tömegekhez való eljuttatásához idő kell. Az eladásokat két fő tényező hajtja: az ár és a fellelhető tartalom. Utóbbinál ugye egy tipikus Mi volt előbb, a tyúk vagy tojás? problémával álltak szemben, hiszen amíg nincs elég készülék a fogasztóknál, addig nem érdemes tartalmat fejleszteni rá. Viszont ha nincs tartalom, akkor nem veszik meg az eszközt. A Facebooknál ezt egy laza 250 milliós tartalomfejlesztési kerettel oldották meg. Rubin szerint ezzel már "kész van a csirkéjük", következhet a tojások betakarítása.

Hogy egy kicsit tovább árnyaljuk a képet, azt még mindenképpen érdemes feleleveníteni, hogy tavasszal távozott az Oculus egyik alapítója. Azt megelőzően pedig az év elején a cég ellen ítéltek egy 500 millió dolláros, szellemi jogok birtoklásával kapcsolatos ügyben. Szóval ha mindezeket a rossz eladási adatok és a kényszerű árleszállítás mellé rakjuk, meglehetősen bizonytalan, hogy sikerül-e eleget begyűjteni azokból a bizonyos tojásokból.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.