Nem véletlenül dübörög elképesztő lendülettel a Facebook szekere: a közösségi hálózat mindent megtesz azért, hogy az egyre csak duzzadó felhasználói táborát az élet minden területén a lehető legteljesebben szolgálja ki. Most éppen a sport van terítéken.
Olimpiai lázban
Miközben négy évvel ezelőtt még egyértelműen a sportok "lekövetésében" hagyományosan erős, de mostanra válságba került Twitter vitte el az aranyérmet a közösségi oldalak versenyében, a pénteken kezdődő riói olimpia végén valószínűleg már a Facebookot lehet majd győztesként kihozni.
A két sportesemény között eltelt évek önmagában sokat módosítottak az erőviszonyokon. Hogy csak néhány adatot említsünk: a mindenkori olimpiai játékok hivatalos oldalának kővetői tábora körülbelül 3,5 millióról több mint 11 millióra nőtt. A londoni játékok dedikált oldalát a zárásig másfél millió ember lájkolta, ehhez képest a riói olimpia még el sem kezdődött, de már a kétmillió követőhöz közelítenek.
A Facebook igyekszik megfelelő körítést és felhajtás csinálni a milliárdok figyelmét vonzó világjátékokra. A hét elejétől a felhasználókat egy kis üzenet várta, amiben többek között az olimpiai események hírfolyamára hívták fel a figyelmet, illetve az ideiglenes profilképekre, amely segítségével nemzeti és olimpiai színekbe öltöztethetik profilképüket a lelkes sportrajongók. Akinek ez túl visszafogott lenne, az szerdától a már a Copa Americán is bevetett új funkcióval is élhet, amivel országuk zászlajával festhetik ki magukat a felhasználók akár állóképeken, akár videós közvetítések alkalmával. A lehetőséget a Facebook által tavasszal felvásárolt MSQRD alkalmazás biztosítja.
Médiaszolgáltatói szerepkörben is sokat erősít a közösségi oldal. Az NBC csatornával megkötött együttműködés keretében számos közvetítés, beszámoló lesz követhető akár élőben is a Facebook, illetve szintén a birodalomhoz tartozó Instagram felületein.
Nem állnak meg Riónál
Ami a sportközvetítéseket illeti, a tervek egyáltalán nem szorítkoznak az olimpiai játékokra. Az élő közvetítések néhány hónappal ezelőtti elindulásával kíváló lehetőség nyílt arra, hogy a Facebook még komolyabb médiaszolgáltatói szerepkört töltsön be. Ennek egyik első megnyilvánulása lesz a ma esti futballmérkőzés két Premier League-ben érdekelt csapat között.
A Manchester United az Evertont fogadja az Old Traffordon egy jótékonysági meccs keretében, amelynek bevételeit a vörös ördögök csapatkapitányának, Wayne Rooney alapítványa kapja. Az angol klubok összecsapását a Facebook 1,7 milliárd felhasználója közül bárki élőben megnézheti, hiszen mind Rooney, mind a Manchester United oldalán sugározni fogják.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak