Bár a nagy rivális Facebook egyelőre nem közölt hivatalos adatokat, a Twitter egy szempontból máris a Super Bowl győztesének hirdethette ki magát. Az ideinél lényegesen komolyabb izgalmakat tartogató 2013-as amerikaifutball-döntő alatt "csak" 24,1 millió üzenetet küldtek a twitterezők a témában, míg idén már a meccs felénél teljesen érdektelenné vált Seahawks-Broncos-összecsapás alatt közel volt a 25 milliós mérföldkő is.
Unalmas rekord
Hogy ez lehetett volna sokkal több is, amennyiben a Broncos nem csak testben, de fejben is kifutott volna a pályára, arról a csúcspontok intenzitása árulkodik. Idén a néhány nagy pillanatokat követő percekben 200 és 400 millió csiripelést bonyolított le a hálózat (csak az USA-ban), ami lényegesen több, mint amit a 2013-as döntő során mértek.
Well this is awkward #SuperBowl pic.twitter.com/aU6YCAohs7
— Tom Steinfort (@tomsteinfort) 2014. február 3.
Ami talán ennél is fontosabb mutató a Twitternek, az a döntő alatt csillagászati árakért bejátszott hirdetéseknél megjelenő twitteres hivatkozás. Míg egy évvel ezelőtt pontosan minden második reklámban jelent meg a cég vagy termék csatornájának címe, addig idén ez már 58 százalékra emelkedett. Ha ez a lendület megmarad, jövőre már három reklámból kettő a Twittert (is) népszerűsíti. Ráadásul ingyen.
A Facebook mindent bevetett
Egyelőre nem világos, hogy a 2012-es olimpia során a közösségi közvetítés tekintetében még csak ezüstéremig jutó Facebooknál mennyire sikerült ezúttal mozgósítani a felhasználókat. Az elmúlt időszakban a lényegesen nagyobb közösségi hálózat több olyan lépést is hozott vagy tervez bevezetni, amivel a Twitteren működő megoldásokat igyekszik facebookosítani. Zuckerbergék azonban nem bízták a véletlenre a dolgot, volt tévés kommentátorokat szerződtetett, összállt a Fox Sports csatornával, illetve több NFL-est és más hírességeket is megkörnyékezett, hogy a Facebookon osszák meg véleményüket amerika legfontosabb sporteseményéről. A nagy Twitter-lenyomási hadjárat része volt az is, hogy néhány órával a döntő előtt a U2 a facebookos oldalán tette elérhetővé legfrissebb dalát.
Mindenesetre az első független közösségimédia-elemzés várhatóan hamarosan nyilvánosságra kerül. Abból majd jobban látszik, sikerült-e ezúttal Góliátnak győzedelmeskednie Dávid felett.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak