Minden idők egyik legegyoldalúbb NFL-döntőjét játszották le hajnalban, ennek ellenére a mikroblogszolgáltatónál örülhettek, hiszen így is sikerült megdönteni a tavalyi twittelési rekordot.

Bár a nagy rivális Facebook egyelőre nem közölt hivatalos adatokat, a Twitter egy szempontból máris a Super Bowl győztesének hirdethette ki magát. Az ideinél lényegesen komolyabb izgalmakat tartogató 2013-as amerikaifutball-döntő alatt "csak" 24,1 millió üzenetet küldtek a twitterezők a témában, míg idén már a meccs felénél teljesen érdektelenné vált Seahawks-Broncos-összecsapás alatt közel volt a 25 milliós mérföldkő is.

Unalmas rekord

Hogy ez lehetett volna sokkal több is, amennyiben a Broncos nem csak testben, de fejben is kifutott volna a pályára, arról a csúcspontok intenzitása árulkodik. Idén a néhány nagy pillanatokat követő percekben 200 és 400 millió csiripelést bonyolított le a hálózat (csak az USA-ban), ami lényegesen több, mint amit a 2013-as döntő során mértek.

 

 

Ami talán ennél is fontosabb mutató a Twitternek, az a döntő alatt csillagászati árakért bejátszott hirdetéseknél megjelenő twitteres hivatkozás. Míg egy évvel ezelőtt pontosan minden második reklámban jelent meg a cég vagy termék csatornájának címe, addig idén ez már 58 százalékra emelkedett. Ha ez a lendület megmarad, jövőre már három reklámból kettő a Twittert (is) népszerűsíti. Ráadásul ingyen.

 

A Facebook mindent bevetett

Egyelőre nem világos, hogy a 2012-es olimpia során a közösségi közvetítés tekintetében még csak ezüstéremig jutó Facebooknál mennyire sikerült ezúttal mozgósítani a felhasználókat. Az elmúlt időszakban a lényegesen nagyobb közösségi hálózat több olyan lépést is hozott vagy tervez bevezetni, amivel a Twitteren működő megoldásokat igyekszik facebookosítani. Zuckerbergék azonban nem bízták a véletlenre a dolgot, volt tévés kommentátorokat szerződtetett, összállt a Fox Sports csatornával, illetve több NFL-est és más hírességeket is megkörnyékezett, hogy a Facebookon osszák meg véleményüket amerika legfontosabb sporteseményéről. A nagy Twitter-lenyomási hadjárat része volt az is, hogy néhány órával a döntő előtt a U2 a facebookos oldalán tette elérhetővé legfrissebb dalát.

 
BejegyzésU2 által

Mindenesetre az első független közösségimédia-elemzés várhatóan hamarosan nyilvánosságra kerül. Abból majd jobban látszik, sikerült-e ezúttal Góliátnak győzedelmeskednie Dávid felett.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.