A napokban mindenki a tévékre és online közvetítésekre ragad, hogy miné leggyorsabban futó, minél magasabbra ugró, minél több gólt szerző honfitársaknak szurkoljon. Van, akinek még ez sem elég, és a közösségi oldalakat is "teleolimpiázza" - gyakran még maguk a sportolók is. De vajon milyen sorrendben állnak a dobogóra a webes szolgáltatások?
Az idei az első olyan Olimpia, amelyet tulajdonképpen már az is tökéletesen képes követni, aki sem tévét, sem valamilyen élő videóstreamet nem néz: elég csak frissíteni a közösségi oldalainkat, ismerőseink többsége szinte percről-percre közvetít. A
ReadWriteWeb rangsorolta közösségi szolgáltatásokat aszerint, milyen szinten foglalkoznak az idei ötkarikás játékokkal.
Aranyérem: Twitter ■ A ReadWriteWeb gyorsstatisztikái alapján a kék madaras mikroblog állhat a közösségi dobogó legmagasabb fokára. Valahol nem is meglepetés, hiszen a Twitter épp abban van igazán otthon, amire közösségi szinten a sportközvetítésekhez szükség van: rövid, pár mondatos üzenetecskékre és egy-egy gyorsan elkattintott fotóra.
A
londoni esemény hivatalos Twitter csatornáját 1,5 millóan követik,
az Olimpiai Szövetség tweetjeire 1,6 millióan irakoztak fel, a legnépszerűbb sportolónak pedig
Usain Bolt számít 1,3 milliós táborral. A jamaikai futó részletesen ír londoni tevékenységeiről, de róla is rengetek tweet születik: 200 méteres győzelme idején 80 ezer fölött járt a TPM-számláló (Tweets Per Minute, azaz percenkénti tweetek).
Ezüstérem: Facebook ■ Számszerűleg a Zuckerberg-birodalomban is nagy érdeklődés övezi a játékokat:
a londoni rendezvény oldalát 1,5 millióan lájkolják,
az Olimpiai Szövetség oldala azonban még nagyobb, 3,6 milliós népszerűségnek örvend. Facebookon is vannak aktívan postoló, képeket kattintgató sportolók, a legnépszerűbbek és legaktívabbak egyike például
Kobe Bryant, amerikai kosaras.
A Facebook természetesen működési sajátosságaiból fakadóan máshogy közelíti meg az Olimpiát, leginkább ezért is került a második helyre. A Twitter olyan, mint a hőskori világversenyeken a rádiós közvetítés, a Facebook pedig inkább kissé megkésve, de több multimédiával, összefoglaló-szerű bejegyzéseket, háttérinformációkat közöl.
Bronzérem: Google+ ■ A Google feltörekvő közösségi oldala bizony az Olimpiával kapcsolatban is nagyjából azokat az arányokat hozza, amiket a versenytársakhoz képest más téren is képvisel. Az
olimpiai szövetség 940 ezres, a
londoni rendezvény 780 ezres követői tábora jócskán elmarad az arany- és ezüstérmes szolgáltatások eredményeitől. Ugyan akad néhány olimpikonnak is nyilvános Google+ hírfala, ám a sztárok bizony nem itt gyülekeznek.
Hajrá, magyarok! ■ A hazai internet szintén kifejezetten élénk az idei játékokkal kapcsolatban. A legfontosabb webes portálok (ahol összefoglalók és hírek mellett gyakran online közvetítéseket is lehet nézni) szinte naponta állnak le vagy lassulnak le a szerverek túlterheltsége miatt.
Ciki... de legalább megtudtuk, hogy a MOB valójában férfi. Sok magyar tweetel az olimpiával kapcsolatban, és jó pár olimpikonunk használja aktívan a Facebookot is, például a hosszútávúszás aranyérmese,
Risztov Éva. A
Magyar Olimpiai Bizottság hivatalos oldala viszont szégyenszemre néma: a még hibásan, személyként regisztrált fiókból csak akkor nyerhetünk ki információt, ha a "barátai" leszünk...