A napokban mindenki a tévékre és online közvetítésekre ragad, hogy miné leggyorsabban futó, minél magasabbra ugró, minél több gólt szerző honfitársaknak szurkoljon. Van, akinek még ez sem elég, és a közösségi oldalakat is "teleolimpiázza" - gyakran még maguk a sportolók is. De vajon milyen sorrendben állnak a dobogóra a webes szolgáltatások?
Az idei az első olyan Olimpia, amelyet tulajdonképpen már az is tökéletesen képes követni, aki sem tévét, sem valamilyen élő videóstreamet nem néz: elég csak frissíteni a közösségi oldalainkat, ismerőseink többsége szinte percről-percre közvetít. A ReadWriteWeb rangsorolta közösségi szolgáltatásokat aszerint, milyen szinten foglalkoznak az idei ötkarikás játékokkal.

Aranyérem: Twitter A ReadWriteWeb gyorsstatisztikái alapján a kék madaras mikroblog állhat a közösségi dobogó legmagasabb fokára. Valahol nem is meglepetés, hiszen a Twitter épp abban van igazán otthon, amire közösségi szinten a sportközvetítésekhez szükség van: rövid, pár mondatos üzenetecskékre és egy-egy gyorsan elkattintott fotóra.

A londoni esemény hivatalos Twitter csatornáját 1,5 millóan követik, az Olimpiai Szövetség tweetjeire 1,6 millióan irakoztak fel, a legnépszerűbb sportolónak pedig Usain Bolt számít 1,3 milliós táborral. A jamaikai futó részletesen ír londoni tevékenységeiről, de róla is rengetek tweet születik: 200 méteres győzelme idején 80 ezer fölött járt a TPM-számláló (Tweets Per Minute, azaz percenkénti tweetek).

Ezüstérem: Facebook Számszerűleg a Zuckerberg-birodalomban is nagy érdeklődés övezi a játékokat: a londoni rendezvény oldalát 1,5 millióan lájkolják, az Olimpiai Szövetség oldala azonban még nagyobb, 3,6 milliós népszerűségnek örvend. Facebookon is vannak aktívan postoló, képeket kattintgató sportolók, a legnépszerűbbek és legaktívabbak egyike például Kobe Bryant, amerikai kosaras.



A Facebook természetesen működési sajátosságaiból fakadóan máshogy közelíti meg az Olimpiát, leginkább ezért is került a második helyre. A Twitter olyan, mint a hőskori világversenyeken a rádiós közvetítés, a Facebook pedig inkább kissé megkésve, de több multimédiával, összefoglaló-szerű bejegyzéseket, háttérinformációkat közöl.

Bronzérem: Google+ A Google feltörekvő közösségi oldala bizony az Olimpiával kapcsolatban is nagyjából azokat az arányokat hozza, amiket a versenytársakhoz képest más téren is képvisel. Az olimpiai szövetség 940 ezres, a londoni rendezvény 780 ezres követői tábora jócskán elmarad az arany- és ezüstérmes szolgáltatások eredményeitől. Ugyan akad néhány olimpikonnak is nyilvános Google+ hírfala, ám a sztárok bizony nem itt gyülekeznek.

Hajrá, magyarok! A hazai internet szintén kifejezetten élénk az idei játékokkal kapcsolatban. A legfontosabb webes portálok (ahol összefoglalók és hírek mellett gyakran online közvetítéseket is lehet nézni) szinte naponta állnak le vagy lassulnak le a szerverek túlterheltsége miatt.


Ciki... de legalább megtudtuk, hogy a MOB valójában férfi.

Sok magyar tweetel az olimpiával kapcsolatban, és jó pár olimpikonunk használja aktívan a Facebookot is, például a hosszútávúszás aranyérmese, Risztov Éva. A Magyar Olimpiai Bizottság hivatalos oldala viszont szégyenszemre néma: a még hibásan, személyként regisztrált fiókból csak akkor nyerhetünk ki információt, ha a "barátai" leszünk...

Kitárta kapuit a közösségi média új csillaga
Aki nincs fent Facebookon, az pszichopata?
Baki baki hátán, avagy nem jó most Facebooknak lenni

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.