Tőzsdei történelme legnagyobb árfolyamát érte el a Facebook azt követően, hogy közzétette idei második negyedéves üzleti eredményeit. Mark Zuckerberg birodalma immár 1,7 milliárd embert számlál, és láthatóan nem akar tetőzni.
More, more, more...
A sok felhasználó sokat is tölt a cég alkalmazásain (Facebook, Messenger, Instagram), amit a vállalat köszönettel ki is használ a különböző reklámfelületek és szolgáltatások értékesítésére. A Facebook áprilistól június végéig 6,4 milliárd dollárt söpört be, ami az éves növekedés szempontjából megegyezik a rendkívül erősre sikerült elős negyedév dinamikájával. Előzetesen a piaci szakértők azt várták, hogy az év eleji lendületet nem sikerül teljes egészében átvinni mostanra, és jóval kevesebb, mindössze 6 milliárdos forgalmat prognosztizáltak.
De nem csak sok pénz érkezett a kasszába, hanem egy jó nagy kupac ott is maradt a végén tiszta nyereség formájában. A második negyedévben bő 2 milliárdot tett ki a nettó profit, ami közel háromszorosa az egy évvel ezelőtti teljesítménynek. Ahogy a bevételnél, úgy a nyereség esetében is sikerült bőségesen felülmúlni a szakértői várakozásokat.
A siker kulcsa a közösségi hálózatnál a mobil platform tökéletes kihasználásában rejlik. Kis túlzással szinte már csak ebből él a cég. A havonta aktív felhasználók közül majdnem egymilliárdan vannak olyanok, akik kizárólag mobil alkalmazáson keresztül használják a Facebookot. A naponta facebookozók között pedig júniusban fordult elő először, hogy a mobilt is használók tábora átlépte az egymilliárdot. Mivel a legaktívabbak köre jelenleg 1,1 milliárdra rúg, így a cég számára legfontosabb réteg tagjai között már csak elvétve találni olyat, aki csak hagyományos számítógépen lépne be az oldalra.
Ezt nem lehet bírni szuflával
Az év második felében várhatóan tényleg visszavesz kicsit a nyaktörő tempóból a cég, hiszen az előző év vége már nagyon erős bázist jelent. Egy év távlatában pedig az jelenthet majd problémát, hogy az élénk kereslet és a limitált hirdetési helyek kombinációja lefojtja a növekedési potenciált.
Persze a Facebooknak már számtalanszor (legutóbb például pont most) sikerült rácáfolnia az előzetesen aggodalmaskodókra. A vállalat láthatóan sokat tesz azért, hogy ennyire sikeres legyen, és folyamatosan keresi az újabbnál újabb kitörési pontokat, lehetőségeket. Most éppen a mesterséges intelligenciára építő botok és a videós tartalmak vannak terítéken. Utóbbi témában az élő közvetítések éppen az elmúlt negyedévben váltak világszerte elérhetővé, és a beszámolók szerint máris nagyot lendítettek az amúgy sem renyhe felhasználói aktivitáson.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak