Hamarosan Magyarországon is napirendre kerülhet a bevetésük a pénzügyi-biztosítási szektor call centereiben.

Miközben nálunk a munka ünnepének örültek az alkalmazottak országszerte, egy kaliforniai konferencián a Credit Suisse globális piacokért felelős vezérigazgatója, Brian Chin bejelentette, hogy húsz robotot telepítenek a call centereikbe kiváltandó az ügyfelek hívásait kezelő alkalmazottak munkáját – írta a Reuters. Persze ez önmagában nem lesz feltétlenül olcsóbb, mert programozókat viszont nagyobb számba kell alkalmaznia a banknak.

A lehetőség, igaz, egyelőre csak távlati tervként, de a múlt héten megrendezett CIO Hungaryn is téma volt a pénzügyi-biztosítási szektor informatikai vezető körében. (a konferenciáról itt és itt olvashat beszámolót.)

Lefeleznék a hívások számát

Chin a váltásról a kaliforniai Milken Institute gazdasági kutatóintézet éves konferenciáján beszélt. (A konferencián mintegy 3500 hallgató jelenkorunk legfontosabb kihívásairól hallhat előadásokat és beszélgetéseket.) A Credit Suisse-nél azzal számolnak, hogy a robotok bevetésével felére csökkenthető azoknak a hívásoknak a száma, melyhez valóban szükség van a call centerben ülő alkalmazottra.

Persze Chin azt sem tagadta, hogy a robotok csak az egyszerűbb kérdések megválaszolására lesznek alkalmasak. Bár a vezérigazgató túl sok technikai részletet nem árult el – és a 20 darab robot emlegetésével némileg zavarba is hozta a közönségét –, annyi kiderült, hogy a banknál alkalmazott technológia hasonlóan fog működni, mint az Amazon Alexája. Az egyszerűbb, például jogszabályokkal kapcsolatos kérdésekre például azonnal megadja a választ.

A változás hatása az alkalmazottakra olyan irányú lesz, amit már nagyon sokan megjósoltak. A létszám ugyan nem változik a Credit Suisse-nél, ám a képzetlenebb alkalmazottak mennek, helyükre viszont nagy számban érkeznek programozók.

Amint a svájci központú bank csinál, persze egyáltalán nem egyedi, sőt még csak nem is újdonság. Egy japán biztosítótársaság ennél szofisztikáltabb munkára is robotokat használ emberi munkaerő helyett: A Fukoku Mutual Life Insurance tavaly év végén jelentette be, 34 alkalmazottjának munkáját váltja ki az IBM Watson Explorer kognitív technológiájával.

Mindenki fejleszt, mindenki veszi

A szoftverrobotok, mint amiket a Credit Suisse-nél is alkalmaznak majd, nagy reménységei a piacnak, ennek megfelelően elképesztő befektetői pénzt vonzanak az utóbbi időben. Mint azzal a közelmúltban foglalkoztunk, a VB Profiles adatbázisa szerint a témában fejlesztő mintegy 200 startupba eddig több mint 23 milliárd dollárt fektettek.

Mivel az ilyen alkalmazások fejlődésének egyik nagyon fontos kulcsmomentuma a mesterséges intelligencia technológiák fejlődése volt. Ezen a piacon – a VentureBeat szerint – a nagyobb vállalatok (Google, Facebook, IBM, Intel, Microsoft és még hosszan sorolhatnánk), szinte minden olyan ötletet, projektet, startupot felvásárolnak, amiben akár csak egy pici lehetőséget is látnak, hogy felturbózhassák vele saját MI-fejlesztéseiket.

Cloud & big data

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.