Már a kezdeti jelek sem voltak bíztatóak, de a forgalmazás utáni pár hónap is jelezte: ezzel most alaposan mellélőtt az Amazon. A tavaly júniusban leleplezett, a kereskedelmi cég ügyfeleinek igényeire szabott, különleges, 3D hatású kezelőfelülettel ellátott androidos mobil meg sem közelítette a tabletek és az e-könyv olvasók sikereit, ezért mennie kell.
Minden szempontból melléfogás volt
A visszavonulás első jelei akkor mutatkoztak, amikor a Fire Phone termékoldaláról kiderült, hogy a mobil egyik verziója sincs nincs raktáron, illetve arra sincs utalás, hogy mikor várható új szállítmány. Ebből, illetve a Wall Street Journal riportjából az rajzolódott ki, hogy az Amazon sorra elbocsátja a Fire Phone-nal foglalkozó munkatársakat, és az a hír is járta, hogy teljes átszervezés előtt áll a cég hardveres stratégiája, amiben már nem jut szerep az alig több mint egy évet élt okostelefonnak.
A felfedezést követően az Amazon közleményt adott ki az ügyben, amiből kiderült, hogy a Fire Phone készletek augusztus végére valóban kifogytak az USA-ban és globálisan is, és a vállalat nem tervezi annak újra feltöltését. Hivatalosan, egyértelműen az Amazon tehát nem mondta ki, hogy a Fire Phone befejezte pályafutását, a jelek, a nyilatkozatok, valamint az utóbbi időben piacra dobott új termékek azt mutatják, hogy mégis erről van szó.
A nyitány után egy hónappal az elemző cégek mérései azt mutatták, hogy szinte nem is érzékelhető a mobil jelenléte a piacon, ami már előre jelezte, hogy elég komoly a gond. A következő lépés szeptemberben következett, amikor a 200 dolláros, szolgáltatói ár eltűnt és a vásárlók 99 centért, azaz gyakorlatilag ingyen vihették volna a telefont. Ez jelezte, hogy valószínűleg nullához konvergál a mobil iránti érdeklődés, ennek ellenére a kártyafüggetlen verzióért még mindig 449 dollárt kellet kifizetni.
Ingyen sem kellett
Az utolsó és már egyértelműen a készlet eltüntetését célzó intézkedés ezen a nyáron következett, amikor szerződés nélkül mindössze 60 dollárba került a Fire Phone, ami mellé hozzácsaptak még egy 1 éves, 99 dollár értékű Amazon Prime tagságot.
A bukásnak csak az egyik eleme volt az árképzés. Az sem kedvezett a terméknek, hogy a Verizon exkluzivitást kapott a forgalmazásra, ami csak hosszas időszak után szűnt meg. A másik problémát nemes egyszerűséggel az jelentette, hogy a telefon bűn rossz volt. A termékoldalon hatalmas mélységeket jártak meg az értékelések, ahol a mai napig az 1 csillagos vélemény vezet a maga 44 százalékával, 5 csillagot pedig a vásárlók 27 százaléka adott rá.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak