A gyenge kezdés elsősorban az exkluzív forgalmazási modellnek tudható be.

A világ egyik legnagyobb online kereskedőjének kínálatából sokáig hiányzott az az eszköz, amivel teljessé tehette volna hardver portfólióját. A Fire Phone megjelenésével ez a hiány is megszűnt, így Jeff Bezos cégének az összes létező platform (tablet, mobil, TV) rendelkezésére áll, hogy a termékeit, szolgáltatásait terjessze.

Nincs nagy lángolás

Ahogy az Amazon új termékei esetében lenni szokott, a különleges 3D hatású kezelőfelülettel ellátott mobil azonnal felkerült az oldalt toplistájának élére, de ennél többet nem agyon lehetett tudni arról, hogy a piaci környezetben hogyan teljesít a készülék. A Chitika Insight kutatóintézet azonban gondoskodott arról, hogy az Amazon vezetőségének egy kicsit feljebb szaladjon a pulzusa, mi pedig információkat kapjunk a Fire Phone kezdeti lépéseiről.

Amazon Fire Phone: mobil csatorna a szolgáltatásokhoz

Ezek pedig a kiadott tanulmány alapján egyelőre csak bizonytalan toporgások, mivel a megjelenést követő napokban az eladott készülékek csak nagyon kis nyomot hagytak a neten. A kutatás nem felhasználói számot mér, hanem népszerűséget, amit a cég a rendszerében lévő 350 000 weboldalon futó hirdetések millióinak megjelenítése alapján figyel. E szisztéma szerint a Fire Phone csak rendkívül kicsit, mindössze 0,02 százalékos jelenlétet tudott kimutatni a megjelenést követő első 20 napban.

Az elterjedés lassúsága a Chtikia Insight kutatói szerint egyértelműen az AT&T-vel kötött exkluzív forgalmazási modellel magyarázható. A Fire Phone szerződéssel, vagy anélkül is kizárólag az amerikai szolgáltatónál vásárolható meg egyelőre, de ez nem hogy elősegítené, sokkal inkább visszaveti az eladásokat.

Az exkluzivitás nem használ

Önmagában egy szám nem sokat ér, így a szakemberek közzétették a hasonló árfekvésű LG G3 eredményeit is: a koreai gyártó jelenlegi csúcsmodellje a forgalmazás megkezdése utáni első 20 napban 0,06 százalékos jelenlétet tudott felmutatni. A Samsung eggyel korábbi csúcsmodellje, a Galaxy S4 még ennél is jobb eredményeket produkált, mivel a piacra dobása utáni 11 nap alatt masszív 0,19 százalékos népszerűséget hozott össze a Chitikia rendszerében.

Az Amazon hagyományosan nem teszi közzé a pontos eredményeket a készülékei értékesítésével kapcsolatban, és nyilvánvalóan a kutatóintézet eredményei sem vehetők készpénznek, de legalább némi eligazítást ad, hogy hol tarthat most a Fire Phone.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.