A készülékek elvesztésétől vagy ellopásától félünk a legjobban. A fizikai sérülések kevésbé zavarnak, és a védőtokok árának többszörösét költjük javításokra – derül ki a Zagg felméréséből.

Elég jó esély van rá, hogy ezt Ön is karcos képernyőn olvassa: a mobil kiegészítőket gyártó ZAGG 2014-es Device Damage Study felmérése szerint az okostelefon-felhasználók 48 százaléka, míg a táblagép-tulajdonosok 27 százaléka jelenleg is sérült eszközt használ. A leggyakoribb károsodás a mobil eszközök testének (54 százalék) és kijelzőjének (52 százalék) karcolódása vagy törése, de sokan már a kijelzőt (32 százalék) és a készülék borítását (20 százalék) is legalább egyszer eltörték. Az ilyen jellegű rongálódás azonban csak a válaszadók 15 százalékát foglalkoztatja – a többség inkább amiatt aggódik, hogy elveszíti, esetleg ellopják tőle a telefont.

A borítás randa, de hasznos

Azok, akik már sikeresen megrongálták saját okostelefonjukat, a legtöbben (50 százalék) egyszerűen kiejtették kezükből a készüléket, kihullott a táskájukból, esetleg az autóból kiszállva csattant a betonon. A megkérdezettek negyede (26 százalék) a vízbe is beleejti, eláztatja vagy leönti az eszközt, 6 százalékuk állítólag már a vécébe is belepottyantotta. Ehhez képest a zsebben hordott kulcs vagy aprópénz mindössze a felhasználók 5 százalékánál karcolta össze a telefont – igaz, 18 százaléknak fogalma sincs róla, mi tette tönkre a mobilját.

A válaszadók 49 százaléka ilyenkor csak a fejét csóválja, és tovább használja az okostelefont, mintha mi sem történt volna. Tízből hárman (31 százalék) újat vásárolnak, amint lehetőségük van rá, néhányan pedig előveszik valamelyik korábban már nyugdíjazott készüléküket. Érdekes, hogy ugyanakkora arányban, 8-8 százalékban választák a szakszervizt, illetve az otthoni reparálást.

A fizikai sérüléseket követő javítások és cserék költsége átlagosan 144 dollár, ami nyilvánvalóan több, mint a megelőzést szolgáló tokok vagy más kiegészítők ára. Mondjuk a felmérést készítő ZAGG egyik legsikeresebb terméke éppen az Invisible Shield nevű képernyővédő, így azon sem kell megdöbbenni, hogy a kutatás alapján az emberek nagyjából fele karcos telefonnal mászkál, és ugyancsak az emberek fele használ védőborítást. (Érdekes lenne egy külön kimutatás a karcos védőborításokról.)

A tableteket jobban féltjük

A tabletfelhasználók a Device Damage Study eredményei szerint sokkal kényesebbek, náluk a lopás és a sérülés hasonló arányban okoz frusztrációt. Még beszédesebb adat, hogy 70 százalékuk saját bevallása szerint még sohasem rongálta meg semmilyen módon a táblagépét, és azok is kevesebben vannak, akik semmit sem tesznek egy-egy sérülés kijavítása érdekében.

Ugyanakkor az okostelefonoknál drágább eszközökről van szó, így a pórul jártak 69 százaléka a baleset után is kénytelen tovább használni készülékét, és mindössze 10 százalékuk gondol azonnal egy új tablet beszerzésére. Érdekes, hogy a javítások átlagban 118 dolláros költsége alacsonyabb, mint a telefonok esetében.

Konzumer tech

A befektetőket egyelőre nem győzték meg az Intel nagyszabású tervei

A csipgyártónál nagyon lelkesek a PC-eldások várható felfutása miatt, és nagy lehetőségeket látnak a GPU-k iránti óriási keresletben is, de a cég részvényeinek nem tett jót az első negyedéves veszteségek bejelentése.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.