Egy hazai elemzés szerint közel sem mindegy, hogy egy adott email-marketinges ügyféladatbázisban milyen arányban oszlanak meg a levelezőrendszerek szolgáltatói.

A magyar felhasználók között az ingyenes email-szolgáltatók részesedése eltér a nemzetközi trendektől, köszönhető a ma is igen erős magyar fejlesztésű szereplőknek. A Freemail az aktív felhasználók 33 százalékával rendelkezik, holtversenyben a 32 százalékos Gmaillel, míg a Citromail 15 százalékon áll – derül ki a MiniCRM 4 millió felhasználót vizsgáló, az év első három hónapját átfogó elemzéséből.

Más szolgáltató, más felhasználó

A kutatás a lemorzsolódási arányt is vizsgálta, ami a kutatás szerint legfeljebb 5-7 százalékos maximumnál nevezhető egészségesnek. Ezek az adatok egyértelműen a Google-nek kedveznek: a Citromail közel 30 százalékos lemorzsolódást mutat, ami nem csak a Freemail hasonló, ugyancsak jóval átlag feletti mérőszámánál magasabb, de a Gmail értékének nagyjából tizenhatszorosa.

A tanulmány készítői felhívják a figyelmet arra, hogy a statisztikákban vannak bizonyos torzító elemek is, melyeket az értékelésnél figyelembe kell venni. A lemorzsolódási statisztikákban nagy különbséget okoz például az, hogy Google Gmail fiókok nem szűnnek meg automatikusan, azokat csak a felhasználó tudja törölni. Ezért a felhasználók által elhagyott vagy elfelejtett e-mail címek is működőnek látszanak tanulmány statisztikáiban. Több nagy szolgáltató ellenben aktívan tisztítja felhasználói bázisát, és ennek jegyében több hónap inaktivitás után automatikusan törli a nem használt fiókokat.

Egyes szolgáltatók egyébként fellépnek az álfelhasználók ellen, például törlik a robotok által készített fiókokat. Így próbálják megakadályozni, hogy a lehető legkevesebb nem rendeltetésszerű felhasználó legyen a rendszerben.

forrás: MiniCRM Zrt.

Az elemzés a szolgáltatók piaci részesedésén és annak alakulásán túl az aktív mailcímmel rendelkező hírlevél-feliratkozók kattintási és vásárlási hajlandóságát is értékelte. Ennek alapján az aktív felhasználók körében nagyjából 15 százalékos átlagos kattintási arányt sikerült elérni, és ebben a tekintetben is a Gmail teljesített a legjobban. Az adatok azt az evidenciát is alátámasztják, hogy a Gmail-felhasználók a maguk 6 százalékos konverziós értékével (a kattintás utáni, a hirdető számára hasznos művelet, vásárlás, letöltés) ugyancsak köröket vernek a többiekre.

Itt azonban figyelembe kell venni a szolgáltatók eltérő adatvédelmi politikájának torzító hatását – hívják fel a figyelmet a tanulmány készítői. A Gmail fiókokban a megnyitási arány méréshez használt egyedi képek az adott e-mail minden megnyitásakor megnyílnak. Ugyanakkor vannak olyan szolgáltatók, melyeknél a felhasználók védelmében alapértelmezésként nem nyílnak meg az e-mailekbe ágyazott képek. Így a marketingüzenetet küldők nem minden esetben tudják mérni az e-mail megnyitásának tényét.

Emellett a piaci átlagnál szigorúbb, felhasználókat védő spamszűrő rendszerek szintén befolyásolják a statisztikákat.

Minden huszonhatodik bejön

A MiniCRM közleményéből kiderül, hogy az összes vizsgált hirdető 3,78 százalékos konverziós arányt produkált, vagyis az az email-marketing és hírlevelek, illetve az email-kampányok címzettjei közül százból négyen végeztek a feladó számára hasznos műveletet a kattintás után. Ez a szám magasabb az e-kereskedelemben keresőoptimalizálással és kattintásalapú hirdetésekkel átlagosan elérhető, már elfogadható 2 százaléknak, ugyanakkor a direkt összehasonlításnak ebben az esetben nem sok értelme van.

A Sanoma másként látja

A Sanoma Media Budapest Zrt. hivatalos közleményt adott ki a felméréssel kapcsolatban, melyben a felmérés megállapításait cáfolja. A közleményt változtatás nékül adjuk közre.

"Valótlant állított a MiniCRM

A MiniCRM által 2014. április 14-én kiadott „Gyakrabban vásárolnak a Gmail felhasználói” közlemény több valótlanságot is tartalmaz. A sajtóanyag szerint a MiniCRM a saját rendszere által kezelt email címekre alapozva készítette el a kutatását, mely így nem volt reprezentatív.

A CRM rendszerek általában ügyfeleik által gyűjtött email címeket kezelnek, akik médiavásárlással (nyereményjátékkal) és tranzakciókkal építenek adatbázist. Az arányok torzítását okozhatja, ha a médiavásárlás nem követi a piaci arányokat, és sokkal inkább reprezentálja azt, hol kapja meg olcsóbban a vásárló a felületet, ahonnan regisztráltakat tud gyűjteni. A kutatás során a MiniCRM által a Citromailre küldött anyagok nagy tömegű, többnyire kéretlen levelek voltak. Ezeket a Citromail szigorú szűrőrendszere, ami pont a szóban forgó kéretlen levelek áradatától védi meg a felhasználókat, nem engedett át, így a „kutatás” során ezeket a visszapattanó leveleket megszűnt postafiókként értelmezték.

A szigorú szűrőrendszer mellett a Citromail számára fontos, hogy hirdetőit minél jobb minőségben szolgálja ki, ezért az inaktív postafiókokat 90 nap elteltével törli, ezzel biztosítva azt, hogy csak aktív felhasználók legyenek a rendszerben. A Citromail szolgáltatását egyébként naponta közel 10 000 új regisztráló választja, és a postafiókok száma január-március között növekedést mutat. A magyar email-szolgáltató önmagában 2,2 millió postafiókot kezel, adatbázisát nem nyereményjátékkal építi, hanem valós igények mentén kínál minőségi email szolgáltatást.

A MiniCRM kutatásának hitelessége a konverziós értékek tekintetében is megkérdőjelezhető. Mivel a konverziós értékek mérése általában az ügyfél (webshop) oldalán valósul meg, ezért kérdéses, honnan származnak a kutatási adatok. A konverziós adat nagymértékben attól függ, hogy milyen intelligens megoldással célozzuk a hirdetéseket, illetve a landing page paraméterei milyenek.

A Citromail 2014. első negyedévévi kikattintási aránya 23%-os volt, messze magasabb, mint ami a MiniCRM közleményében szerepelt.

A felhasználók alapvetően a Citromail két előnyét emelik ki. Az egyik a biztonság, mivel – ellentétben a nemzetközi trendekkel, ahol a reklámok célzását így oldják meg – a Citromail nem olvas bele a levelekbe, a másik pedig az egyszerű használat. A Citromail használata ingyenes, ezért reklámokból tartja fent magát; nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy olyan ajánlatok juthassanak csak el a felhasználókhoz, amelyeket nem érzékelnek reklámnak, azaz az üzenet érdekli az olvasót."

Közösség & HR

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.