Annak örülnek a legjobban, hogy a felhőszolgáltatások már teljes erejükben virítanak.
Hirdetés
 

A felhős bevételek adják a cég összes bevételeinek 13 százalékát, de még mindig az új licencek értékesítése, illetve a frissítés és terméktámogatás a legnagyobb bevételi forrása az Oracle-nek. Ahogy Safra Catz vezérigazgató fogalmazott az elemzői híváson, a cég által végrehajtott fordulat már egyértelműen mutatja az erejét.

A harmadik negyedév teljes bevétele 9,2 milliárd dollár volt, ami éves alapon 2 százalék növekedést jelent (az árfolyamhatás kiszűrésével egyébként 3 százalék a plusz). A nettó profit 5 százalékkal nőtt, így meghaladta a 2,2 milliárd dollárt.

A részletekben nem sok meglepetés volt. Ahogy mindenki várta – és az Oracle is tervezte –, az új szoftverlicencek értékesítése csökkent. Igaz, a mértéke elég húzós:éves összevetésben 16 százalékkal hozott, 1,4 milliárdot a tavalyi 1,7 milliárddal szemben. Ezt némileg ellensúlyozott a licencfrissítések és a támogatás bevételeinek növekedése. A tavaly harmadik negyedévben ezt utóbbi közel 4,7 milliárd dollárt hozott, míg idén 100 millió dollárral többet, ami 2 százalékos növekedést jelent.

Jelentős, 9 százalékos a csökkenés hardverfronton. Az értékesítés mínusz 14 százalékkal, a támogatás mínusz 4 százalékkal zárta a negyedévet éves összevetésben, azaz a teljes hardverüzlet összességében a tavalyi 1,1 milliárdot meghaladó bevételhez képest idén csak 1 milliárd dollárt hozott.

Ami az egyes üzletágak részesedését illeti, a hardver helyet cserélt a felhővel: egy éve még a hardver adta az összbevétel 13 százalékát, míg a felhő még csak 8-at. Idén viszont a felhő 13 százaléka áll szemben a hardveres üzlet 11 százalékos részarányával.

 
Oracle 2017 Q3 - szoftver vs felhő
Create column charts


Ennél azonban sokkal fontosabb egy másik fordulat, melyet Safra Catz a következő pénzügyi évre jósol: a vállalat akkorra várja, hogy a felhős bevételek összességében többet fognak hozni, mint az új licencek értékesítése. És ez az, ami most igazán számít.

Már érezhető a NetSuite-hatás

A felhős üzlet ismét nagyot nőtt: az együtt számolt SaaS és PaaS 73 százalékkal, az IaaS pedig 17 százalékkal bővült. Előbbi 580 millióról 1 milliárd fölé, utóbbi 152 millióról 178 millió dollárra nőtt. A teljes felhős üzlet így összességében 62 százalék növekedést tudott felmutatni. A vállalat több mint 1100 új SaaS-ügyféllel gyarapodott, és közülük 210-en PaaS-t is vásároltak mellé.

Larry Ellison azonban most sem aprózta el a nagy célokat: azt ígérte, hogy hamarosan az infrastruktúraszolgáltatás lesz az Oracle legnagyobb felhős üzlete. Magyarázata szerint az Oracle most már olyan helyzetben van, hogy segíthet ügyfeleinek adatbázisaikat Oracle-felhőbe vinni. És ezzel ismét megerősítette azt, hogy ezen a téren a legnagyobbakkal, elsősorban az Amazonnal kívánnak versenybe szállni.

 
Oracle 2016-17 Q3 - Cloud-bevételek
Create column charts


A felhős bevételeknél a növekményt csak részben hozta az organikus bővülés, a másik fontos tényező, hogy ez volt az első olyan negyedév, amelybe már beleszámolták a tavaly nyáron felvásárolt NetSuite-et. A 9,3 milliárdos felvásárlást sok elemző problémásnak érezte, de az Oracle-részvényesek ennek ellenére láthatólag nem pártoltak el a vállalattól.

A NetSuite-nek a hozadéka azért sem elhanyagolható, mert a felvásárolt cég épp abban a kkv-s körben erős, ahol az Oracle szinte nincs is jelen. Sőt a Garner a felvásárláskor még azt is a véleményt is megkockáztatta, hogy a NetSuite porfóliójával az Oracle az ERP-piacon a korábbinál sokkal kiegyensúlyozottabb versenyt vívhat az SAP-val.

Mark Hurd ezzel kapcsolatban konkrét adattal is szolgált: a felhős ERP-bevételek 280 százalékkal bővültek, és ennek a legfőbb forrása a NetSuite volt. De az ERP egyébként is szépen bővül, a NetSUite-ügyfeleket leszámítva is több mint 560 új ügyfelet szerzett a vállalat. Az új ügyfelek fele ráadásul még soha nem vett ERP-t az Oracle-től.

Az IaaS szegmens bruttó árrése egyelőre 30 százalék, ami nem igazán jó, sőt Catz további csökkenést vár a következő néhány negyedévben a magas beruházásigény miatt. Utána azonban gyorsan javul majd ez a mutató.

Cloud & big data

Játszik a GTA V-tel? Lehet, hogy közben ön is bitcoint bányászott

Egy mod segítségével juttattak nem kívánt állományokat GTA V-öt futtató gépekre, hogy azok kriptovalutát bányásszanak a támadóknak.
 
Hirdetés

Megújult a First Class csomag – uniós adatroaming akár 70 gigabájtig

A változtatásokkal az elsősorban üzleti ügyfelek igényeire szabott ajánlat még rugalmasabb, miközben a prémium jellege is megmarad.

A technológiai fejlődés jó, csak épp még az adatvédelmi kockázatok is nőnek vele. A vállalatoknak pedig ezzel kell valamit kezdeni a változó adatkezelési szabályozás miatt. Összegyűjtöttük, mire kell figyelni.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

A CISPE adatvédelmi magatartási kódex szerint szolgáltat az Aruba

Az Aruba Cloud minden felhőszolgáltatása megfelel azoknak az előírásoknak, amelyeket az európai felhőinfrastruktúra-szolgáltatók szakmai szövetsége adatvédelmi magatartási kódexében rögzített.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.