Az allas.hu új metodikával igyekszik összehozni az állást ajánlókat és az álláskeresőket.
Hirdetés
 

Az idén elindított allas.hu állásportál arra a kihívásra próbál válszokat adni, hogy manapság a korábbiaknál sokkal kevésbé körülhatárolhatók a pozíciók, és sokkal inkább a képesség, tudás, hozzáállás számít egy munkahely betöltésénél, mint a megfelelő rubrikák kitöltése. Emiatt a hazai álláspiacon is gyakori, hogy a munkaadók nem találnak maguknak alkalmas jelölte, és a munkakeresők sem jutnak számukra megfelelő álláshoz.

Az Inforádió beszámolója alapján a startup közel egymilliárd forintos befektetéssel jött létre. Kisebbségi tulajdonrésze a menedzsmentnél van, a többségi tulajdonos pedig a Tőkepartner Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.

Nem könnyű sem a munkakeresőnek, sem a HR-esnek

Az új szolgáltatásról szóló közlemény a forrás megjelölése nélkül "friss statisztikákat" idéz, amelyek szerint ma Magyarországon ötvenezernél is több betöltetlen állás van, eközben viszont átlagosan 18 hónapba kerül, hogy valaki új munkát találjon. Ez állítólag évek óta a legrosszabb eredmény, a fiatalok külföldre áramlása pedig még tovább csökkenti a megfelelő képzettséggel rendelkező munkavállalók számát.

Az állásportál adatai alapján a hasonló oldalakon 100 látogatásra jut 7-10 konkrét jelentkezés. Ezek közül a többség ráadásul nem is tekinthető releváns jelentkezésnek: a hirdetőknek gyakran 5-600 pályázó közül kell megtalálniuk a legalkalmasabbat a strukturálatlan adatok között kutatva, hogy rábukkanjanak a jelöltek érdemlegesnek tekinthető 2 százalékára.

Az allas.hu az Inforádiónak nyilatkozó vezetője szerint mindez sok esetben azt eredményezi, hogy a HR-esek egyszerűen képtelenek végigrágni magukat ennyi önéletrajzon. Így jellemzően csak alegelőször beérkező néhány tucatból választanak ki egy-két megfelelőt, akiket rögtön be is hívnak – könnyű azonban elképzelni, hogy a cég ideális jelöltje nem mindig az első 50, inkább az utána következő 550 pályázat között lapul majd.

Nem tilos a CV, de senkit sem érdekel túlságosan

A hazai munkaerőhiányt egyre többen már a termelést is korlátozó tényezőnek tartják. A munka és a megfelelő szakember viszont nem könnyen talál egymásra, főleg, hogy a túlkereslet miatt az állással bírók is folyamatosan tovább keresgélnek. Az allas.hu mögött az az elképzelés áll, hogy az önéletrajzokra épülő álláskeresésben éppen a legfontosabb képességek és készségek nem kapnak hangsúlyt.

Az új állásportál a megváltozott munkalehetőségekre és munkahelyi igényekre próbál építeni, átlépve a CV-kben használt és a pályázó valódi tudását csak körvonalakban bemutató paneleket. Az allas.hu kategóriákat is nélkülöző rendszerében az álláskereső valós képességeit töltheti fel, amely ennek alapján százalékosan is kiértékeli a számára egy adott állásajánlat relevanciaszintjét.

A szolgáltatás munkaadói oldalról ugyanígy működik: a cégek az adott pozíciókhoz egy elvárt "skillsetet" rendelnek, amelyekről hasonló százalékos megfeleltetés alapján dönti el a háttérben működő algoritmus, hogy mennyire passzolnak egy-egy álláskereső saját maga által megadott képességeihez. Az oldalon mindennek megfelelően az önéletrajz is elveszti a jelentőségét, a pályázók elvileg közvetlenül összehasonlíthatóvá válnak.

Mindenhol a világon az új módszereket keresik

A legmagasabban jegyzett, állásközvetítő szolgáltatásokat üzemeltető startupok az allas.hu-hoz hasonlóan olyan paraméterek szerint igyekeznek szűrni és párosítani a jelentkezőket az ajánlatokkal, amelyek lehetőleg tényleg a megfelelő embert irányítják a megfelelő helyre. Ilyen például a közösségi médiából való meglepően mély adatgyűjtés, ami akár még a GitHub-os közzétételeket is számon tartja.

Létezik olyan megoldás is, ahol az álláskeresők a majdani fizetésük terhére ártághatják magukat az oldal több ezer rövid oktatóvideóján, a megtekintett kurzusok pedig értelemszerűen megjelennek a profiljukban is. Máshol egyszerűen megfordítják az állásportálok logikáját, és az álláskeresőknek biztosítják az ingyenes "önmarketing" lehetőségét, a munkaadók pedig válogathatnak maguknak az aktuális kínálatból.

Mások a részmunkaidős vagy megbízásos állásokra koncentrálnak, és olyan alkalmazást építenek, amely saját üzenetküldő és online fizetési platformot is kínál a munkaerő után kutató kis- és közepes vállalkozásoknak, sápot szedve minden megállapodás után. Létezik az allas.hu-hoz hasonló, százalékos értékelő rendszer is, amely azt méri, hogy egy adott pályázó mennyire "rezonál" a már meglévő csapat tagjaival, ilyen szempontból könnítve meg a HR dolgát – ezt nem csak a kis cégek, de a Coca-Colához hasonló nagyvállalatok is próbálgatják, utóbbiak már a munkacsoportok teljesítményének mérésére.

Közösség & HR

Képzeljen el egy országot, ahol két emberre jut egy megfigyelőkamera

De nem is kell elképzelni: Kína hamarosan ilyen lesz. Már most is közel 170 millió kamera figyeli az embereket a távol-keleti országban.
 
A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.