A fiatalok között is vezetünk, de még a 65 év feletti korosztályunk is hálózatfüggő. A vállalkozásaink viszont már kevésbé.

Mit csinálnak az uniós polgárok és a cégek az online világban? – erről készített friss felmérést az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat.  A 2016-os adatok alapján összeállított statisztikából kiderül, hogy az EU területén élők a legnagyobb arányban (86 százalékban) levelezésre használja az internetet, négyötödük információt keres rajta, de híreket is már legalább a 70 százalékuk a világhálón olvas,. Aközösségi hálózatokba eddig 63 százalékuk kapcsolódott be.

Szinte alig van olyan hazai fiatal, aki ne lenne ott valamelyik közösségi oldalon

Ami az elmúlt öt évet illeti, a legnagyobb arányban, 10-10 százalékponttal az internetes hang- és videohívások, illetve a közösségi oldalak használata nőtt, az előbbi a 2011-es 29 százalékról 39 százalékra, az utóbbi pedig 53-ról 63 százalékra.
Ugyanakkor meglehetősen nagyok a szórások az egyes tagországok között.

Az Eurostat összesítése szerint az online hang- és videohívás a bolgárok körében a legnépszerűbb (80 százalék), míg a közösségi média használata Magyarországon a legelterjedtebb, ahol a 16-74 éves korosztály 83 százaléka tartozik valamilyen közösségi oldalhoz. Minket szorosan még Málta és Belgium követ 82, illetve 80 százalékkal.
 


forrás: Eurostat

 

A közösségi hálózatok használatban még ennél is jobban állunk, ha a fiatal korosztályt, a 16-24 éveseket nézzük. A 88 százalékos uniós átlag sem megvetendő, de miközben a francia fiataloknak „csak” a 77 százaléka, a szlovénoknak pedig a 80 sszázaléka lóg a közösségi hálókon, addig a belgák , a dánok és a magyarok 97 százaléka követi rendszeresen a közösségi oldalakat.

Már a legfelső korosztály, a 65 év felettiek is kezdenek ráérezni ennek az ízére: uniós szinten nagyjából az egyharmaduk kapcsolódik valamilyek közösségi hálózathoz. A tagállamok többségénél ez az arány nem éri el az 50 százalékot, kivéve Belgiumot (56 százalék), Magyarországot (55 százalék) és Máltát (51 százalék).   

Észak-Európában a legnépszerűbb a netes bankolás

Ami a többi online aktivitást illeti, az internetbankolás Finországban a legnépszerűbb, a finnek 92 százaléka él már ezzel a lehetőséggel, de ott vannak szorosan a nyomukban a dánok és a hollandok is 91-91 százalékkal. Hírekről pedig a leginkább a litvánok (93 százalék) és a horvátok (91 százalék) tájékozódnak az interneten.

A korosztályi különbségek a többi tevékenységben is megmutatkoznak. A 16-24 évesek a közösségi média mellett leginkább a videomegosztó szolgáltatásokat használják (83 százalék), vagy zenét hallgatnak (80 százalék). A 65-74 éves korosztály ezzel szemben leginkább híreket olvas (64 százalék) és egészségügyi információkat keres (59 százalék) .

Az uniós vállalkozások is egyre jobban növelik internetes jelenlétüket, a többségüknek van már weboldala, használja a közösségi médiát és a célzott reklámokat. Magyarországot ezekkel kapcsolatban már nem sorolják az élbolyhoz.
 


forrás: Eurostat


Az internet-hozzáféréssel rendelkező cégek négyötödének volt már tavaly weblapja, szemben a 2010-ben mért 71 százalékkal. A weboldal fontosságát leginkább Finnországban ismerték fel, az ottani cégek 95, Dániában 93, Svédországban és Németországban a 91-91 százaléka rendelkezik már vele.

A nagyvállalatok már nem élhetnek weboldal nélkül

Nem mindegy a vállalatméret sem. Uniós szinten a nagyvállalatok 95 százalékának van saját, publikus online felülete, szemben a kis- és középvállalkozásokra jellemző 79 százalékkal. Ami az egyes ágazatokat illeti, a szállásiparban már a cégek 96 százalékának van weboldala, míg a közlekedés és raktározás vállalkozásainak a kétharmada látja ezt szükségesnek.

A weboldalt használó cégek legnagyobb része (72 százaléka) a termékkatalógusok és árlisták közlésére használja az internetes felületet, 35 százalékuk állásajánlatait teszi ki rá, míg nagyjából az egynegyedük teszi lehetővé az online rendelést vagy foglalást. A megrendelések nyomon követésére viszont alig több mint az egytizedükén van lehetőség.

Az üzleti információk továbbítására, marketing és promóciós célokra is beváltak a közösségimédia-oldalak. Az internet-hozzáféréssel rendelkező vállalkozások 46 százaléka jelezte 2016-ban, hogy legalább ilyen csatornát igénybe vett hasonló célokra. A legnépszerűbb felület a Facebook, a LinkedIn és a Xing volt, ezeket az internettel rendelkezők 43 százaléka használja, míg a multimédiás tartalom megosztó weboldalakat, mint amilyen a YouTube, a Flickr, vagy a Picasa, 15 százalékuk, a Twitterhez hasonló blogokat, mikroblogokat a 14 százalékuk veszi igénybe.

Feljövőben a netes reklámozás

A tagországok közül közösségi hálón legnagyobb arányban a máltai cégek jelennek meg, multimédiás oldalakat a holland vállalkozások 27 százaléka használ, míg a britek 39 százaléka mikroblogol.

A közösségi média felületeken 79 százalékban a saját cégüket és vagy a terméküket reklámozzák a cégek,  de 52 százalékuknál már kérdezhetnek és választ is kapnak az ügyfelek, több mint az egyharmaduk pedig az állásait is közösségimédia-környezetben jeleníti meg.

Internetes reklámot az EU üzleti vállalkozásainak valamivel több mint az egynegyede használ, főleg a termékek és szolgáltatások népszerűsítésére. Az internetes reklámozás a legnépszerűbb Máltán, ahol a vállalkozások 47, Svédországban, 42 és Dániában 40 százaléka él ezzel a lehetőséggel.

Közösség & HR

Ők most a világ technológiai vezetői

Az IT világ száz legbefolyásosabb vállalatának csúcsán történt némi változás, de azért az igazán nagy nevek továbbra is vezető pozícióban maradtak.
 
Hirdetés

Nagy kihívás blockchain szakértőt találni, pedig már van rá igény

Ha kell, projekt alapon, ha kell, klasszikus fejvadász módjára közvetíti az itthon is nagy számban keresett informatikai szakértőket a Bluebird International Zrt.

Hogyan alakítják át a munkaerőpiacon bekövetkezett változások a HR-cégek tevékenységét? Milyen új eszközök és módszerek jelennek meg a fejvadászatban?

a melléklet támogatója a Bluebird

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.