Az online kiskereskedelmi forgalom és azon belül a mobil eszközökön végrehajtott tranzakciók erőteljes növekedésére számít Magyarországon a PayPal. A fizetési megoldásai miatt közvetlenül érintett szolgáltató régiós kutatásából az is kiderült, itthon egész jó barátságban vagyunk az új technológiai eszközökkel.
40 százalékos ütemben
A cég felmérése szerint mobil eszközökön keresztül 2012-ben 7,5 milliárd forintot költöttek Magyarországon, miközben idén már 14, jövőre pedig évi 20 milliárd forintos forgalom várható. Ez nagyjából 40 százalékos éves növekedési ütemnek felel meg, ami az alacsony bázist figyelembe véve is komoly növekedést jelent.
Összehasonlítva a fenti számokat a teljes hazai e-kereskedelemmel azt látni, hogy míg a 2012-ben elért 177 milliárdhoz képest a mobil kereskedelem akkor alig 4 százalékkal vette ki a részét, addig az idén valószínűleg 240-250 milliárdot elérő elektronikus kiskereskedelmi forgalom 5,5-6 százalékát adhatják az érintőképernyős vásárlások.
Okosan vásárlunk
Magyarországon jelenleg már minden tizedik online fizetés okostelefonról történik, és minden harmincadik táblagépről. A felmérés adatai szerint ezekkel az arányokkal hazánk első helyen áll a régióban a mobilos fizetéseket tekintve. Lengyelországban például az online fizetések 8 százaléka történik okostelefonról és 3 százaléka táblagépről, Csehországban pedig 7 százalék, illetve 2 százalék az arány.
Ez azért is érdekes, mert egy néhány hónappal ezelőtt publikált másik tanulmány arra jutott, hogy a magyaroknál sokkal aktívabban látogatják a webshopokat például a lengyelek, míg Csehországban az e-kereskedelem volumene tavaly több mint kétszerese volt a magyarországinak. A PayPal adatait egyértelműen megerősiti viszont az eNET felmérése, amelyből kiderült, hogy hazai okostelefon-tulajdonosok egyre erőteljesebben használják vásárlásra is készüléküket.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak