Közép-Kelet-Európa mindenhol dinamikusan bővül az internetes kereskedelem piaca. A Gemius összehasonlította a visegrádi országokat.

A visegrádi négyek e-kereskedelmét vizsgálta egyik legfrissebb kutatásában a Gemius. A nemzetközi piackutató cég nyár végi felmérésében annak járt utána, hogy mennyien látogatják az e-boltokat, online aukciós oldalakat, ár-összehasonlító honlapokat, csoportos vásárlási oldalakat Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában.

Magyarország a visegrádi végeken

Az összehasonlításból kiderült, hogy az e-kereskedelem iránt a visegrádi országok közül Lengyelországban a legnagyobb az érdeklődés. Az ottani netezők több mint 80 százaléka látogatott már el valamilyen online kereskedelmi weboldalra. Magyarországon viszont ez csak a netezők mintegy 40 százalékára igaz. Ezzel az eredménnyel a négyek listáján az utolsó helyen vagyunk.

"Igencsak eltérőek az internetezési szokások az egyes országokban, így noha a kereskedelmi célú weboldalak látogatottsága is fontos mutató, de nem feltétlenül egyezik meg az adott ország tényleges e-kereskedelmével" – mondta el a Bitportnak Kis Gergely, az internetes kereskedelmet hamarosan régió szinten is mélyebben monitorozó eNET partnere. A látogatottságot tekintve a vizsgált országok közötti eltéréseket saját eddigi felméréseik is visszaigazolják. A visegrádi országok közül az internetes vásárlás Lengyelország mellett Csehországban is jóval népszerűbb, mint nálunk. Ugyanakkor a térségben mindenhol jelentősen bővül a vásárlói kör, illetve a vásárlások volumene. A csehországi kiskereskedelmi forgalom az előzetes becslések alapján megközelítőleg két-háromszorosa lehet a magyarországinak. Itthon az eNET 2013-ra 208 milliárd forintra becsüli a webes kiskereskedelmi forgalmat – mondta lapunknak a kutató.

Robbanás előtt a régiós e-kereskedelem

A Magyarország helyzetével kapcsolatos okokat Németh Norbert, a Tchibo e-commerce üzletágának vezetője, részben azzal magyarázza, hogy hazánkban később indult be az e-kereskedelem, mint a másik három visegrádi országban. "Elég, ha magunkra gondolunk, a Tchibo webáruháza hazánkban a legfiatalabb a többi Tchibo országhoz képest. Emellett elmondható Lengyelország a nagy mérete miatt vonzó a nagy szereplők, páldául az Amazon, a Zalando vagy a Groupon számára, amelyek egyelőre nincsenek jelen nálunk. Csehországban nagyjából tízszer, Szlovákiában pedig kétszer annyi a webáruház van, mint Magyarországon. Egész Kelet-Európára igaz, hogy az e-kereskedelem robbanás előtt áll, mert a sok esetben most még nézelődő internetezők egyre nagyobb számban válnak vásárlóvá" – fűzte hozzá Németh.

A napokban nyilvánosságra került Gemius elemzés kitért a korcsoportok szerinti megoszlásra is. Ennek alapján kiderül, hogy Csehországban és Szlovákiában, a webshoppingolok negyede a legfiatalabb, 12-24 éves korosztályból kerül ki. A felmérésből az is kiderült, hogy az idősebb 55 év feletti korosztály körében Magyarországon a legnépszerűbb webes kirakatnézegetés, az itteni netezők 16 százaléka tartozik ebbe a korcsoportba.

Mobilitás

Az idősebb hazai netezők is fekete öves facebookozók lettek

Egy friss kutatás szerint Mark Zuckerberg hálózata már az 55 évnél idősebb korosztály életében is fontosabb, mint a televízió. A szeniorok online aktivitásában ugyanakkor nagy a nemek közti különbség.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.