A OnePlus One a Nexus 5-nél is olcsóbban kínál kimagasló teljesítményt. És ezt így hogy?

Az "És ezt így hogy?" kérdés nagyon is helyénvaló, még ha borsódzik is tőle a hátunk, hiszen a Samsung, a HTC vagy az Apple csúcskészülékeinek nyitóára rendszerint 200-250 ezer forint körül mozog. A tegnap bejelentett OnePlus One készülék azonban még a Nexus sorozat legutóbbi tagjánál is kevesebbért, 270 és 300 euróért, azaz átszámítva 83-92 ezer forintnak megfelelő összegért lesz megvásárolható.

Alig fél év alatt kész az új világverő mobil

A mindössze pár hónapja alapított OnePlus nem egy összetákolt, olcsó alapanyagokból építkező készüléket próbál eladni ennyiért, de a kezelőfelület sem a kínai fejlesztésű készülékekre jellemző, színes-szagos világot próbálja ráerőltetni a vásárlóra. A OnePlus One full HD felbontású, 5,5 colos kijelzőt kapott, ami alá a legerősebb rendszert pakolták be egy Qualcomm Snapdragon 801-es platform képében, ami mellé még odatettek 3 GB RAM-ot is.

Az árat leszámítva ez még nem lenne olyan különleges, az viszont már az, hogy a készítők a CyanogenMod csapatával szorosan együttműködve alakították ki a készülék szoftveres alapjait, vagyis a mobil egy Android 4.4-re támaszkodó, egyedi, flat dizájnnal ellátott ROM-ot kapott, aminek a kinézete egyébként szabadon változtatható az előre telepített témáknak köszönhetően. Adott tehát egy modern, az eredeti Android képességein messze túlmutató, brutál akkuval (3100 mAh) ellátott, alumíniumból megépített, ezért rendkívül könnyű, a Sony 13 megapixeles kameráját használó készülék, ami harmad annyiba kerül, mint a nagy gyártók hasonló képességű modelljei.

Hol itt az átverés, vetődhet fel a második jogos kérdés, aminek megválaszolásához elég csak 2013 decemberéig visszamenni az időben. Ekkor mondott fel az Oppo mobilgyártó elnökhelyettese, Peter Lau és vágott bele a OnePlus nevű vállalkozás felépítésébe. Lau már az Oppo idejében is próbálkozott egy CyanogenMod alapú készülékkel, de nem volt maradéktalanul elégedett a végeredménnyel, így a kimaradt lehetőségeket a tegnap bejelentett OnePlus One képében próbálja bepótolni.

Közösségépítés, nyugati fókusz

Az alapstratégia nagyjából ugyanaz, mint az előző cégnél, vagy a másik nagy kínai riválisnál, a Xiaominál: a készülék tervezése során folyamatosan kikérték a közösség véleményét, amivel együtt jár az is, hogy a vezetőség rendkívül nagy súlyt fektet a rajongók kezelésére és gondozására. Ennek is meg vannak a maga veszélyei, ami rögtön felszínre is került: a fórumozók felháborodva olvasták a cég fejére, hogy többségük ugyan az 5 colos kijelzőméretre szavazott, a végleges termék mégis egy 5,5”-os panelt kapott.

OnePlus One: az első hullámban feketében és fehérben érkezik, később speciális hátlapokat is lehet rendelni hozzá

A OnePlus az említett konkurenciával ellentétben egyértelműen a nyugati piacra összpontosít, aminek egyik jele az itt jól ismert és kedvelt CyanogenMod használata, valamint az, hogy az értékesítés első körében több európai ország (pl. Ausztria, Belgium, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország), Kanada és az USA is szerepel. Még a Nexus 4 idejében bebizonyosodott, hogy ha egy jó képességű mobilt a piaci árnál jóval olcsóbban dobnak piacra, akkor az nagyon gyorsan hiányhoz fog vezetni. A OnePlus is tisztában van ezzel, ezért egy különleges, meghívásos alapú értékesítést tervez, amiről egyelőre senki sem tudja pontosan, hogy miként fog működni.

Van egy meghívód?

A gyártó oldalán található információk szerint kétféle stratégia van egy termék bevezetésekor. Vagy próbálják utolérni a vásárlók megrendeléseit, vagy pedig egyszerre legyártanak egy nagyobb mennyiséget, és azt próbálják értékesíteni. Mindkettőnek meg vannak a maga veszélyei, ezért a OnePlus úgy döntött, hogy eleinte csak az juthat hozzá egy mobilhoz, ha olyan valaki hívja meg a vásárlói körbe, aki már sikeresen vásárolt egyet a OnePlus One-ból. A cég ezzel próbálja kezelhető keretek között tartani a vélhetően hatalmas érdeklődést, viszont garantálja azt, hogy ha valaki regisztrált a OnePlus rendszerébe és van egy meghívója, akkor minden várakozás nélkül megveheti a OnePlus One-t.

Az első vásárlók kiválasztását maga a gyártó végzi úgy, hogy a leghűségesebb támogatók, fórumozók közül választanak ki párat, de hozzá lehet jutni meghívókhoz a FB-on, vagy Twitteren közzétett játékokon való részvétellel is. A rendszer életképességével  kapcsolatban még maguk a rajongók is szkeptikusak, a gyártó azonban azt állítja, hogy a meghívók egyre gyorsuló tempóban kerülnek ki és így egyre többen juthatnak hozzá a mobilokhoz. A 16 és 64 gigás háttértárral ellátott készülékek gyártását minden bizonnyal az Oppo ideje alatt kiépített kapcsolatokon, beszállítókon keresztül végezteti Lau, így lehetséges az, hogy ilyen rövid időn belül egy komplett készülék összeálljon.

Konzumer tech

Megint hirdetésben froclizza a Samsung az Apple-t

A dél-koreai óriásnál szinte már tradíció, hogy reklámok formájában mutatnak rá legfőbb riválisuk egy-egy gyenge pontjára.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.