Amikor tavaly szeptemberben az Apple a két új iPhone mellett útnak indította a mobilfizetési szolgáltatását, már érezni lehetett, hogy nagy hatása lesz a piacra. Az azóta eltelt idő ezt tökéletesen alátámasztotta, hiszen a Samsung és maga a Google is kirukkolt a saját „Pay” megoldásával, így megindult a nagy fegyverkezési verseny a szűkebb és tágabb értelemben vett mobilfizetési piacon.
Elsöprő siker az az óra tulajoknál
Az Apple lépéselőnyben várja a többiek termékeit, sőt a lehetőségek kibővültek az időközben megjelent Apple Watch személyében. Az óra még természetesebbé, könnyebbé teszi a vásárlást, amit eddig csak sejthettünk, de a Wristly friss kutatása ezt egyértelművé is teszi. A kifejezetten az Apple Watch felhasználóit szondázó kutatócég egy 1000 fős csoport válaszai alapján arra jutott, hogy a Watch tulajdonosok 80 százaléka aktívan használja az Apple Pay-t, és aki nem, az is szeretné.
Nagyon kevesen utasítják el élből az Apple Pay-t
A meglepően magas érték azért is érdekes, mert az USA-ban végzett, az Apple Pay használattal kapcsolatos egyéb kutatások azt mutatták, hogy az iPhone 6 tulajdonosok 15-20 százaléka él ezzel a fizetési lehetőséggel. A Wristly számai viszont arról beszélnek, hogy a Watch használóinak 19 százaléka az órával próbálta ki elsőként a Pay-t. A másik érdekes megállapítása az volt a felmérésnek, hogy az órával fizetők túlnyomó többségben konkrétan az üzletek termináljainál választják ezt a lehetőséget, szemben az Apple Pay-re jellemző általános szokásokkal, ahol az alkalmazáson belüli tranzakciók fordulnak elő inkább.
A 80 százaléknál is izgalmasabb lehet a megkérdezettek azon 20%-a, akik valamilyen oknál fogva még nem próbálták ki az órával való fizetést. Itt a többség (29%) egyszerűen csak abban látja a problémát, hogy a bankjuk még támogatja ezt a fizetési módot, vagy nem biztos benne, hogy mely üzletekben fogadják el (19%) az Apple Pay-t. A szóban forgó sokaságnak csak 5 százaléknak vannak biztonsággal kapcsolatos kifogásai és szintén 5 százalék gondolja azt, hogy neki erre egyáltalán nincs szüksége.
Egyre többen keresik azt a bizonyos logót
A Wristly ezen kívül egy sor felhasználói szokást végig kérdezett a Watch tulajdonosaitól a válaszokból pedig az derül ki, hogy többségük „varázslatosnak” és kényelmesnek találja, főleg a mindennapos, apróbb cikkek megvételénél látják hasznosnak. Van egy másik, a kereskedők szempontjából is fontos hatása ennek a fizetési módnak, mivel a válaszadók kifejezetten keresik azokat az üzleteket, ahol az Apple Pay logó megtalálható a terminálokon, és annak is nagyobb esélye van, hogy olyan helyen vásárolnak, ahol adott ez a fizetési lehetőség.
Még csak most indul a buli
A kutatás alapján egyelőre úgy tűnik, hogy a csuklón hordott órát sokkal szívesebben tartják oda fizetéskor, azt azonban csak megtippelni lehet, hogy ez pontosan mennyi felhasználót jelent. Az Apple egyelőre nem közölt értékesítési adatokat a Watch-ról, de az elemzők kalkulációi szerint közel 2 millió darab kelt el eddig belőle, ami messze a legjobb első termékes eredmény a gyártó életében.
A nagyja pedig még hátra van, hiszen az Apple Pay pár héttel ezelőtt érkezett meg az Egyesült Királyság piacára, és a Samsung is ebben a hónapban lép be USA-ba, valamint Dél-Koreába a saját mobilfizetési szolgáltatásával. Plusz az Android következő verziója már alapból támogatni fogja az ujjlenyomat alapú azonosítást, ami várhatóan felpörgeti a szenzorok megjelenését a mobilokban, így a 2016-os év fordulópontot hozhat ezen a területen.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak