Az Apple Pay használata lehet a Watch sikerének egyik kulcs momentuma.

Amikor tavaly szeptemberben az Apple a két új iPhone mellett útnak indította a mobilfizetési szolgáltatását, már érezni lehetett, hogy nagy hatása lesz a piacra. Az azóta eltelt idő ezt tökéletesen alátámasztotta, hiszen a Samsung és maga a Google is kirukkolt a saját „Pay” megoldásával, így megindult a nagy fegyverkezési verseny a szűkebb és tágabb értelemben vett mobilfizetési piacon.

Elsöprő siker az az óra tulajoknál

Az Apple lépéselőnyben várja a többiek termékeit, sőt a lehetőségek kibővültek az időközben megjelent Apple Watch személyében. Az óra még természetesebbé, könnyebbé teszi a vásárlást, amit eddig csak sejthettünk, de a Wristly friss kutatása ezt egyértelművé is teszi. A kifejezetten az Apple Watch felhasználóit szondázó kutatócég egy 1000 fős csoport válaszai alapján arra jutott, hogy a Watch tulajdonosok 80 százaléka aktívan használja az Apple Pay-t, és aki nem, az is szeretné.

Nagyon kevesen utasítják el élből az Apple Pay-t

A meglepően magas érték azért is érdekes, mert az USA-ban végzett, az Apple Pay használattal kapcsolatos egyéb kutatások azt mutatták, hogy az iPhone 6 tulajdonosok 15-20 százaléka él ezzel a fizetési lehetőséggel. A Wristly számai viszont arról beszélnek, hogy a Watch használóinak 19 százaléka az órával próbálta ki elsőként a Pay-t. A másik érdekes megállapítása az volt a felmérésnek, hogy az órával fizetők túlnyomó többségben konkrétan az üzletek termináljainál választják ezt a lehetőséget, szemben az Apple Pay-re jellemző általános szokásokkal, ahol az alkalmazáson belüli tranzakciók fordulnak elő inkább.

A 80 százaléknál is izgalmasabb lehet a megkérdezettek azon 20%-a, akik valamilyen oknál fogva még nem próbálták ki az órával való fizetést. Itt a többség (29%) egyszerűen csak abban látja a problémát, hogy a bankjuk még támogatja ezt a fizetési módot, vagy nem biztos benne, hogy mely üzletekben fogadják el (19%) az Apple Pay-t. A szóban forgó sokaságnak csak 5 százaléknak vannak biztonsággal kapcsolatos kifogásai és szintén 5 százalék gondolja azt, hogy neki erre egyáltalán nincs szüksége.

Egyre többen keresik azt a bizonyos logót

A Wristly ezen kívül egy sor felhasználói szokást végig kérdezett a Watch tulajdonosaitól a válaszokból pedig az derül ki, hogy többségük „varázslatosnak” és kényelmesnek találja, főleg a mindennapos, apróbb cikkek megvételénél látják hasznosnak. Van egy másik, a kereskedők szempontjából is fontos hatása ennek a fizetési módnak, mivel a válaszadók kifejezetten keresik azokat az üzleteket, ahol az Apple Pay logó megtalálható a terminálokon, és annak is nagyobb esélye van, hogy olyan helyen vásárolnak, ahol adott ez a fizetési lehetőség.

Még csak most indul a buli

A kutatás alapján egyelőre úgy tűnik, hogy a csuklón hordott órát sokkal szívesebben tartják oda fizetéskor, azt azonban csak megtippelni lehet, hogy ez pontosan mennyi felhasználót jelent. Az Apple egyelőre nem közölt értékesítési adatokat a Watch-ról, de az elemzők kalkulációi szerint közel 2 millió darab kelt el eddig belőle, ami messze a legjobb első termékes eredmény a gyártó életében.

A nagyja pedig még hátra van, hiszen az Apple Pay pár héttel ezelőtt érkezett meg az Egyesült Királyság piacára, és a Samsung is ebben a hónapban lép be USA-ba, valamint Dél-Koreába a saját mobilfizetési szolgáltatásával. Plusz az Android következő verziója már alapból támogatni fogja az ujjlenyomat alapú azonosítást, ami várhatóan felpörgeti a szenzorok megjelenését a mobilokban, így a 2016-os év fordulópontot hozhat ezen a területen.

Konzumer tech

Kitessékelnék a gyerekeket a közösségi médiából a francia elnök szakértői

Az Emmanuel Macron által felkért szakértői bizottság egyáltalán nem adna okostelefont a 13 éven aluliak kezébe, a közösségi médiát pedig 18 pluszos szolgáltatásként kezelné.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.