Meggyőzően stabil eredményeket produkál az Alphabet, azaz a Google fölé szervezett gyűjtőcég. A másfél évvel ezelőtti átalakítása célja a befektetők megnyugtatása volt. A holding fejeként funkcionáló Alphabet kapta a "rizikósabb", kísérleti projekteket, míg az alaptevékenységet az immár leányvállalatként működő Google vitte tovább. Ennek megfelelően a bevétel és a profit is utóbbinál termelődik, de azért már látszik előrelépés az egyéb projekteknél.
A kereső maradt a kereső
Az Alphabet a tavalyi utolsó negyedévben összesen 26 milliárd dollárt szorgoskodott össze, amiből 98,9 százalékot hozott a Google. Az összbevétel 22 százalékkal múlta felül az egy évvel korábban elért forgalmat. A teljes tavalyi időszakot nézve sem áll sokkal rosszabbul a cég: a bő 90 milliárd dollárnyi bevétellel sikerült bőségesen megfejelni a 2015-ös eredményt.
A profitabilitás viszont kicsit romlott. Az utolsó negyedévben az egy részvényre jutó profit "csak" 7,56 dollár lett, ami 11 centtel elmaradt az elemzők által várt értéktől. A némi csalódást okozó számokat a cég azzal magyarázta, hogy tavaly arányaiban sokkal többet adózott, mint korábban. Való igaz, a negyedik negyedév effektív adókulcsa 22 százalékos volt, szemben az egy évvel korábbi 5 százaléknál. Az Alphabet részéről csak annyit közöltek további magyarázat nélkül, hogy az USA-ban többet adóztak. Emellett szerepet játszhatott a világ többi országának erősödő törekvése is, hogy komolyabb adófizetésre birják a kiskapukat kedvelő globális vállalatokat.
A Google (és így az Alphabet) életében továbbra is kiemelt fontosságú a keresőből és egyéb saját, illetve partneri oldalakról befolyó reklámbevétel. A leányvállalat 25,8 milliárdos negyedéves forgalmából 22,4 milliárdot tettek ki a hirdetések. A fizetett kattintások darabszáma éves összehasonlításban több mint harmadával nőtt, ám ezt lerontotta, hogy az ügyfelek átlagosan 9 százalékkal kevesebbet fizettek egy kattintásért. Ez amúgy egy sok éve tartó tendencia, ami mögött a mobil platform arányának erősödés áll, utóbbi esetében ugyanis sokkal alacsonyabb az árszint, mint a hagyományos desktopos környezetben.
Az androidos alkalmazásokat kínáló Play áruház, a különböző hardverek és egyéb kezdeményezések 3,4 milliárdot hoztak a konyhára. És bár ez még mindig elenyésző összeg a reklámbevételhez képest, a terület dinamikáját szépen mutatja, hogy egy évvel korábban csak 2,1 milliárdon állt ez a számláló.
És a többiek
Ami az Alphabet közvetlen irányítása alatt álló, other betsként emlegetett projekteket illeti, még nem jött el a pénzeső ideje, de valószínűleg már nem annyira szúrja a befektetők szemét. A tavalyi utolsó negyedévben összehozott 262 millió dolláros forgalom ugyan kerekítési hibának tűnik a teljes bevétel mellett, ám a tavalyelőtti záró periódus 150 milliójához képest ez 75 százalékos növekedést jelent.
A jövedelmezőségi szint ugyancsak javult. Egészen pontosan már nem termelnek annyi veszteséget a hosszabb távon fontosnak ítélt kezdeményezések. A 2015-ös 1,21 milliárdos üzemi veszteség a legutóbbi negyedévre már 1,09 milliárdra szelidült.
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak