A Fove szemkövető technológiája teljesen új alapokra helyezi az egész VR piacot.

Egyre jobban pezseg a virtuális valóság szemüvegek piaca, és amikor azt hittük, hogy nem nagyon láthatunk újat a témában, akkor kiderül, hogy nagyon is. Ezúttal a két éve fejlesztés alatt álló Fove hozhatta rá a szívbajt a konkurenciára, mivel egy olyan funkciót hozott be a képbe, ami több szempontból is hatással lehet a technológiára és a piacra is.

Szemet kövess!

A Fove mérnökei által kidolgozott szemkövető technológiáról van szó, ami önmagában nem új és egyedi, hiszen több környezetben és célra is használják ezt, elég csak a piackutatók eye tracking módszereire gondolni. A nagy újdonság itt az, hogy egyrészt mindezt a mérnökök képesek voltak egy átlagos méretű VR headsetbe belesűríteni, másrészt több olyan lehetőség is felmerül ezzel kapcsolatban, ami eddig elképzelhetetlen volt.

Az egyik és talán legfontosabb a virtuális valóság környezetben megjelenő objektumok irányítása csupán a szem mozgatásával. Ezzel a megoldással lehetővé válik egy karakter megmozdítása, egy fegyverrel való célzás, vagy egyszerűen csak a menürendszerben való mozgás és a menüpontok kiválasztása. Az, hogy a rendszer érzékeli, hova irányul a tekintet, lehetőséget ad arra, hogy a játékban a karakterek erre reagáljanak, ami óriásit lökhet az interaktivitás érzeten.

Nagy előnye még a szemkövető technológiának, hogy így csak annak a kép részletnek kell élesnek lennie, ahova a felhasználó „néz”, így rengeteget lehet spórolni az erőforrásokkal, nincs szükség a teljes világ állandó, tökéletes kirajzolására. Ennek az is a hozadéka, hogy sokkal természetesebbnek (ha lehet ilyet állítani) fog tűnni a VR szemüvegben eltöltött idő, hiszen az emberi szem a valóságban is ehhez hasonlóan működik. Azaz az oly gyakran előforduló émelygés érzése eltűnhet, mivel a játékos csak azt a területet érzékeli fókuszáltnak, ahova a szeme irányul.

Sok lehetőség rejlik benne

A Fove projekt több mint két éve fut, ami alatt a fejlesztők azzal is kísérleteztek, hogy milyen egyéb célokra vethető be a szemüveg. Ennek keretében például mozgássérült gyerekek viselhették a szemüveget, így olyan dolgokra voltak képesek a szemükkel (pl. zongorázás, gépelés), ami elképzelhetetlen volt addig számukra.

A szemüveg az Oculus, illetve a Sony modelljéhez hasonlóan saját optikát és kijelzőt használ, azaz használója helyhez van kötve és nem egy mobilt kell behelyezni a kép megjelenítéséhez. A Fove 2014 decemberében jutott el a negyedik prototípushoz és az időzítés szerint most jött el a közösség bevonása egy Kickstarter projekt keretében. A kampány eddig remekül teljesít: 44 nap alatt könnyedén meglehet a célként kitűzött 250 ezer dollár, de várhatóan ennél sokkal több is össze fog jönni. A Fove ára 375 dollártól indul és a készítők 2016 tavaszára ígérik a szemüveg fejlesztői csomagjának kiszállítását.

Piaci hírek

Mit kezdjünk a gyilkos robotokkal?

Kétnapos nemzetközi konferencián próbálták a szomszédos Bécsben kitalálni, miként lehetne nemzetközi szinten kezelni a mesterséges intelligencia fejlődésével egyre potensebbé váló autonóm fegyverrendszereket.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.