Egyre jobban pezseg a virtuális valóság szemüvegek piaca, és amikor azt hittük, hogy nem nagyon láthatunk újat a témában, akkor kiderül, hogy nagyon is. Ezúttal a két éve fejlesztés alatt álló Fove hozhatta rá a szívbajt a konkurenciára, mivel egy olyan funkciót hozott be a képbe, ami több szempontból is hatással lehet a technológiára és a piacra is.
Szemet kövess!
A Fove mérnökei által kidolgozott szemkövető technológiáról van szó, ami önmagában nem új és egyedi, hiszen több környezetben és célra is használják ezt, elég csak a piackutatók eye tracking módszereire gondolni. A nagy újdonság itt az, hogy egyrészt mindezt a mérnökök képesek voltak egy átlagos méretű VR headsetbe belesűríteni, másrészt több olyan lehetőség is felmerül ezzel kapcsolatban, ami eddig elképzelhetetlen volt.
Az egyik és talán legfontosabb a virtuális valóság környezetben megjelenő objektumok irányítása csupán a szem mozgatásával. Ezzel a megoldással lehetővé válik egy karakter megmozdítása, egy fegyverrel való célzás, vagy egyszerűen csak a menürendszerben való mozgás és a menüpontok kiválasztása. Az, hogy a rendszer érzékeli, hova irányul a tekintet, lehetőséget ad arra, hogy a játékban a karakterek erre reagáljanak, ami óriásit lökhet az interaktivitás érzeten.
Nagy előnye még a szemkövető technológiának, hogy így csak annak a kép részletnek kell élesnek lennie, ahova a felhasználó „néz”, így rengeteget lehet spórolni az erőforrásokkal, nincs szükség a teljes világ állandó, tökéletes kirajzolására. Ennek az is a hozadéka, hogy sokkal természetesebbnek (ha lehet ilyet állítani) fog tűnni a VR szemüvegben eltöltött idő, hiszen az emberi szem a valóságban is ehhez hasonlóan működik. Azaz az oly gyakran előforduló émelygés érzése eltűnhet, mivel a játékos csak azt a területet érzékeli fókuszáltnak, ahova a szeme irányul.
Sok lehetőség rejlik benne
A Fove projekt több mint két éve fut, ami alatt a fejlesztők azzal is kísérleteztek, hogy milyen egyéb célokra vethető be a szemüveg. Ennek keretében például mozgássérült gyerekek viselhették a szemüveget, így olyan dolgokra voltak képesek a szemükkel (pl. zongorázás, gépelés), ami elképzelhetetlen volt addig számukra.
A szemüveg az Oculus, illetve a Sony modelljéhez hasonlóan saját optikát és kijelzőt használ, azaz használója helyhez van kötve és nem egy mobilt kell behelyezni a kép megjelenítéséhez. A Fove 2014 decemberében jutott el a negyedik prototípushoz és az időzítés szerint most jött el a közösség bevonása egy Kickstarter projekt keretében. A kampány eddig remekül teljesít: 44 nap alatt könnyedén meglehet a célként kitűzött 250 ezer dollár, de várhatóan ennél sokkal több is össze fog jönni. A Fove ára 375 dollártól indul és a készítők 2016 tavaszára ígérik a szemüveg fejlesztői csomagjának kiszállítását.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak