Véget ért a népszerű online játék, a Dota 2 világbajnoki döntője. A győztes csapat átszámítva 1876 millió forinttal ment haza. A játék kiadója viszont még jobban járt.

Több különlegességet is hozott a Defence of the Ancients 2, ismertebb nevén a Dota 2 elnevezésű online játék idei világbajnoki döntője. Borult a papírforma, volt hackertámadás és rekord díjazás is, de az esemény leginkább arra világít rá, milyen hatalmas üzlet válhat az e-sportokból.

Milliárdosok játéka

A játék kiadója által támogatott és szervezett esemény 2015-ben elképesztően magas, 18 millió dolláros pénzdíjért zajlott. Ehhez ráadásul magának a tulajdonos Valve-nak csak 1,6 milliót kellett adni, a többi egy pénzalapból jött össze. Utóbbit a játékosok közössége "dobta össze", hiszen a pénz a verseny hivatalos csomagjának értékesítéséből keletkezett. Az úgynevezett Compendium egy digitális csomag, amellyel egyrészt a torna eseményeit, selejtezők eredményeit követhették figyelemmel, tippelhetnek a meccsekre és nyerhetnek, illetve automatikusan kapnak számos, a játékban használható, jobbára esztétikai jellegű kiegészítőt. A csomag értékesítéséből befolyt pénz negyede ment a díjalapba.

Így miközben a győztes csapat 6,6 millió dollárt, azaz közel 2 milliárd forintot vihetett haza, igazából a Valve lett az esemény legnagyobb nyertese. A cég a díjalapba utalt pénzen kívül keresett szűk 50 millió dollárt, ami rávilágít arra, hogy miért is érdemes ilyen jellegű projektekbe fogni. A döntő értékét egyébként egy kellemetlen incidens is megerősítette. Túlterheléses támadással ugyanis valakiknek sikerült több órára megakasztani a versenyt.

Éledezik a mainstream media

Miközben ilyen összegekkel dobálózik az újdonsült iparág (a profi játékosok például százezer dollár felett keresnek évente), a hagyományos médiacsatornák felületeire ritkán talál utat egyelőre az e-sport. Legalábbis a nyugati világban, mert például a téma fellegvárának számító Dél-Koreában önálló élő közvetítéseket adnak, sőt teljes tévécsatornák működnek erre a tematikára alapozva.

Ez azonban változóban van. A Dota 2 döntőjét például már tavaly is közvetítette online oldalán az ESPN, míg a CNN idén látta elérkezettnek az időt, hogy a döntő apropóján külön összeállítást szenteljen az e-sportok előretörésének.  Említést érdemel a Google bejelentése is egy új, játékoknak szentelt YouTube-szolgáltatásról, amely napokon belül élesedhet, hogy elszeresse az online játékosok táborát a jelenleg favorizált Twitch-től.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.